[XP] windows explorer functioneert niet meer na NAV

Pagina: 1
Acties:

• Sinty
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-04 21:04
Vandaag ff bij mijn vriendin geweest, die zei dat haar PC raar deed, het ging hier over een virus, genaamd W32.funner dat via msn zich vespreidt. Ze heeft het wel aanvaard maar niet geopend omdat Norton antivirus een melding maakte.ze had het in quarenteine gezet en verder niks gedaan.deze morgen heeft ze weer problemen,ik raad haar aan een volledige scan te doen en er worden een tiental virussen gevonden allemaal bloudhound.packed en w32.funner.Deze zijn dan verwijdert maar blijkbaar had een van deze zich aan de explorer.exe gehecht waardoor deze niet meer werkt! ze doet kleuter en al haar typwerk en stagevoorbereiding staan er nog op ( minstens 1000 blz)
de bedoeling is om op een of andere manier dit typwerk er af te halen of gewoon de windows te repareren( daar gaat hun voorkeur naar toe) zodat als er geformateerd moet worden ze toch niks kwijt is. Dus mijn vraag is of er iemand tools kent waarmee je files kan recuperen uit een brakke windows? of een manier om windows weer te herstellen?ik zou de mensen die mij op weg kunnen helpen enorm dankbaar zijn!

Asus K8V SE Deluxe, Athlon 64 2800+, XFX 6600 GT, 768 400 Mhz DDR RAM, 80 GB Maxtor 7200 rpm, philips dvdrw208

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-04 23:47
Ik zou als eerste de data veiligstellen. Het repareren van Windows stelt niet zoveel voor. Bij voorkeur moet je de harde schijf eruit halen en in een andere PC "hangen". En dan de data op die schijf zetten, en op een diskette en nog op een CD. En die CD bij je houden. Laat haar controleren of alles ervanaf is gehaald.

Vraag: waarom is die data nooit veiliggesteld? Als de harde schijf was vastgelopen was ze alles kwijt geweest!

Maar goed, Windows repareren: druk tijdens het booten op F8 (kort nadat je het BIOS POST voorbij ziet komen). Kies hier in eerste instantie voor "last known good configuration". Kijk of dat helpt.

• Sinty
Last known configuration is al geprobeerd...het enige waar ik nog niet aan begonnen ben is windows herstel console( nieuwe partitie maken en alles kopieren)
Ik heb dit vroeger ook eens geprobeerd een andere harde schijf in mijn kas hangen, op slave zetten en proberen alles er af te halen, het is toen wel gelukt maar met veel moeite.Als je er zeker van bent dat dit werkt wil ik het wel eens proberen, maar er zitten wel virussen op die schijf, hoe groot is de kans dat ik ook prijs zal hebben?
verder, is het mogelijk om een reparatie uit te voeren van windows vanaf cd-rom en zo ja hoe? i know, tis geen intelligente vraag, als t mijne pc was zouk wa proberen maar nu moetek et wel zeker weten |:(
alvast bedankt voor de hulp

Asus K8V SE Deluxe, Athlon 64 2800+, XFX 6600 GT, 768 400 Mhz DDR RAM, 80 GB Maxtor 7200 rpm, philips dvdrw208

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Ga eens Knoppix downloaden, druk die CD erin, kopieer haar 1000 blz..

Niet echt moeilijk, en IMO had je daar zelf achter mogen komen.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-04 23:47
Je kunt ook een installatie starten met de Windows CD, en dan "even" de installatieprocedure gedeeltelijk volgen. Na 3 (?) dialoogpagina's wordt de vraag gesteld of je Windows wilt installeren of dat je haar wilt herstellen/repareren. Hierna krijg je de mogelijkheid om:
- De installatie handmatig te controleren (niet doen)
- de Emergency Repair diskette te gebruiken (niet doen)
- Windows automatisch haar bestanden te controleren. (die moet je hebben!)

De exacte volgorde weet ik niet , maar dit is het in grote (richt)lijnen. Ik doe dit uit mijn hoofd.

Nogmaals: ik adviseer je eerst de data veilig te stellen, en daarna pas Windows haar systeembestanden te laten controleren. Het document veiligstellen van 1000 pagina's is absolute en totale prioriteit!

• Sinty
ik heb hier ergens nog een cd-tje van Suse linux ronslingeren, ik zal het laten draaien en zo de files naar een cd kopieren, eens dit gebeurt zal ikproberen de windows te repareren maar dat is geen prioriteit, als de gegevens maar in orde zijn.

Pagina: 1