Toon posts:

VPN + 2pc's = geen internet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
momenteel hebben we demon ADSL en gelijk na het modem staat een sitecom WL-025 router waar mijn pc en mn vader zn pc achter zit.

voor een paar belangrijke "dingen" moet hij dus met een VPN verbinding maken naar zijn zaak en hij zegt dat gedurende hij daarmee bezig is ik niet kan internetten.
volgens hem is daar ook niets aan te veranderen,dus hij VPN,ik geen internet.

nu wilde ik weten of dit te omzeilen is ofzo zodat als hij aan de VPN zit ik nog gewoon kan internetten zonder hem lastig te vallen?

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 08:20
Ik zou zeggen probeer het.....
Maar met een router ertussen moet het geen probleem zijn.
Anders moet je even handmatig de routes richting internet in je routetabel toevoegen, zodat die altijd verwijzen naar je nic ipv je vpn-adapter.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Zet het vinkje "Use Default Gateway on remote network" uit in de TCP/IP advanced properties van de VPN verbinding. Oh verkeerd gelezen. Raar probleem trouwens.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2004 00:30 ]

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 00:24:
Zet het vinkje "Use Default Gateway on remote network" uit in de TCP/IP advanced properties van de VPN verbinding. Oh verkeerd gelezen.
Idd dit zou het meest logisch zijn....
Maar hij heeft een router ertussen zitten
Dus hij zit bijvoorbeeld op port 1 en ze pa op port 2
Dan zou deze optie dus niks mogen uitmaken... Maar je kan het natuurlijk altijd proberen ;)

// Offtopic // Streep topic 2.01 :p // Offtopic //

// Ontopic //
Kan natuurlijk ook nog zijn Modem --> Router --> Pa --> Hijzelf ... Maar dat het denk niet :p

Staat jouw default gateway wel naar de router toe ?
En niet naar je Pa's pc ?

[ Voor 22% gewijzigd door Facer op 03-11-2004 00:40 . Reden: Toevoeging: [s] + [/s] ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:16

Reptile209

- gers -

[quote]Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 00:24:
Zet het vinkje "Use Default Gateway on remote network" uit in de TCP/IP advanced properties van de VPN verbinding.[/quote]
Dat zou werken als het probleem zich voordoet op dezelfde PC. Maar als ik de TS goed begrijp, heeft hij dit probleem op een *andere* PC dan waar de VPN op zit.
Ach, Fodder streepte zelf ook al, /me is laat :)

Over welke OS-sen hebben we het? Hoe zwaar is de belasting die je vaders werk oplevert (m.a.w.: trekt 'ie niet gewoon je hele upload dicht zodat jij er niks meer doorheen krijgt)? Dat laatste kan je eens proberen door te pingen naar een webadres terwijl je pa op zijn VPN zit. Als je ping-tijden krijgt > 500 ms ofzo, kan je het wel shaken dat daar nog wat anders tussendoor komt...
Is het een optie om te kijken of er nieuwe firmware voor je router is die dit wellicht oplost?

[ Voor 6% gewijzigd door Reptile209 op 03-11-2004 00:31 ]

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
hij zal de hele upload echt niet dichttrekken,we hebben hier een deamon 8Mbit abbo'tje.
zo'n 800kbyte download en 75kbyte upload.

ik zit nu op poort 1 van de router en hij op poort 2....verder zijn we niet met elkaar verbonden.

maar volgens hem gooit de vpn alles eruit en kan ik niet meer internetten,maar hij zal niet zo heel vaak er gebruik van maken zegt hij.

hij draaid op windows 2000pro en ik op windows XP pro

maar ik vraag me af of het waar is wat hij zegt,ik hoop het in elk geval niet :/

verder heb ik van vpn geen kaas gegeten en weet daar dus verder niks van

Verwijderd

heb je het uberhaupt al geprobeerd?

er zijn inderdaad programma's die al het andere verkeer afsluiten, maar dat is alleen op je pa z'n pc. Die programma's gaan echt niet opeens een router anders configgen.

• DAS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-05 09:23

DAS

lijkt me idd vreemd, zoals hierboven gezegd heb je al geprobeerd gewoon te i-netten? misschien is je pa gewoon bang dat niet veilig is of dat er iets met zn werk gebeurd.

kek

• dokasensai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-03-2025
VPN mag niet alles dicht gooien ik vraag mijn alleen af welk type vpn er gebruikt word die van Microsoft of die van CISCO.
Pagina: 1