[CM] Honingraat rooster

Pagina: 1
Acties:
  • 572 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Ik ben op zoek -voor uiteraard mijn casemodje- naar honingraat roosters. Nu heb ik op internet gezocht naar "zeshoekig rooster" , "honingraat rooster" etc etc, maar dan krijg je vaak wiskundige verklaringen etc, en wordt het woord "rooster" als structuur/samenhang gezien en niet als materiaal.

Nu ben ik op de startpagina van car-tuning gaan rondstruinen (http://autotuning.eigenstart.nl/), en vele website's bezocht en vele winkels gebeld (20 stuks), maar zij hebben alleen maar honingraat roosters dat niet dikker is dan gaas, maar ik zoek echt "3D" rooster, dus dat als je door de gaatjes heen kijkt er ook diepte van zeg halve cm/cm is.

De grote moet ongeveer 50*60 zijn (iig op zijn minst). Dus geen gaas met honingraat structuur maar een echt stevig rooster.

Als ik me niet vergis zit het in sommige Ferrari's verwerkt.

iemand een clue waar ik dit kan kopen? zoeken naar fabrikanten van rooster oid gaf weinig uitkomst.....

[ Voor 4% gewijzigd door Seesar op 02-11-2004 17:21 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Bel Ferrari en trek je portemonee flink open :P

ff serieus: van welk materiaal moet het zijn? Metaal?

[ Voor 39% gewijzigd door kazz1980 op 02-11-2004 17:25 ]

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 16:41

VROEM!

broembroem!

Ik zou eens gaan vragen bij een bedrijf dat composieten gebruikt. Honingraat alu is daar een veel gebruikt vulmateriaal tussen de carbon 'facings'. Het wordt ook veel gebruikt in de ruimtevaart. Daar maken ze veel panelen met koolstof buitenkant en alu honingraat binnenkant.

Mooi voorbeeld is Airborne in oegstgeest. Verder kan de werkplaatsbeheerder van de faculteit Lucht- en ruimtevaart in Delft je misschien verder helpen.

Ik heb bij beide die honingraat zien liggen, dus ze kunnen je zeker vertellen waar het vandaan komt.

ieeeepppppp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 12:39
de engelse vertaling is honeycomb grill, misschien heb je er wat aan...

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Materiaal maakt me niet zo veel uit, als het maar wat kan dragen, vooral eigengewicht.
En is er een linkje naar die Airborne winkel toevallig? Of een telefoon nr?

Iemand ook een id of het betaalbaar is, hoewel wanneer ik wat extra info heb, kan ik dat natuurlijk zelf uitzoeken.

ps dat honeycomb grill bedoel ik indd, alleen dat is niet zo heel diep. Maar dat is inderdaad waar ik naar zocht, wist al niet wat de engelse vertaling was :D.

[ Voor 23% gewijzigd door Seesar op 02-11-2004 19:23 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:27

sapphire

Die-hard pruts0r

Heyz, laat ik nou net naar hetzelfde opzoek zijn en erg vlakbij oegsgeest wonen :P

@ Vroem!! wat is dat voor een soort bedrijf in oegstgeest? dan ga ik daar eesn even langs :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfde probleem hier, alleen ik zoek het buigzaam, maar toch sterk.. bestaat dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zoek ook eens naar "hexagonal"

eg http://www.mcnichols.com/products/gridsteel/
Afbeeldingslocatie: http://www.mcnichols.com/media/products/gridsteel/pics/gridsteel375x200.gif

ok niet de mooiste maar het is een begin

[ Voor 16% gewijzigd door Fish op 02-11-2004 22:43 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-10 19:28

