Toon posts:

Beamer: technisch probleem (valt na enkele minuten uit)

Pagina: 1
Acties:
  • 2.922 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 2e hands beamer gekocht, die het enkele maanden goed heeft gedaan. Type: BOXlight 2002.

Nu treedt er plotseling een probleem op waarvan de oorzaak onbekend is. Het volgende is het geval:
Als ik de beamer aan zet, (tv, dvd, laptop) krijg ik gewoon beeld. Dit valt echter na enkele minuten uit, en heel het beeld is weg. Als ik de beamer uit zet en dan weer aan is het beeld weer terug.

Het ligt niet aan dat de voeding weg valt. De ventilatie blijft doorgaan na het wegvallen van het beeld.
Ook lijkt het me niet aan de temperatuur van de lamp te liggen, want als ik hem uit en direct weer aanzetten, doet hij het gewoon weer 5 minuten, waarna hij weer weg valt.

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen. Het lijkt op iets softwarematigs in de beamer, maar dat lijkt me ook vaag...

Mvg

Spellie

• TrickShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-12-2023

TrickShot

Veel shots... weinig tricks.

Misschien is je lamp kapot?
Heb je al met een nieuwe lamp geprobeerd?

Athlon 2500+ @ 2230 MHz, 512 MB 3200 kingston, 2 x sata maxtor 120 GB, 1 WD 80 GB, Ti4200, Antec Sonata

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 07:16

Nik

Zou de lamp niet op kunnen zijn? Misschien ook iets om naar te kijken?

(maar dan zou 'ie niet meer aan mogen of kunnen gaan?)

edit: spuitje 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Nik op 02-11-2004 18:19 ]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:41

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Of een kapotte temperatuursensor die denkt dat hij te warm wordt, terwijl dat niet zo is.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Zitten je filters niet verstopt met stof?? Hij word nu missien te warm en zal dus afschakelen, het is dan ook lochisch dat de ventilator blijft draaien. :)

Verwijderd

Topicstarter
lamp lijkt me inderdaad niet zo, omdat na aan en uitschakelen van de beamer hij het weer gewoon weer 5 minuten doet.

Hoe is het te controleren of een temperatuursensor deffect is?

Filter lijkt me ook niet verstopt, want ook dan is het raar dat hij het na uit-en-aan zetten het weer doet...

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-02 01:35
Gaat de lamp ook uit na 5 min, of alleen het beeld?

[edit]
Bij oververhitting krijg je meestal eerst een waarschuwing te zien, lijkt me niet dat dat het probleem is.

[ Voor 54% gewijzigd door Xandrios op 02-11-2004 19:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg inderdaad geen melding of iets dergelijks.
Tja, of de lamp uit valt... Het lijkt zeg maar alsof ie op stand-by gaat, omdat het beeld weg valt en donker wordt, terwijl de rest wel gewoon aan blijft staan.

Zijn er nog andere manieren hoe ik zou controleren of de lamp dan nog wel of niet signaal heeft...?
Pagina: 1