Toon posts:

PC boot niks (ook geen bios)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo..

Ik heb net een nieuwe (geen hoge specs) PC gekocht. Helaas wil deze nadat ik hem in elkaar heb geschroefd niet booten.

Wat er wel gebeurd:

Ik druk op de powerknop, CPU fan gaat draaien, voedingfan gaat hard draaien.

De voedingsfan gaat eerst hard, maar gaat vrijwel meteen weer langzamer draaien op een vrij rustig tempo (hij draait op zich nog wel gewoon, ik weet niet of dit zo hoort?).

CD-romdrive lampje gaat effe branden, diskettestation geeft wat geratel, maar daar houdt het bij op, er komt niks op het scherm. Dit ligt niet aan videokaart/beeldscherm, die heb ik getest. Het systeem boot gewoon echt niet, bijv. CTRL-ALT-DEL doet dan ook niks.

Bios resetten helpt ook niet.

Het mobo is een AOpen AX4PER-GN (s478), er zit een Intel Celeron D 320 processor op (2,4ghz). Voeding is een standaard 300W bij de Sweex CX4 kast.

Voor de rest heb ik alle hardware eraf gehaald, behalve een AGP videokaart (die werkt, getest).

Geheugen werkt ook gewoon, getest.

Ik denk dat of de processor (geen zichtbare schade) of het moederbord (ook geen zichtbare schade) kapot is.

Misschien weten jullie wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Extra P4 power en eventueel de extra GPU power aangesloten?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Ondersteunt dat moederbord de nieuwste Celeron D versie? Bij ons in de winkel mochten we alle bios'en van de mobo's flashen voor de Celeron D versie

Verwijderd

Ik zou nog niet eens gaan zoeken naar de oorzaak, ik zou hem gewoon gelijk terug brengen. Laat de verkopende partij het maar oplossen, zij hebben een ondeugdelijk product geleverd.

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Ikzelf denk ook wat koentje zegt, misschien is het het mobo wat de D versie niet ondersteunt omdat deze niet zo heel lang op de markt zijn.

• killerbee17
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-06-2024
heb je de stomme dingetjes al getest?
processor zit vast?
kabeltjes zitten vast?
dat soort dingen

wwweet ik veel...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 18:09:
Ik zou nog niet eens gaan zoeken naar de oorzaak, ik zou hem gewoon gelijk terug brengen. Laat de verkopende partij het maar oplossen, zij hebben een ondeugdelijk product geleverd.
Dat is wel een verdraaid snelle conclusie. Als de producten straks in de winkel los worden getest en alle producten werken los van elkaar willen ze ja vaak ook nog wel eens onderzoekskosten rekenen.
Omdat je het zelf in elkaar zet zullen ze echt geen garantie geven op de combinatie van die artikelen.

(Trust me, spreek uit ervaring vanuit de winkel)

Verwijderd

Heb je wel de afstandbusjes tussen je moederbord en de backplate van je pc gezet?
Is namelijk ook zo'n mooie instinker, je krijgt er kortsluiting van waardoor je pc het niet wil doen.... net als bij jou

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 18:19:
Heb je wel de afstandbusjes tussen je moederbord en de backplate van je pc gezet?
Is namelijk ook zo'n mooie instinker, je krijgt er kortsluiting van waardoor je pc het niet wil doen.... net als bij jou
Dat heb ik gedaan. Ding zit er zeker goed op, stroom zitten er allebei in.

Ik heb niks kunnen vinden over compatibility met Celeron D.. Ik had ook eigenlijk een 'oude' cerleron besteld, maar die waren op of iets dergelijks dus is hij vervangen door een celeron D.

Verwijderd

Hier staat de Celeron-D gewoon tussen:
http://swe.aopen.com.tw/t...estFunction=494&Model=705

Dat is wel met hardwere versie 57 en bios '2.00'.
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 18:09:
Je hebt gedeeltelijk gelijk. Inderdaad kun je er gewoon mee teruggaan en ze het probleem te laten oplossen, ECHTER kun je niet zomaar zeggen dat ze ondeugdelijke hardware geleverd hebben. Je weet niet wat er hier aan de hand is. TS zou de eerste niet zijn die iets per ongeluk verkeerd gemonteerd heeft..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 18:24:
Hier staat de Celeron-D gewoon tussen:
http://swe.aopen.com.tw/t...estFunction=494&Model=705

Dat is wel met hardwere versie 57 en bios '2.00'.

[...]

Je hebt gedeeltelijk gelijk. Inderdaad kun je er gewoon mee teruggaan en ze het probleem te laten oplossen, ECHTER kun je niet zomaar zeggen dat ze ondeugdelijke hardware geleverd hebben. Je weet niet wat er hier aan de hand is. TS zou de eerste niet zijn die iets per ongeluk verkeerd gemonteerd heeft..
Het vervelende is wel dat ik hem per post heb besteld.

Misschien staat er een oude bios op die het niet support.. Kan alleen niet booten om het ff te kijken :(

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:26

Nemesizz

Untouchable

Ook niemand in de buurt waar je eventueel even de processor kunt lenen?
(natuurlijk wel een model dat compatible is ;) )

Kun je kijken of het moederbord idd niet stuk is, en je BIOS flashen indien dat nodig blijkt te zijn.

Verwijderd

Wellicht levert je voeding niet genoeg power? Sweex 300 watt is vrij weinig

Verwijderd

ik heb het gehad met me amd 3800+ dat ik totaal geen beeld had door dat het flashen verkeerd was gegaan als je van het opstarten een floppy met een bios dr op in deed en een 2 tal knoppen in moest drukken ( was in mijn geval alt , f2 ) hoefde in de bios niet floppy als 1st boot device te zetten dat ging van zelf daarna ging die de bios automatisch flashen en kreeg ik weer beeld meschien is het het zelfde probleem bij jouw dus dat kan je allicht proberen kijk aleen wel in de handleiding van je mobo of je toetsen in moet drukken en zo ja welke
Pagina: 1