Goede (semi-)highend cd-speler, waar op letten?

Pagina: 1
Acties:
  • 271 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• phaas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01-2025
Mijn twaalf jaar oude Carver CD-speler begint een beetje de geest te geven.
Zo slaat hij bv. erg veel over, vooral met recente CDR's.
Ik ga misschien tzt kijken voor een nieuwe en aangezien deze huidige van behoorlijke kwaliteit is wil ik iets dat niet direct de rillingen over mijn rug doet lopen. (liever nog beter eigenlijk)
Waar moet ik op letten als ik op zoek ga? In wat voor prijs klasse vind ik een semi-highend spelertje? Wat voor merken komen in aanmerking? Hoe groot zijn de verschillen etc?
(de meeste specs lijken nl. erg op elkaar en zeggen me zoiezo niet zoveel)

Bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door phaas op 02-11-2004 19:04 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Waar je op moet letten: Dat je oren het lekker vinden ;)

Je kan voor 250 euro wel een best mooie speler kopen denk ik.

Ga gewoon luisteren met een aantal CD's, dan kom je er vanzelf achter wat je goed vind en wat niet.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• phaas
deepspace schreef op 02 november 2004 @ 19:10:
Waar je op moet letten: Dat je oren het lekker vinden ;)

Je kan voor 250 euro wel een best mooie speler kopen denk ik.

Ga gewoon luisteren met een aantal CD's, dan kom je er vanzelf achter wat je goed vind en wat niet.
De prijsverschillen zijn best groot eigenlijk. Van zo'n 50eur tot soms wel ettelijke duizende euro's. Wat zijn precies de verschillen voor het geluid?
250eur is eigenlijk wel een mooie prijs denk ik trouwens. Merken? Is Denon wat?

[ Voor 3% gewijzigd door phaas op 02-11-2004 19:18 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Ga nu maar gewoon luisteren!

Ik heb zelf een basismodel van Marants: CD-5400 (Koste toen zo'n 250 euro). Het is geen high-end, maar ik vind het eigenlijk gewoon erg goed klinken :) Het zal zeker beter zijn dan je oude player, en ook beter dan een gelijkgeprijsde DVD-speler.

[ Voor 6% gewijzigd door voodooless op 02-11-2004 19:21 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• phaas
OK :)

Weet iemand trouwens hoe een CD-speler zomaar ineens over kan slaan? De lens is mooi schoon iig. Zou ie gewoon 'op' zijn?
Iemand verder trouwens ervaring met Carver?

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:23

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Ik zou zeggen gooi de term cd speler eens in de search, die is er niet voor niets.
zie o.a.;

De zin en onzin van duurdere CDspelers

Algemene discussies: CD-spelers

CD speler slaat over

Hier moet toch wel veel in te vinden zijn, en waarschijnlijk ook veel van jou vragen kunnen beantwoorden

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-08 07:31

xdc

Volgens de "What Hifi? "

is de marant cd5400 een erg goede cdspeler prijs kwaliteit verhouding 5/5 sterren.

Verder verschillen de prijzen inderdaad enorm , luisteren is dan de enigste optie
kijken wat jij mooi vindt en of je de verschillen kan horen met jouw appartuur en oren?

Hoor je verschil ? Zo ja , denk dan na over de keuze en prijs .. ze kunnen echt varieren van 100 euro tot 2000 of meer :)
Nee , koop dan gewoon een goedkope maar van een redelijk merk
de marantz is dan een goeie denk ik ...

[ Voor 18% gewijzigd door xdc op 02-11-2004 21:22 ]

slimmehotspot.nl

• phaas
xdc schreef op 02 november 2004 @ 21:21:
Volgens de "What Hifi? "

is de marant cd5400 een erg goede cdspeler prijs kwaliteit verhouding 5/5 sterren.

Verder verschillen de prijzen inderdaad enorm , luisteren is dan de enigste optie
kijken wat jij mooi vindt en of je de verschillen kan horen met jouw appartuur en oren?

Hoor je verschil ? Zo ja , denk dan na over de keuze en prijs .. ze kunnen echt varieren van 100 euro tot 2000 of meer :)
Nee , koop dan gewoon een goedkope maar van een redelijk merk
de marantz is dan een goeie denk ik ...
Hmmz, zelf vind ik NAD eigenlijk het mooiste (niet gehoord nog hoor, kwa specs & design) maar ik zou echt niet weten waar je zoiets kunt kopen in NL (marantz trouwens ook niet)... Weet iemand misschien een goeie winkel, liefst met een website met prijsjes erop :+

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-08 07:31

xdc

nog meer quotes uit de What's Hifi

NAd c521BEE 5/5 sterren best buy award 2003, open and involving and still a bargain (200 pond )

NAD c542 5/5 sterren Maintains NaD's impressive run of affordable , quality speates . (330 pond)

Even een paar goeie NAD's eruit gehaald :)

Een website weet ik even niet zo snel met prijzen
even googlen doet wonderen http://www.kieskeurig.nl/...sf/search1/NAD%20C542.htm

[ Voor 25% gewijzigd door xdc op 02-11-2004 21:33 ]

slimmehotspot.nl

• VincentH
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 13:05
Als je dan toch What Hifi gaat quoten: hun favoriet in het lagere segment is al een tijdje de Cambridge Audio Azur 640 van 250 pond.

MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

cambridge is zeker een goede.

JE kan ook een ouder model van pioneer kopen met stable platter.. laat die ombouwen met een low-jitter klok( kijk naar guido-tent klok ) en een andere voeding.. dan heb je eigenlijk al een super cd speler.

www.evoltion-audo.nl verkoopt die inclusief inbouwen (de klokken dan, niet de spelers)
Hij zit op het hear.nl forum.. onder de naam "Sebastiaan de Vries" Hele aardige vent...

Je zou ook even Taco hier kunnen vragen, en er izjn ongetwijfeld andere die het ook wel weten :P

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Op HiFi.nl staat een errug leuke CD-speler
http://markt.hifi.nl/cgi-...&session=4188c6153dbdbf67

Een NAD C541 :9~ , helaas geen i maar nog steeds een prima spelertje.
Ik wou hem eigenlijk zelf kopen, maar m`n banksaldo staat dat niet toe... :'(

http://207.228.230.231/info/NAD_C541.pdf
Prima specs lijkt me zo.

Op hifi.nl overigens ook een recensie over de i versie van deze speler, maar qua specs verschilt die bijna niets.
http://www.hifi.nl/recensies.php?id=1401

Als het je nix lijkt staat er ook nog een 542 te koop op de site van hifi.nl en op marktplaats staat ook nog een 520. Dat is eigenlijk een vergelijkbare speler maar dan zonder HDCD support.
http://www.marktplaats.nl...zoek.php3%3Fq%3Dnad%2B520

Of wil je perse een nieuwe? Dan zou je idd voor een nieuwe van NAD kunnen gaan of de eerder genoemde Cambridge speler uit de Azur reeks of Marantz.
Er is zoveel keus dat er altijd wel iets is dat je aanspreekt

• phaas
Bedankt voor reacties _/-\o_
Poe, vind ~500eur wel een beetje te hoog voor die nieuwe NAD... Maar hij is wel :9~ Nouja , ik heb nog ff de tijd om te sparen totdat m'n oude echt helemaal dood is :+
Pagina: 1