Toon posts:

[nForce3 Ultra Chipset] socket 939, Beste mobo?

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
cpu: AMD athlon 64 3500+
voeding: 350 watt
geheugen: twinmos 2*512 Dual channel pc3200 (ddr400)

welk mobo is het beste (qua overclock mogelijk heden, stabiliteit, ... )

had in gedachte :
- gigabyte GA-K8NSNXP-939
- K8N Neo2 Platinum

iemand anders met betere ideeën ?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2004 16:47 ]

• zimmy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-06-2022
Wat is de bedoeling van deze post 8)7

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:45
Wij moeten zoeken naar zijn mobo.

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08 13:10

Jack

MHz Matters

de MSI K8N Neo2 Platinum is erg populair :)

ik vrees alleen dat dit topic geen lang leven beschoren is...

[ Voor 60% gewijzigd door Jack op 02-11-2004 16:48 ]

[Specs]

Verwijderd

Topicstarter
sorry had perongeluk enter gedrukt en post is nu volledig (sry) ghehe

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:45
Je kan hem editten.

• Arion Rufus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-04-2025
'zoek eerst zelf eens een beetje'->net te laat

ik heb zelf goede ervaring met de http://www.asus.com/products/mb/socket939/a8v-d/overview.htm :*)

Zeer stabiel en eventueel goed over te clocken.

[ Voor 74% gewijzigd door Arion Rufus op 02-11-2004 16:49 ]

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Zoek even uit of dat geheugen compatible is..

Zoekacties op twinmos geheugen en Athlon64 cpu's leveren niet al te positieve reacties op:
http://gathering.tweakers...a%5BxFILTERS%5D=#hitstart

[ Voor 56% gewijzigd door SuperPaddo op 02-11-2004 16:49 ]

Grolsch Royce!

Verwijderd

Ik stel mijn aanschaf van een nieuwe pc uit puur omdat er (naar mijn mening) geen goede moederborden te koop zijn. Ik wacht op de Nforce4 chipset in de hoop dat er verandering in gaat komen. Ik denk zelf dat veel moederbord fabriekanten ook wachten op de nforce4 chipset en dat er na de introductie van deze chip ontzettend veel keus zal zijn in s939 moederborden. Bovendien kan je dan een PCIe videokaart aanschaffen ipv aan AGP, wat ik ook wel een voordeel vindt.

Verwijderd

Ik heb de Gigabyte GA-K8NSNXP,en ik heb er alleen maar ellende mee (zeer veel blauwe schermen)
Ik heb er een FX-53 inzitten en 2 x 512 OCZ pc3500,ik dacht dat het aan het geheugen lag maar ik heb er ook een setje Corsair twinx in gehad,maar de problemen blijven hetzelfde.
Als ik er een reepje in stop is hij wel iets stabieler,maar nog steeds waardeloos.
Dus ik zou in jou geval niet voor dat bord gaan ;)
Ik ga iig proberen of ik hem om kan ruilen,heeft er trouwens iemand dezelfde problemen,en inmiddels een oplossing gevonden,dan hoor ik het graag :)

• Akropolis
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-01 15:28

Akropolis

Still stupid...

Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 16:57:
Ik heb de Gigabyte GA-K8NSNXP,en ik heb er alleen maar ellende mee (zeer veel blauwe schermen)
Ik heb er een FX-53 inzitten en 2 x 512 OCZ pc3500,ik dacht dat het aan het geheugen lag maar ik heb er ook een setje Corsair twinx in gehad,maar de problemen blijven hetzelfde.
Als ik er een reepje in stop is hij wel iets stabieler,maar nog steeds waardeloos.
Dus ik zou in jou geval niet voor dat bord gaan ;)
Ik ga iig proberen of ik hem om kan ruilen,heeft er trouwens iemand dezelfde problemen,en inmiddels een oplossing gevonden,dan hoor ik het graag :)
Ik heb de K8NSNXP-939 ook en nooit probs mee gehad. Ik vind het eigenlijk best een goed bord.. Alleen ik heb ff geprobeerd te OCen en als ik de HT boven de 215 Mhz zet boot me pc niet meer, wat ik ook doe (zoals geheugen op 333Mhz zetten).

