VPN tunnel; wel ping, geen net use

Pagina: 1
Acties:

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
Oude situatie;
Twee vestigingen met ADSL en speedtouch router.
Hoofdvestiging ( A ) met W2K Domain controller met VPN (RRAS -> DHCP)
Nevenvestiging ( B ) met drie clients (XP) ieders een VPN connectie

De routers klapten er vaak uit en daarom heb ik voor twee Linksys WAG54-E1 ADSL routers gekozen; deze kunnen onderling de VPN aan.

De VPN connectie werkt tussen de routers. ook kan ik vanaf de werkstations de server pingen. Vanaf de server kan ik ook bij bestanden op de pc's van de nevenvestiging.

Maar vanaf de werkstations kan ik niet bij de shares op de server;
Ik krijg; system error 51 en
system error 53 "kan het netwerkpad niet vinden"

Wat zie ik over het hoofd???

Ik heb op vestiging B DHCP aan staan en de host tabel aangepast. Verder staat NetBIOS over TCP/IP aan en op de routers staat het vinkje bij NetBIOS broadcasts doorlaten aan...

[ Voor 19% gewijzigd door nilski op 02-11-2004 19:59 ]

WAZUUUUUUUP!!!!!

Verwijderd

Error 51 : http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q263965
Error 53 : http://www.mcse.ms/message1184220.html

google is je vriend ;)

edit:

ik neem aan dat je de oude situatie helemaal ongedaan/verwijderd hebt

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2004 19:06 ]

• nilski
ik heb me suf gegoogled.. het moet naar mijn mening idd met NetBIOS te maken hebben.
Op de server (DC) draait WINS. Via RRAS krijgen ze in de oude situatie een DHCP adres. Darom heb ik de lmhost- en hostfile tijdelijk aangepast. De PC's zitten geen van allen in het domain; het is dus feitelijk een peer to peer netwerk.
De oude situatie is nog intact; het is een produktieomgeving.
Het heeft niet met hybernation te maken.

WAZUUUUUUUP!!!!!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:50
Netbios, altijd een leuk geintje. Kijk eens even de firewalls na of er soms netwerken bij zijn gekomen die worden geblokkeerd? Of dat het gewoon simpelwge niet staat ingesteld

• nilski
De firewall funktie staat uit ivm test.. Je ziet echter niet wat je aan of uitzet...
Daar moet ik het echter wel in zoeken ben ik bang. Kan ik iets met port forwarding of port triggering proberen?

WAZUUUUUUUP!!!!!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

je tunnel werkt, het verkeer van de DC naar de clients werkt ook, maar andersom niet..

kun je proberen om die clients aan het domein toe te voegen??

of zou het iets met usernames/passwords kunnen zijn??

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• nilski
username / password is het niet. in het domain hangen.. dan gaan er allerlei settings verloren en is nu geen optie.. in de nabije toekomst wel

WAZUUUUUUUP!!!!!

• nilski
heb het ff geprobeerd; de oude tunnel opzetten en in domain hangen. had moeten werken maar krijg na het opgeven van domain admin pw melding dat de server niet gevonden kan worden :S
Da's appart..

WAZUUUUUUUP!!!!!

• nilski
Stom stom....Op de server stond file and printer sharing uit op de externe NIC... Morgen zie ik wel of dat het daadwerkelijk was..

[ Voor 8% gewijzigd door nilski op 02-11-2004 22:05 ]

WAZUUUUUUUP!!!!!

• nilski
Het werkt!
Met RRAS maakte men verbinding op de interne NIC, daar stond f&p sharing wel aan. In de nieuwe situatie komt het VPN verkeer op de externe NIC binnen.
Op de router staat de firewall nu aan dus het zou enigzins veilig moeten zijn nu.
Volgende stap is de boel in het NT domain hangen.. :)

WAZUUUUUUUP!!!!!

• nilski
Ik vond het van te voren trouwens wel lastig om er uit te komen of je tussen twee Linksys WAG54 routers een tunnel op kon zetten. Er word zo vaak misleidende info gegeven. In de productsheet staat alleen passthrough, in de manual staat omschreven wat een tunnel is...
Bij deze dus de blijde mededeling dat het echt kán! :D

WAZUUUUUUUP!!!!!

Pagina: 1