SIS 730 chip

Pagina: 1
Acties:

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb redelijk wat ervaring met oc'en van vga kaarten, zo heb ik mijn radeon9800pro geflashed verschillende kaarten met suc6 overclocked, (ook cpu's). Maar nu heb ik een probleem. Ik heb de volgende pc gekocht:

1200pro (amd)
256 mb ram (2*128)
K7SEM moederbord
VGA shared memory (ingesteld op 64mb in het bios)
onboard geluid
en 1*10gb en 1/*30gb
Windows XP PRO
en dan nog randapperatuur

Nu is dus alles onboard van de cpu tot de vga. En toch zou ik graag een beetje meer performance uit het beestje krijgen door te oc'en.
CPU=geen instelling voor fsb of iets dergelijks in het bios (daar kan ik mee leven)
Maar mijn VGA moet en zal ik oc'en, maar ik heb het al met verschillende programma's geprobeerd en het wil maar niet werken.

ATI tool: blauw scherm tijdens openen met melding over incorrupte vga adaptor
POWERSTRIP: wil niet eens opstarten
Rivatuner= het zelfde

Iemand een oplossing, het moet toch te oc'en zijn :S

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:17

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Waarom zou je je northbridge willen overclocken? (want dat is het in feite)

Een enorme performance boost mag je niet verwachten.

Koop een 2e hands Ti4200. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Sjoerd
  • Niet online
Hehe er komt een ander vgakaartje aan hoor over een tijd.
Maar tot die tijd moet het toch mogelijk zijn dit wat sneller te laten draaie (zonder geld uit te geven?)

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 17:46
hoe bedoel je sneller dan? wat wil je sneller laten draaien? games? :D

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-02 08:46

FastBunny

Give it the Works !

Onboard video kun volgens mij niet overclocken, en aangezien het een Sis chipset is ook een tooltje daarom vinden erg lastig. Daarnaast heb je dit systeem gekocht om te gamen :? Er zit een Duron 900 op die gemerkt is als AMD 1200pro en je had een 9800pro die je niet meer hebt :? Ik had die 9800pro lekker gehouden en doorgespaard voor een snel systeem :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Sjoerd
  • Niet online
Correctie: ik heb dit niet gekocht om te gamen maar om erin de toekomst een servertje van te make waarop ook afentoe gegamed kan worde via ons thuisnetwerkje.
Men radeon9800PRO en de rest van mijn uber systeem heb ik verkocht zodat ik een laptop voor mijn studies kon kopen waarop ik ook kon game=Acer Ferrari 3200
En nu wil ik deze pc dus een boost geven om wat extra fps te geven in games.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:17

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Nofi, maar ik denk dat je het overclocken maar uit je hoofd moet zetten.

Stel dat er proggies waren die het konden, zou de northbridge dan niet verschrikkelijk heet worden en dus instabiel? En die heatsink is zo klein om al die hitte af te voeren...

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Sjoerd
  • Niet online
Jeps daar heb je gelijk maar het is geen probleem om ze eventueel actief te koelen.

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:30
Sja dan zul je toch een manier moeten vinden om de NB over te klokken waar die chip in verwerkt zit. Misschien lukt dat software matig in windows ofzo. Het blijft wel procentjesneuken, een echte performanceboost zul je niet halen.

tvw

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

langezwieper schreef op 02 november 2004 @ 14:26:
CPU=geen instelling voor fsb of iets dergelijks in het bios (daar kan ik mee leven)
Probeer eens softfsb/cpufsb :)

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 17:46
ik denk eigenlijk niet dat het mogelijk is om 3dgames met zo'n kaartje te spelen, laat staan meer fps door overclocken :D
Pagina: 1