XBOX+BEAMER video kwaliteits probleem

Pagina: 1
Acties:

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-02 08:29
Ik heb het volgende in huis.

XBOX met daarop xboxmedia center (nieuwste build)

Deze is aangesloten met MONSTER component kabel (een van de beste component video kabel voor de xbox verkrijgbaar) deze zit weer aangesloten op 10 meter high quality component video kabel

en daar zit weer een EPSON EMP-10H sport edition beamer aan

xboxmediacenter heb ik op high definition modus staan 720p.
1080p werkt ook maar is minder lekker om mee te werken.

probleem is
dat ik het beeld niet scherp krijg. Zie ik linksboven de tekst super scherp is het rechtsonderin minder scherp, en als ik de beamer afstel voor rechtsonderin scherp dan is het linksboven in weer minder scherp

Ook trilt het rechtsonderin

het scherm is super strak en hangt volledig waterpas

ik heb ook geprobeerd zonder de 10 meter verlengkabel maar dan is het precies hetzelfde.

Als ik de xbox op 480p zet ipv 720p dan is het probleem weg. alleen ik wil graag xvid en divx films oversamplen naar high definition beeld

Ik heb de beamer maar net. en zit te denken om hem RMA terug te sturen. of is dit wat overdreven?

Nog een reden dat ik hem rma wil sturen is dat er als je dicht op het scherm kijkt overal licht blauwe puntjes zitten "hot pixels"?

na mijn inzien, als ik in de beamer lamp kijk, (licht valt net niet op me oog) dan zie ik stof deeltjes zitten aan de binnenkant op glaswerk.

Dus ik denk stof ipv dode of hot pixels

wel zijn er een aantal hele velle, die je vanaf de bank duidelijk ziet en op irritante plekken zitten (stuk of 4) (die licht blauwe tel ik meer dan 20, maar zie je amper tot niet vanaf de bank)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:58
Heb je in de MS Dash ook de HD-optie aangezet?
Heb je je beamer al eens getest op een pc? Geeft hij dan ook onscherp beeld?

• I_am_akira
md hd optie staat idd aan, ik heb 420p 780p en 1080p aangevinked

mijn beamer moet dit aankunnen behalve 420p dan, daar maakt die 525p van

Ik heb mijn pc er nog nooit op aangesloten nee..

ik heb een laptop met breedbeeld en een ati radeon 9700 pro mobile er in
ik zal daar de vga out is van proberen op het beeld

Verwijderd

En dan natuurlijk wel via die vage high quality kabel he :)

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-02 22:45
I_am_akira schreef op 02 november 2004 @ 14:06:

na mijn inzien, als ik in de beamer lamp kijk, (licht valt net niet op me oog) dan zie ik stof deeltjes zitten aan de binnenkant op glaswerk.

Dus ik denk stof ipv dode of hot pixels
Ik heb verder niet zoveel verstand van beamers, maar die stofdeeltjes heb ik bij alle beamers die ik heb gezien wel zien zitten. Ik weet niet of dat "normaal" is, maar ik heb het al wel vaker gezien tenminste. Maar dat ie niet scherp is over het gehele scherm lijkt me niet goed. Hoe extreem onscherp is ie dan als ie in de ene hoek wel goed scherp is? Geen foto'tje ofzo?

[ Voor 3% gewijzigd door Wouter! op 02-11-2004 18:23 ]

Verwijderd

Als je van heel dichtbij hele kleine lichtblauwe puntjes ziet is het niet zo'n heel groot probleem. Zie je duidelijk kleine blauwe stipjes op kijkafstand zou ik hem wel terugsturen. Dat is dan nl een actieve pixel. Gaat irriteren, I can tell ;)

Verder weet ik niet waarom hij een vaag beeld heeft.

Heb je wel een High Defenition Pack voor de Xbox?

Misschien staat je keystone correctie op max ofzo? :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2004 18:42 ]

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Jag

Bijzonder verhaal, met name dat je geen problemen hebt met andere bronnen, wat suggereert dat er een proleem is met projector en die resolutie, of de bron. Je zou zoiezo eens kunnen proberen de X-box op een andere resolutie. En een andere 720p bron, zoals een pc.