lordsnow

I know nothing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

http://www.seac.nl/nl/fireblock/algemeen.html
nou ja ... nog brandwerend ook
Bijzonderheden
kan worden toegepast in: ventilatiekanalen en in ventilatie-openingen van deuren, wanden en vloeren
kan in practisch iedere maat worden gemaakt
heeft een zeer geringe inbouwdiepte (dunste uitvoering is 40 mm : het FIREBLOCK ULTRA)
isoleert uitstekend
heeft een geringe luchtweerstand
heeft een vrije doorlaat tot ca. 80 %
kan afhankelijk van het type worden geplaatst in horizontale of verticale kanalen en tevens in kanalen, die onder een hoek lopen.
is uiterst eenvoudig te monteren, mede door het lage gewicht: een FIREBLOCK rooster van 600 x 600 x 76 mm bijvoorbeeld weegt nog geen 7 kg
vraagt weinig onderhoud
levert geen gevaar op voor de gezondheid en/of veiligheid
Hoe werkt het FIREBLOCK rooster
Het FIREBLOCK rooster bestaat uit een honingraat, die is gevat in een stalen frame. Deze honingraat is voorzien van een bij verhitting opschuimende laag. Bij brand zet de actieve laag uit en vormt een isolerende schuimlaag, die de open honingraatstructuur geheel opvult. Hierdoor wordt de doorgang van vuur en rook geblokkeerd. De ventilatie-opening sluit hermetisch af en de brand is gecompartimenteerd.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Airborne is te vinden onder http://www.airborne.nl
Ze zijn geen handel in spullen, maar ze maken producten uit composiet. Ze kunnen je dus hoogstens vertellen waar zij de spullen vandaan halen. Leveren is normaliter uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens
  • Laatst online: 24-10 13:28

cdoens

Peugeot-gek

Als het in plastic mag zijn, ga op de sloop dan eens op zoek naar een Peugeot 106 GTI. Die heeft honinggraat-grilletjes voor en achter. Deze zijn van plastic en ong. 5 mm dik. Ze zijn zwart, maar daar kan je een andere kleur aan geven... Achterkant is ongeveer 7 a 10 cm hoog bij 1 meter breed...

PS. 106 Rallye (nieuwe type) heeft ze ook, alsmede de 106 sport uitvoeringen...

[ Voor 12% gewijzigd door cdoens op 03-11-2004 01:27 ]

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
cdoens schreef op 03 november 2004 @ 01:24:
Als het in plastic mag zijn, ga op de sloop dan eens op zoek naar een Peugeot 106 GTI. Die heeft honinggraat-grilletjes voor en achter. Deze zijn van plastic en ong. 5 mm dik. Ze zijn zwart, maar daar kan je een andere kleur aan geven... Achterkant is ongeveer 7 a 10 cm hoog bij 1 meter breed...

PS. 106 Rallye (nieuwe type) heeft ze ook, alsmede de 106 sport uitvoeringen...
Kijk dat zocht ik, plastic is ook goed, als het maar zo diep is (for the looks :D).

Verder ik heb al veel meer aanknopingspunten nu waar ik verder mee kan, alvast bedankt, maar meer info is altijd welcome.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:58

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

VROEM! schreef op 02 november 2004 @ 17:26:
Ik zou eens gaan vragen bij een bedrijf dat composieten gebruikt. Honingraat alu is daar een veel gebruikt vulmateriaal tussen de carbon 'facings'. Het wordt ook veel gebruikt in de ruimtevaart. Daar maken ze veel panelen met koolstof buitenkant en alu honingraat binnenkant.
Heb je enig idee hoe duur dat is? :D Een collega heeft eens een ligfiets gemaakt, en heeft de wielen laten sponsoren door een major firma des lands. Dat kwam omdat die wielen 6000 euri per kostten :)

Niet echt binnen het prijsniveau voor een casemod :+

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-10 00:29

tie-rep

nu met ir. !

metaal: http://www.honeycombone.com/metallicpic.htm onbetaalbaar!
Probleem met deze dingen is dat je eraan moet kunnen komen. Of anders meteen meters & meters moet bestelllen.

volgens mij kan je beter in de verpakkings wereld kijken voor de papieren variant.

En anders nog zoeken op google met: 'Polypropylene Honeycomb' of 'honeycomb core'

http://www.fibreglass.com/core.htm

Afbeeldingslocatie: http://stim.obninsk.com/polimcore.jpg
http://stim.obninsk.com/obshiee.html

Dit is een kunststof variant, maar tevens een core voor (vaak) dure sandwich constructies

edit:
ook in de bouw steeds populairder: alucore

Afbeeldingslocatie: http://www.mejo.de/images/ALUCOResk1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mejo.de/images/Alucoresk3.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.mejo.de/images/Alucoresk4.jpg

http://www.mejo.de/Lieferprogramm/Alucoresk.htm

[ Voor 21% gewijzigd door tie-rep op 03-11-2004 03:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Onder die glasplaat van dat bureau ziet 't er wel flex uit. :) Ik heb geloof ik eens gelezen dat ze vergelijkbaar honingraat-sandwich spul gebruiken voor in de ruimtevaart, bijvoorbeeld als materiaal om de zonnecellen op te bevestigen (zijn niet stevig van zichzelf).

