Toon posts:

[chello]motorola icm smc barricade 54g & Toshiba laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel vreemd probleem waar ik echt niet meer uitkom. Ik heb een zwarte Motorola Surfboard @ Chello classic. Op dit modem sluit ik een wireless router aan, de SMC Barricade SMC280vg v2. De firmware heb ik al geupdate.
Ik heb 2 laptops, een Toshiba Tecra A2 en een Dell Inspiron 8600. De Dell is voor troubleshooting, het is de bedoeling dat de Toshiba online komt.
Ik heb het mac adres van de Toshiba wireless (Intel 2200) in de router gecloned, zet alles uit voor een seconde of 30 en sluit de boel weer aan. Niets. Ik kan ook de pagina van het modem niet bereiken en uiteraard heb ik ook geen internet. Ook provisioning werkt niet. Ik kom wel in de configuratiepagina van de router.

Nu clone ik het mac adres van de Dell wireless (Intel 2100) erin, zet alles op exact dezelfde manier uit en weer aan en ik kom netjes op de chello provisioning pagina :|
Alles werkt uitstekend met het mac van de Dell.
Alleen, ik denk dat ik in de problemen kom als ik en mijn Dell straks weer aan mijn eigen modem hang (heb nu nog een Com21, maar krijg waarschijnlijk ook een Motorola).

Als ik het Motorola modem direct aan de netwerkadapter (bedraad) hang van de Toshiba werkt het wel, ik kom dan wel gewoon op de provisioning pagina. Ik heb ook het mac van de netwerkadapter geprobeert te clonen op dezelfde manier als de Dell, maar ook dan krijg ik hetzelfde verhaal als met de wireless kaart.

Als ik het verhaal aan mijn Com21 hang heb ik geen enkel probleem, maar dat modem kijkt niet naar het mac adres wat eraan hangt (Provisioning op de Com21 heeft geen zin, je kan niets veranderen).

DHCP op lan werkt in ieder geval prima, alle pc's krijgen netjes een ip adres.

Iemand enig idee wat er mis kan zijn? Ik snap er niks meer van.
Dus samenvatting:
Toshiba wireless @ router: niets
Toshiba wired @ router: niets
Toshiba wired @ modem: werkt
Dell wireless @ router: werkt

edit:
hmm dat hele modem doet nu niks meer op geen enkele pc. Activity lampje knippert als een bezetene terwijl er geen verkeer is. Ik krijg geen ip adres van het modem en ik kan ook de statuspagina niet bekijken. Alleen als het modem niet aan de coax hangt of aan het starten is kom ik erop. Modem resetten werkt ook niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2004 20:07 ]