• I_am_akira
Ik heb gisteren de laptop aangesloten met een vga kabel aan de beamer
het onscherpe rechtsonderin is nog steeds

over die keystone, die heb ik idd wel redelijk opengedraaid, ik zal eens kijken of het daar aan ligt vanavond

Ook zal ik kijken naar mijn projector scherm nog eenmaal, of die niet naar voren is gaan hangen of iets anders raars.

die vaage 10 meter kabel is deze

PRO- X-1 professionele component videokabel
High Quality met 75 Ohm Coaxkabel Videokabel dubbel afgeschermd met vergulde tulp/cinch stekkers. In diverse lengtes. Voor een perfekt storingvrij beeld.male -male In diverse lengtes tot en met 20 meter.

Afbeeldingslocatie: http://www.mcsnet.nl/media/HQ_PRO_Component_video2.jpg

Als High Defenition Pack voor de Xbox heb ik de Monstercable XGL400
Afbeeldingslocatie: http://www.monstercable.com/images_db/monstergame/xbox/XGL400_tn.jpg
http://www.monstercable.com/productpage.asp?pin=1528

Nitrogen injected dielectric delivers maximum video signal strength for the clearest, sharpest picture possible.
10 ft. extra-long length lets you play anywhere without controller extension cables.
5-in-1 cable design is simple to hook up.
24k gold contact connectors ensure optimum video and audio signal transfer

er zitten echt 4 vrij lichte punten die erg goed zichtbaar zijn, de diverse stof/etc puntjes zie je alleen van dichtbij.

Ik mag hem van epson RMA sturen eventueel (na 1 weekendje nog prutsen)

[ Voor 32% gewijzigd door I_am_akira op 03-11-2004 12:47 ]

Verwijderd

Keystone moet je absoluut vermijden. De scaling artifacts kunnen voor het onscherpe resultaat zorgen.

• I_am_akira
maar hoe kan ik dan het beeld vullend op me scherm plaatsen?
de beamer nog lager plaatsen kan niet ivm de bank

ik zal fotos maken binnenkort

Verwijderd

I_am_akira schreef op 03 november 2004 @ 16:23:
maar hoe kan ik dan het beeld vullend op me scherm plaatsen?
de beamer nog lager plaatsen kan niet ivm de bank

ik zal fotos maken binnenkort
Ik raad je aan om de beamer aan het plafond te hangen.
De bovenkant van je scherm komt dan op gelijke hoogte met het midden van je lens.

• I_am_akira
Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 16:31:
[...]

Ik raad je aan om de beamer aan het plafond te hangen.
De bovenkant van je scherm komt dan op gelijke hoogte met het midden van je lens.
Ik heb hem op een plankje staan dat aan de muur vast zit
mischien kan ik hem onderste boven aan dat plankje vastmaken

maar ik had gelezen dat beameren op de kop , niet de gezondheid van de beamer tegoed komt??

Verwijderd

I_am_akira schreef op 03 november 2004 @ 16:38:
[...]

maar ik had gelezen dat beameren op de kop , niet de gezondheid van de beamer tegoed komt??
Waar heb je dat gelezen? Onzin. Zolang je maar de koelingsgaten niet afsluit :+

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Jag

I_am_akira schreef op 03 november 2004 @ 16:38:
[...]

Beamers zijn ervoor gemaakt op zijn kop te hangen :).

En ipv een fortuin aan bekabeling uit te geven, zou ik heel snel die keystone eraf halen :). Kost je resolutie en lichtopbrengst doordat een deel van de LCD op zwart staat en je gaat (quasi-)zwart naast het scherm projecteren. En schuin projecteren op een scherm geeft ook nog lichtintensiteits verschillen op het scherm en extra lichtopbrengst verlies.
Als ik de xbox op 480p zet ipv 720p dan is het probleem weg. alleen ik wil graag xvid en divx films oversamplen naar high definition beeld
Daar wordt het beeld niet beter van :). Je gaat het nu alleen een keer extra scalen, want je projector scalet het gewoon terug naar zijn native panel resolutie. Je kan alleen evt winst behalen door naar de native panel resolutie van je projector te scalen, als je dat met een betere scaler doet dan die in je projector zit.

• I_am_akira
Ik heb keystone uitgezet.

geen verschil met onscherpte rechtsonderin

ik heb wel gemerkt idd dayt keystone dat volledige vullende beeld verminderd
ik heb zwarte kleine balkjes onder en boven daardoor

dus op 720p of 1080p heb ik wazige problemen

en dan die stof/dode pixel punten nog

denk dat ik hem maar even terug stuur
Pagina: 1