[JAVA] Bestanden vanuit applet lokaal opslaan

Pagina: 1
Acties:

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 07:20
Hallo tweakerts,

Als laatste redmiddel post ik mijn vraag dan toch maar op tweakers. En dat is het volgende. Ik moet vanaf een java applet bestanden opslaan op een client pc. De bestanden worden gegenereerd door de applet, dus meteen opslaan leek me het makkelijkste.

Nu heb ik 2 dagen lopen zoeken en kloten met signed applets in alle mogelijke vormen die maar te verzinnen zijn, maar het is me nog niet gelukt om zelf iets te maken wat ook werkt. Ook zijn er op internet veel tutorials te vinden, maar bij al deze tutorials mis ik iets, een package, of een certificaat etc. etc.

Zijn er nu mensen die vaker zoiets gemaakt hebben en mij op een handige tip/tutorial/voorbeeld kan wijzen ?

Of misschien een compleet andere taal dan java om mijn doel te bereiken. (input van een site en dit verwerken tot bestanden die op een lokale schijf komen)

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-04 09:28

Macros

I'm watching...

Ik weet eigenlijk niet of het met applets kan. Het kan wel met Java WebStart applicaties. Die lijken wel op applets en worden ook opgestart vanaf een webadres maar draaien niet 'in' een webpagina.
Als je in de jnlp alle permissies aanvraagt en de code signt met een eigen gemaakte certificate, dan mag je applicatie even veel als elke andere applicatie en dus ook files schrijven.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:22
Macros schreef op 02 november 2004 @ 16:52:
Ik weet eigenlijk niet of het met applets kan. Het kan wel met Java WebStart applicaties. Die lijken wel op applets en worden ook opgestart vanaf een webadres maar draaien niet 'in' een webpagina.
Als je in de jnlp alle permissies aanvraagt en de code signt met een eigen gemaakte certificate, dan mag je applicatie even veel als elke andere applicatie en dus ook files schrijven.
Ja het kan wel, mits het een signed applet is.
De gebruiker moet dan vanzelfsprekend ook eerst een certificaat accepteren voordat het applet uitgevoerd kan worden.

Misschien heb je hier nog iets aan TS:

http://java.sun.com/security/signExample12/

[ Voor 3% gewijzigd door Kwistnix op 02-11-2004 17:23 ]

• ButsMG
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09-2025
Hmmm, daar kom ik nou ook al 80 jaar niet uit. Ff kijken of ik hier iets wijzer mee wordt...

PSN: ButsMG