Je moet een leverancier van papieren of plastic honingraatmateriaal dat niet voor high-tech doeleinden gebruikt wordt zien te vinden...

[ Voor 3% gewijzigd door Aham brahmasmi op 03-11-2004 04:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielioZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-06 23:12
Als je casemod wat tijd mag kosten en de totale oppervlakte niet te groot is, zou je natuurlijk ook simpelweg kunnen overwegen om 2x gaas te nemen en zelf de tussenschotjes te maken ?
Goedkoper dan elke andere oplossing is het zeker en als het met papier zou mogen/kunnen is het relatief nog snel te doen denk ik zo...
Succes ermee iig

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

VROEM! schreef op 02 november 2004 @ 23:39:
Airborne is te vinden onder http://www.airborne.nl
Ze zijn geen handel in spullen, maar ze maken producten uit composiet. Ze kunnen je dus hoogstens vertellen waar zij de spullen vandaan halen. Leveren is normaliter uitgesloten.
airborne zit in leidschendam volgens de 'contact us'' op de site

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

sapphire schreef op 03 november 2004 @ 11:05:
[...]

airborne zit in leidschendam volgens de 'contact us'' op de site
Ze hebben drie divisies, hoofdkantoor zit idd in Leidschendam. Ik ben zelf in kontakt gekomen met ze door het bouwen van Nuna 2. Zij hebben toen samen met ons het grote composietwerk gedaan. (Negatief mallen + body). Dat gebeurde bij Products (ofwel de werkplaats :P) en die zit wel degelijk in Oegstgeest.
Anyway, je weet nu hoe je ze moet kontakten, dus sla je slag zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Laatst online: 16-01-2013

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-10 23:03

MF

Take a Seat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Tering tering, dat valt vies tegen, ik dacht dat ik er wel even aan zou komen. maar komt er dus op neer dat een stuk van zeker 50*60 (en dan 4 keer) erg duur gaat worden.

Zelf maken is een optie, maar de vraag is wat de kwaliteit daarvan is. het moet sterk genoeg zijn omzichzelf te kunnen dragen. Met papiermache moet ik een eindje kunnen komen, maar wel heel moeilijk om het strak te maken: het zal met de hand nooit recht/perfect worden, en voor de mod die ik op het oog heb zal dat wel moeten.

ps laatste hierboven is indd niet echt wat ik bedoel, het moet 3d zijn.

Een ander is was indd om dan heel veel rooster op elkaar te monteren, maar dat gaat een vermogen wegen en wordt denk ik ook lelijk, dan kan ik beter naar een ander soort rooster op zoek gaan.

Maar plastic zou ik nog het beste vinden. Misschien een id om zelf een mal te maken en plastic te gieten (50*60 :S ). En hoe maak ik de mal???!!!

maar ik ben al veel verder gekomen dan eerst. Hoewel heeeeeeeeeel misschien een id'tje voor IA actie?? hoewel ik het exclusief wil houden :P

Die tip met die metalen van Tie-rep dat is precies wat ik zoek, zo ook wat onder die tafel zit. Maar ik heb het gevoel dat ik een alledaags product heb met dat stomme rooster erin. Maar ik weet maar niet wat. En is er niet iets van speelgoed wat dat rooster heeft?

Argh, nu weet ik hoe het heet, is het nergens -normaal- te krijgen

[ Voor 14% gewijzigd door Seesar op 03-11-2004 15:58 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhm, je neemt een plaat, en allemaal 6hoekige blokjes die je op de plaat lijmt. de zijkanten zet je dicht met een stukje metaal, en daar is je mal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 20:34

Neophyte

it's back....

Dat spul staat ook gewoon tussen de dikkere soorten kippengaas bij de ijzerhandel om de hoek volgens mij, al weet ik niet HOE dik je het wil hebben.

Senri no michi mo ippo kara

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik persoonlijk zoek dat honycomb spul van gewoon alu en ongeveer 1 of 2 mm dik. En dat spul van hierboven kan k ook wel gebruiken (2 mods).
Maar k loop vanmiddag uit school ff langs een autotunning shop in Rijswijk, ff kijken wat ze daar hebben.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens bij car-tuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
de link van IcezAz is niet wat ik bedoel. Daarnaast hebben ze bij car-tuning shops alleen maar honeycomb wat NIET 3d is en wat je dus eignelijk zou kunnen "oprollen", bij mij moet het echt 3d zijn.

