De vraag is eigenlijk heel simpel, als je geen DNS draait waar haalt sendmail dan zijn subdomain informatie vandaan.
bbb komt nergenst in de sendmail.cf voor, en ook niet in de /etc/hosts.
en voor de rest draait de server ook geen DNS software.
Ik heb zitten zoeken uiteraard, maar alle documentatie van sendmail gaat er vanuit dat ik DNS draai.
opzich zou ik dit op mijn gemak kunnen uitzoeken, echter zit er aan dit gedrag een probleem vast dat ASAP opgelost moet worden.
(sommige mensen krijgen nu geen mail van deze server omdat hun ISP het als spam ziet, en bounced)
heb voorde rest uiteraard al de docu van sendmail zitten lezen, maar ik kom er niet echt wijs uit waar hij de naam vandaan haalt als er geen DNS gebruikt word.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| root@aaa:~# /usr/lib/sendmail -d0.1 -bt < /dev/null
Version 8.12.4
Compiled with: DNSMAP LOG MATCHGECOS MIME7TO8 MIME8TO7 NAMED_BIND
NETINET NETUNIX NEWDB PIPELINING SCANF USERDB XDEBUG
============ SYSTEM IDENTITY (after readcf) ============
(short domain name) $w = aaa
(canonical domain name) $j = aaa.bbb.com
(subdomain name) $m = bbb.com
(node name) $k = faaa
========================================================
ADDRESS TEST MODE (ruleset 3 NOT automatically invoked)
Enter <ruleset> <address>
> root@aaa:~#cat /etc/hosts
127.0.0.1 aaa.nl |
bbb komt nergenst in de sendmail.cf voor, en ook niet in de /etc/hosts.
en voor de rest draait de server ook geen DNS software.
Ik heb zitten zoeken uiteraard, maar alle documentatie van sendmail gaat er vanuit dat ik DNS draai.
opzich zou ik dit op mijn gemak kunnen uitzoeken, echter zit er aan dit gedrag een probleem vast dat ASAP opgelost moet worden.
(sommige mensen krijgen nu geen mail van deze server omdat hun ISP het als spam ziet, en bounced)
heb voorde rest uiteraard al de docu van sendmail zitten lezen, maar ik kom er niet echt wijs uit waar hij de naam vandaan haalt als er geen DNS gebruikt word.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2004 16:22 ]