Toon posts:

Wie kan mij helpen met Router wachtwoord?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wie kan mij helpen?

Ik heb een Actiontec router van 2002, deze werkt nog prima. Door een nieuw modem heb ik de router gereset.

Alles heb ik opnieuw op de router ingesteld.
Ik kon kiezen uit: WEP OFF, 64-bit of 128-bit.

Ik heb 128-bit gekozen, daarna (op de volgende pagina van de router instellingen) komt deze melding "Wireless Settings: 128-Bit WEP Key"... en moet ik een KEY invullen.

Als voorbeeld geeft Actiontec 26 cijfers en letters als paren, zie onder:

NOTE: A hexadecimal digit consists of alphanumeric characters in the range 0-9 or A-F. A 128-bit encryption value should appear like this: 3D-44-FE-6C-A1-EF-2E-D3-C4-21-74-5D-B1.

Maar ik kan me herinneren, dat het voorheen anders was? Als voorbeeld:
jan1jansen&co (dus aan elkaar en slechts 13 karakters en tevens zelfs met de letters R en N.

Indien ik nu wil gaan formatteren moet ik bijv. deze code 3D44FE6CA1EF2ED3C421-745DB1 invoeren, terwijl het vroeger (dus voorheen) slechts 13 cijfers en letters waren?

Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Bij voorbaat dank voor de hulp die ik mag krijgen!

Rafael...

Verwijderd

Die normale tekst kan omgezet worden naar hexadecimale code. Dit kan meestal in de software/router zelf. Kijk even naar een optie waarbij je aan kunt geven of je het normaal of hexadecimaal in wil voeren.

Verwijderd

Topicstarter
Er is een basic setup, maar daar kon ik niets mee. Daarna heb ik de advanced setup gebruikt (i.v.m. nieuw mac, IP adres etc.). Onderstaand het menu.

Advanced Setup

WAN IP Address
Wireless Settings
LAN IP Address
DHCP Server
Services Blocking
Website Blocking
VPN Pass Through
Remote Management
Port Forwarding
DMZ Hosting
MAC Address Cloning

Save and Restart

Mijn zoon heeft ooit de router geinstalleerd, helaas kan ik het hem niet meer vragen. Dus ben ik hetzelf gaan proberen (met de handleiding). Alles is in principe goed gegaan maar er is geen mogelijkheid/software om (zoals voorheen 13 cijfers+letters) een simpel wachtwoord te maken... en dus te onthouden? Hoe mijn
zoon het ooit voor elkaar heeft gekregen weet ik niet... en zoals bovenstaand... ik kan het hem niet meer vragen. :'(

Verwijderd

Het is niet echt een wachtwoord, maar een WEP key. Een sleutel dus. Opzich kan het weinig kwaad die ergens op te schrijven en te bewaren.

Ik heb geen idee hoe die router verder in elkaar zit, maar als je in het schermpje waar je die WEP key moet invullen niet de mogelijkheid hebt te kiezen voor normale tekst dat vervolgens door de router wordt omgezet naar hexadecimaal denk ik niet dat het mogelijk is.

Wat misschien wel kan is een stukje software opzoeken waarmee je normale tekst naar hexadecimale waarden kunt omzetten, waarna je gewoon dat woord kunt onthouden.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Op deze pagina kan je online wepkeys genereren. Als je dan een sticker onderop de router plakt met de key hoef je nooit meer te zoeken en moeilijk te toen :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor beide reacties. Ik ga nu inloggen op mijn router en de key (copy/paste) en daarna naar die site... ik had al zoiets gevraagd aan de leverancier van Actiontec -Dimension in Rotterdam- (hexadecimaal omzetten naar normale tekst), maar zij konden mij niet helpen, omdat Actiontec niet meer in Nederland wordt verkocht.
BRB

Verwijderd

Topicstarter
Fantastisch! Gelukt! ;) Bedankt! Ik heb nu inderdaad en 13 cijferige code (zoals voorheen) met dezelfde network key.

Klein vraagje: moet men dit aanvinken?

Enable IEEE 802.1x authetication for this network... dit staat nu uitgevinkt.

Is IEEE voor ander soort netwerk kaarten?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

actiontec word volgens mij nog verkocht bij update ( www.update.nl )

dus in nederland niet meer verkocht klopt niet ;)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben naar http://www.update.nl/ gegaan, maar ik kan niets over Actiontec vinden, verder heb ik (toen ik mijn router had gereset), de firma Hastec in Groningen gebeld... die firma bestaat niet meer. In mijn handleiding staat dat Hastec (toen) de importeur was. http://www.hastec.nl/. Er nam iemand op (toen ik telefonisch contact nam) en zei: "Hastec bestaat niet meer, ik kan u niet verder helpen... en er is volgens mij geen importeur meer van Actiontec.
Pagina: 1