Maar ik heb al aantal leverenciers' gevonden, oa in Duitsland. In loop van tijd zal ik ze es mailen met mijn Duitse oom. Kijken wat een leverancier's voorwaarde zijn. Als ze alleen per grote hoeveelheid verkopen dan is het misschien tijd voor een IA, maar daar ga ik NU verder NIET op in. Ik probeer eerst iets in Nederland te verkrijgen. We zijn immers een groot land, met veel industrie, dus kan me niet voorstellen dat er geen nederlands winkeltje met die roosters is.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk ook eens bij surfzaken die zelf boardjes bouwen. daar wordt het als sandwich gebruikt! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is gekocht bij? want mij lijkt het wel wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vraag ik me juist af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet je even bij een autostyle dealer kijken.

www.autostyle.nl dan products en zoeken met het trefwoord racegaas dan wel geen honinggraat maar wel ruiten of zo. op de site kan je ook dealers vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Vanmiddag in rijswijk geweest, niet veel boeiends. Alleen van dat gaas met gaatjes in de vorm van een uitgerekt vierkant, niet echt mooi vond ik :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-10 11:17

AcouSE

Swedish Chef

Hmmm.. zit ik me net ff te geeuwen - kijk ik recht in m'n bureaulamp en zie ik dit soort gaas zitten. Ik heb hem er ff uitgehaald en het is een plastic rooster. Ik kan geen fabrikant/merk vinden, maar misschien zou je eens richting de lampenindustrie kunnen kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 23:27:
moet je even bij een autostyle dealer kijken.

www.autostyle.nl dan products en zoeken met het trefwoord racegaas dan wel geen honinggraat maar wel ruiten of zo. op de site kan je ook dealers vinden
Heb ik even bekeken, maar voor alle duidelijkheid: IK BEDOEL GEEN GAAS, maar dat 3d spul dus dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.mejo.de/images/Alucoresk4.jpg

de leverancier van dit plaatje, lijkt mij dan ook het meest veel belovend.

En Acouse, zou je er een plaatje van kunnen schieten, en eventueel merk lamp oid kunnen vinden? of herinneren waar je hem gekocht hebt?

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-10 11:17

AcouSE

Swedish Chef

Die lampen zitten bij de huur van m'n kantoor in en zaten er dus al toen ik hier kwam. Geen flauw idee wat voor merk dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zoek gaas :9 :+

dus mensen, blijf links plaatsen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 15:45:
ik zoek gaas :9 :+

dus mensen, blijf links plaatsen :9
kippen/konijnen gaas ? dierenwinkel/tuincentrum

[ Voor 7% gewijzigd door Fish op 05-11-2004 19:42 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VROEM! schreef op 03 november 2004 @ 11:26:
[...]

Ze hebben drie divisies, hoofdkantoor zit idd in Leidschendam. Ik ben zelf in kontakt gekomen met ze door het bouwen van Nuna 2. Zij hebben toen samen met ons het grote composietwerk gedaan. (Negatief mallen + body). Dat gebeurde bij Products (ofwel de werkplaats :P) en die zit wel degelijk in Oegstgeest.
Anyway, je weet nu hoe je ze moet kontakten, dus sla je slag zou ik zeggen :)
>:) Ik heb hier 2 jaar geleden stage gelopen. Hier heb ik mallen en kunststof producten gemaakt.. Ook met honeycomb core.

Als je core materiaal wilt bestellen kan je het hier proberen:
http://www.goudacomposieten.nl/

Daar haalde we destijds onze materialen vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Ik was gister met mijn buurman auto's aan het kijken in de uitverkoop (leasebakken), en daar zag ik toch mijn grote verbazing dat de Ford focus, en de Seat Ibiza (of Cordoba, dat weet ik niet meer) PRECIES hebben wat ik zoek in de grille: juiste raster grootte en diepgenoeg, en van plastic, alleen die grilletjes zijn niet groter dan max 20 a 30 cm, en zijn ook enigzins rond gebogen om met de het profiel van de bumber/motorkap mee te gaan. Iig we zijn weer stap verder :)

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens
  • Laatst online: 24-10 13:28

cdoens

Peugeot-gek

Heb je al naar Peugeotjes 106 gezocht? De sportieve versies (zoals ik al gezegd heb) hebben honinggraat. Ik weet de afmetingen niet, maar er zit geen ronding of bolling in...

Succes

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Pagina: 1