Toon posts:

Toshiba ODD-DVD SD-R 6252 is erg kieskeurig met DVD+R's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop met daarop een Toshiba ODD-DVD SD-R 6252 cd(r/rw) dvd(+r/+rw) combodrive en zit met het volgende probleem. De helft van de dvd's die ik koop zijn niet te branden. Ondanks dat ze leeg zijn, krijg ik te zien dat er 0 bytes beschikbaar is op de medium. Niet bij iedere medium is dit geval maar bij de Tevion en Philips reeks krijg ik dit continu. Heb nu al ruim 20 lege dvd's daardoor moeten wegdoen. Hij leest ze wel, dat is de probleem niet, maar brande kan die niet.

Dit doet die trouwens niet bij iedere medium. That's Write en Verbatim dvd's brand die wel gewoon, alleen heb ik daar minder aan omdat niet iedere dvd player van mij dat leest. Kan iemand mij helpen waaraan dat ligt? Is het zo dat niet iedere brander iedere dvd kan branden? Moet ik me aan bepaalde merken medium houden? En zo ja, welke adviseert u?

Ik hoop dat er mensen zijn die me hieruit kunnen helpen, want het begint echt frustrerend te worden dat ik continu voor niks geld uitgeef aan dvd's waarvan ik denk dat ik ze kan gebruiken maar toch niet te branden zijn.

Alvast bedankt

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:23

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Wat je kunt doen is een firmware update van de brander. DVD-branders zijn behoorlijk selectief wat betreft het kunnen branden van bepaalde merken dvd's.
Wat voor type notebook heb je? Misschien zijn er mensen die met hetzelfde probleem zaten en er een oplossing voor gevonden hebben of weten welke dvd's je wel en welke je beter niet kunt kopen..

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Simball
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10-2024
Het is inderdaad zo dat sommige types writers sommige DVD's niet goed kunnen branden, bij jouw is dit dus ook het geval.
je kan kijken of er een firmware update voor jouw brander beschikbaar is, dan zou het kunnen dat hij meer dvd merken herkend en dus kan branden.
Als dit niet werkt is het inderdaad gewoon een kwestie van de juiste dvd's kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HP Pavilion ze5600.

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:59
mocht je verder geen ervaringen over media kunnen vinden van andere mensen dan moet je gewoon zelf onthouden welke media je wel of beer niet kunt gebruiken. en dan zoveel mogelijk dezelfde kopen.
offtopic:
leuke topictitel

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topictitel verfatsoenlijkt. "Help!" slaat werkelijk nergens op. Alsof je hier in dit forum met bijna 120.000 users en bijna 1.000.000 topics de enige bent die hulp nodig heeft 8)7

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:23

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Op de site van HP staan alleen drivers voor de videokaart van het notebook en op de site van Toshiba staat dat model dvd-brander nog niet eens in de lijst. Ik zou dus zeggen, bel eens naar Toshiba en vraag of er een firmware voor beschikbaar is. Kunnen zij je niet helpen, probeer dan HP eens.

offtopic:
Het is trouwens geen combo-drive maar gewoon een dvd-brander. Een combo-drive is een dvd-speler en cd-brander ineen.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Pagina: 1