[ Voor 16% gewijzigd door Akropolis op 02-11-2004 17:18 . Reden: niet goed gelezen ]

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik denk zelf dat de MSI K8N Neo2 Platinum het beste is op dit moment.. De Epox heeft momenteel problemen (nouja.. niet echt problemen maar niet zo'n goede bios op dit moment) met zijn bios. Als je aan VGA Silencers en grote cooling gaat denken, moet je voor de Epox gaan.. De Artic VGA Silencer en Zalman 7000B pas bijv. net met een paar mm tussenruimte op de MSI...
Als je erg veel geld hebt en je wilt SLI, moet je op nForce 4 wachten. Voor de rest heeft nForce4 vrijwel geen voordelen. Ook qua snelheid niet...

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:08

makje

Professioneel prutser

Dutchmega schreef op 02 november 2004 @ 17:17:
Ik denk zelf dat de MSI K8N Neo2 Platinum het beste is op dit moment.. De Epox heeft momenteel problemen (nouja.. niet echt problemen maar niet zo'n goede bios op dit moment) met zijn bios. Als je aan VGA Silencers en grote cooling gaat denken, moet je voor de Epox gaan.. De Artic VGA Silencer en Zalman 7000B pas bijv. net met een paar mm tussenruimte op de MSI...
Als je erg veel geld hebt en je wilt SLI, moet je op nForce 4 wachten. Voor de rest heeft nForce4 vrijwel geen voordelen. Ook qua snelheid niet...
Hét grote voordeel van de nForce4 chipset is niet SLI, maar de mogelijkheid van PCI Express. SLI is daar vanuit opgebouwd (2x PCI-E 8x sloten).

Gewoon een oude AGP aansluiting is ook mogelijk met de nForce4, maar is inderdaad niet of nauwelijks sneller dan de nForce 3 250GB

9800x3d

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:27
Hmz, deze gaat zometeen toch dicht denk ik, maar lees een review, van anandtech bijv.

*klik*

edit:

Persoonlijk vind ik de K8N Neo2 echt het beste, niet zozeer omdat hij het beste presteert (hij presteert in de review namelijk het beste, op sommige punten dan mss. net niet, maar in het algemeen dus wel) maar vooral door de prijs!

[ Voor 45% gewijzigd door sn0x0r op 02-11-2004 17:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
merci, gigabyte werd me aangeraden door mensen in de buurt , en msi word aangeraden door mensen met iets meer verstand EN met gigabyte hebben meerde personen al probs gehad EN msi presteerd op sommige vlakken beter .. dus...

msi wordt het

btw twinmos omgeruild in apacer (goede keuze ivm amd 64 ?)

Verwijderd

Ik zou persoonlijk gaan voor de K8N Neo2 Platinum omdat ik daaro erg goede dingen mee heb ondervonden. Clocken etc gaan erg makkelijk en het systeem blijft erg goed stabiel.

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:27
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 17:46:
merci, gigabyte werd me aangeraden door mensen in de buurt , en msi word aangeraden door mensen met iets meer verstand EN met gigabyte hebben meerde personen al probs gehad EN msi presteerd op sommige vlakken beter .. dus...

msi wordt het

btw twinmos omgeruild in apacer (goede keuze ivm amd 64 ?)
Hmz, ik heb al heel lang eigenlijk niemand gezien met Apacer, maar als je dikke shit wilt, neem je GSkill, zoek ff op GoT naar GSkill, en lees.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Een tweaker wordt geacht zelf in staat te zijn reviews te lezen en conclusies daaruit te kunnen treken dus 'Welk $product moet ik nemen?' topics zijn niet bepaald gewenst.

Je bent al blijkbaar op de juiste weg, gewoon specifieke reviews zoeken van die twee planken :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.