Hauppauge PVR 250 vs 150 vs 150MCE

Pagina: 1
Acties:

• RickN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06-2025
Ziet iemand het verschil tussen deze kaarten?
Ik heb echt geen idee wat het verschil is tussen een 250 en 150, kan geen verschil vinden in de specs op de site van hauppauge.

De 150MCE is zogenaamd speciaal voor windows MCE (maar zou ook moeten draaien onder XP en 2000), maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat er een hardwarematige beperking is die dat vereist, dus linux zou ook moeten werken.
Daarnaast zou de 150MCE alleen voor systeembouwers beschikbaar zijn, maar ik zie em gewoon los staan in pricewatch.

Het punt is dat de 150MCE maar 60 euries kost, dus ik wil wel eens weten waarom ik 90 euri voor een 150 of 120 voor een 250 zou ophoesten.

He who knows only his own side of the case knows little of that.

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-07 16:05

MrScratch

I am rubber, you are glue

De pvr-250/350 worden onder linux ondersteund door de ivtv drivers. Als ik op hun mailinglijst kijk en die van mythtv, dan geven ze aan dat de 150 (nog) niet ondersteund wordt. Er zal dus wel degelijk verschil tussen beiden zijn anders werkte de drivers natuurlijk 1-op-1. Maar het prijsverschil zal wel niet voor niets aanwezig zijn, dus ik gok op bepaalde zaken niet hardwarematig, maar via de driver.

Look behind you! A three headed monkey!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:46
Het verschil tussen de 250 en 150 is met name dat er nu veel minder ICs gebruikt worden voor dezelfde functionaliteit, wat de kosten enorm drukt. Wat er bijzonder is aan MCE weet ik niet, maar ik vermoed zo dat daar bijvoorbeeld geen Hauppauge remote bij zit (MCE heeft z'n eigen).

De ivtv drivers voor de 150 lijken snel vooruitgang te boeken, maar supporten op het moment bijv. nog geen audio :P

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:31
De MCE-versie heeft geen remote maar wel radio verder technish geen verschil met de gewone 150.

Verschil tussen de 150 en 250 eigenlijk alleen een kostebesparing voor hauppauge en een andere tuner. Maar dat laaste levert geen verschil in opname kwaliteit op zelfde encoder-chip

[ Voor 4% gewijzigd door leonbong op 02-11-2004 17:51 ]

Verwijderd

Wie weet er meer over het verdwijnen van de pvr 250. Deze kan ik dus nergens meer krijgen en lijkt vervangen te worden door een mce versie. Ik heb gehoord dat deze mce versie niet los te kopen valt, er moet hardware bij worden verkocht. Nu lijkt het erop of ik moet gaan wachten tot de pvr 150 wordt ondersteund door mythtv. Is er meer info?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2004 12:59 ]

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:31
De 250 versie is eruit. Daarvoor in de plaats is de 150 en 150mce gekomen.
De amity2 is technisch dezelfde als de 150mce alleen minimaal aankoop hoeveelheid van Hauppauge verschilt.

De MCE versie heeft geen remote maar WEL radio. De 150 en de (Latere 250's) gebruiken de zelfde encoder ivac16. De 150 heeft alleen geen phillips tuner meer maar een conextant tuner en aantal componenten is ondergebracht in IC's. (Minder componenten goedkoper voor hauppauge dus)

Driver onderstuening van myth kan nooit lang duren aangezien er niet zoveel verschillen zijn het basis ontwerp is bijna het zelfde.

Edit:
Ohja de 150 kan geen VCD coderen
Zie ook
Hauppauge tabel

[ Voor 13% gewijzigd door leonbong op 08-11-2004 22:47 ]

Pagina: 1