Magnepan MMG W&C - Hoe te krijgen in Nederland

Pagina: 1
Acties:
  • 974 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

Topicstarter
(overleden)
Heeft iemand ervaring met het verkrijgen van deze speakers?
Magnepan zelf levert alleen maar "Domestic", ofwel USofA, en ik kan in Nederland nergens een winkel vinden die dit type verkopen. Helaas heb ik op verstuurde mailtjes geen (of negatief) antwoord ontvangen.....

Afbeeldingslocatie: http://www.magnepan.com/1-800-474-1646/magazines/mmgw_mmgc_files/magnepan_mmgw_mmgc.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door zion op 02-11-2004 13:52 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
Wellicht dat je deze link al kent :

http://www.hifi.nl/merken_details.php?id=213

Goede keuze trouwens, Magnepan!! Zelf heb ik ze ook al jaren en wil niks anders meer...

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

Topicstarter
(overleden)
Ja helaas kende ik die al, echter de importeur schijnt moeilijk bereikbaar.
en een van de drie dealers is geen dealer meer, een heeft geen website, en de derde had ik al eerder heen gemailed.

Dat ga ik dan nog maar een keer doen....

Mag ik vragen wat je er voor versterking voor hebt trouwens? en welk type je hebt?

p.s.: Ik wilde ze ook al jaren, alleen vond dat ik daar eerst volwassen genoeg voor diende te zijn (e.g. geen vrienden meer hebben die "per ongeluk je speakers omver lopen").
Nu ik die leeftijd heb, wilde ik heel graag deze set al starter hebben, en deze tzt indien gewenst upgraden naar hun grotere broertjes.

[ Voor 34% gewijzigd door zion op 02-11-2004 14:54 ]

systeem

• BonBon
Ik gebruik nu een Yamaha receiver als krachtbron (RX-V450). M'n vorige versterker was trouwens ook Yamaha. Geluid is echt heel naturel, helder en open.
Voordeel van Magnepan is dat je ze aan een relatief zwakke versterker kan aansluiten, in tegenstelling tot Electrostaten.
Nadeel is dat je 'sweetspot' relatief klein is, dwz je moet ze goed richten en er precies voor gaan zitten.

[ Voor 19% gewijzigd door BonBon op 02-11-2004 15:28 ]

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

Topicstarter
(overleden)
BonBon schreef op 02 november 2004 @ 15:26:
Ik gebruik nu een Yamaha receiver als krachtbron (RX-V450). M'n vorige versterker was trouwens ook Yamaha. Geluid is echt heel naturel, helder en open.
Voordeel van Magnepan is dat je ze aan een relatief zwakke versterker kan aansluiten, in tegenstelling tot Electrostaten.
Nadeel is dat je 'sweetspot' relatief klein is, dwz je moet ze goed richten en er precies voor gaan zitten.
Ik wil in eerste instantie maar even alleen de 2 fronts kopen, totdat ik geld heb voor een fatsoenlijke receiver (Vincent SV-382/388 oid), en tot die tijd komen ze op mijn Onkyo Integra A9711, dus die moet het vermogen wel kunnen leveren.
Tenzij ik ze in een set vind natuurlijk....

Maar goed, heb er weer een zootje mails uit, maar hou me nog steeds van harte aanbevolen als mensen een adres weten!

systeem

• BonBon
zion schreef op 02 november 2004 @ 16:59:
[...]

Ik wil in eerste instantie maar even alleen de 2 fronts kopen, totdat ik geld heb voor een fatsoenlijke receiver (Vincent SV-382/388 oid), en tot die tijd komen ze op mijn Onkyo Integra A9711, dus die moet het vermogen wel kunnen leveren.
Tenzij ik ze in een set vind natuurlijk....

Maar goed, heb er weer een zootje mails uit, maar hou me nog steeds van harte aanbevolen als mensen een adres weten!
Ik weet niet waar je woont, maar anders mag je mijn Magnepans kopen als je nergens anders kan slagen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door BonBon op 03-11-2004 10:50 ]

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

Topicstarter
(overleden)
Scusa voor de mega trage respons...

Ik ben te vinden op briefpost bij hotmail puntje com, dus voeg me ff toe op msn ofzo (of drop me een mailtje) zodat we eens verder kunnen praten.

Zoals je al raadde: weinig response van die zogenaamde Magnepan dealers. Heb nu alleen de afspraak met een vriendin die binnenkort weer richting states gaat dat als ik niet kan slagen dat zij ze daar lokaal koopt en vervolgens naar NL laat overkomen. Maar dit vind ik zelf een beetje risicovol, dus liever niet zeg maar.

systeem

• BonBon
Mijn magnepans (SMGa) zijn nog steeds te koop. Kijk ook eens op Hifi.nl bij 2e hands - luidsprekers. Staat ook een foto, prijs en meer specs enzo. (je moet wel iets terugbladeren in de lijst ;) )

• BonBon
BonBon schreef op dinsdag 02 november 2004 @ 14:09:
Wellicht dat je deze link al kent :

http://www.hifi.nl/merken_details.php?id=213

Goede keuze trouwens, Magnepan!! Zelf heb ik ze ook al jaren en wil niks anders meer...
Ben sinds 2-3 weken van m'n geloof afgestapt O+ en heb nu 'gewone' speakers staan...
Pagina: 1