Toon posts:

[C# / mysql] -> connectie naar database faalt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

voor een onderdeel van mijn schoolproject moet ik vanuit C# een formuliertje maken om een mac-adres in een tabel in te voeren. Het probleem is dat ik geen connectie vanuit C# kan leggen naar mn database, ik krijg als error : SQL Server does not exist or acces denied
Nochtans is mn database ok, want via php kank wel mn data eruit halen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
string myConnStr = "Data Source=localhost;Database=snmp;User ID=test;Pwd=***;timeout=30";
SqlConnection con = new SqlConnection(myConnStr);
try{
     con.Open();
}
catch(Exception e){
    SetOutput(e.Message);
}
finally{
    con.Close();
}

Ik heb geen idee wat ik mis doe en heb er al redelijk wat op zitten zoeken.

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:53

Tux

Ik vermoed dat jij in een ander protocol (MSSQL) tegen de MySQL database server probeert te praten. Er is waarschijnlijk een .NET MySQL module nodig.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:33
Wat heeft SQL Server met MySQL te maken ?
Gaat het hier over een web-applicatie ? (ASP.NET) ?

Wat is de security setting van jouw SQL Server , mixed mode of integrated security ?

https://fgheysels.github.io/

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Heb je net SP2 van XP geinstalleerd? Zo ja, dan moet je ook de laatste patches van SQL Server installeren anders wordt de toegang geblokkeerd.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

Als je een inderdaad een MySql database gebruikt dan moet je geen SqlConnection gebruiken. De class SqlConnection kan alleen maar met MS SQL Server databases werken.

Je moet een .NET MySQL library gebruiken (ik weet echter niet of deze bestaat). Je kan ook via ODBC (de OdbcConnection class) verbinden met MySQL maar dan moet je dus een MySQL ODBC driver hebben. Die bestaat wel volgens mij.

[edit]
Het bestaat dus. Na 10 seconde zoeken op www.mysql.com
- MySQL® Connector/Net
- MyODBC with Microsoft .NET

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2004 17:26 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:33
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 17:19:
Als je een inderdaad een MySql database gebruikt dan moet je geen SqlConnection gebruiken. De class SqlConnection kan alleen maar met MS SQL Server databases werken.
En dan nog enkel vanaf SQL Server 7.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1