Mailserver opzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 412 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absolut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-04 17:45
Hey,

na veel geknoei en zo is men server eindelijk weer terug met een nieuwe 120GB SATA HDD van Seagate en ik von het dus tijd om weer eens wat nieuws te proberen.
Men ouders klagen allang dat de webmail functie van onze provider (België: Scarlet) veel te traag is en enkele weken geleden had onze provider zelfs 'per ongeluk' alle mails gedelete.
Reden genoeg om eens iets nuttigs met men server'tje te doen, want men ouders beginnen te klagen dat men server 24/24 en 7/7 draait voor volgens 'nutteloze doeleinden' zoals webserver, fileserver in netwerk en ftp server...

Nu heb ik wat gezocht op GoT, maar alle topics ivm mailserverprogramszijn op zen minst al een jaar oud en er is blijkbaar ook al redelijk wat veranderd.

Freeware e-mail server incl. webmail, pop3 & imap support?
Mail ontvangen in een netwerk.

De server draait op windows 2003 standard server. Waarop atm apache 2.0.52 draait, PHP 4.3.9 (omdat versie 5 raar doet in samenwerking met Invisionboard :'( ) en MySQL 4.0.20a.

De mailserver moet liefst FREE zijn, een webmail functie hebben en moet mail kunnen importeren van de provideraccounts die we nu hebben, EN webbased weergeven. Er zal geen gebruik gemaakt worden van POP of IMAP in Outlook enzo, enkel webmail. Een agenda en dergelijke zou meegenomen zijn.

Mogelijkheden:
-IMail, maar dat is nu IPSwitch Collaboration Suite (en is duur)
-Outlook Exchange 2003 zie ik niet zitten ivm configureren enzo
-Kerio MailServer, maar ik weet niet of die alles kan/heeft wat ik wil
-Mercury Mail Server + Squirrelmail, maar dat lijkt me nogal een rare combo, alhoewel vele mensen het blijkbaar draaien hebben (ik vertrouw het niet zo)

Als laatste heb ik nog een n00bvraagje...
Ik gebruik DynDNS, maar als ik het goed begrijp moet ik bij Mailhost gewoon 'mijndomein.dyndns.org' invullen? En verder ng wat portforwarding instellen op de routers thuis en dan zou alles moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-06 11:44
Je wilt een gratis mailserver? En vervolgens noem jij:

Kerio MailServer, € 449,- basis + € 129,- per jaar
MS Exchange, $699 + $67 per gebruiker
Imail, $1,495 voor 25 gebruikers

Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-06 07:17
Vergeet MDaemon niet. Erg goeie mailserver. Je kan meer vinden op www.altn.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absolut
Icey schreef op 02 november 2004 @ 13:53:
Je wilt een gratis mailserver? En vervolgens noem jij:

Kerio MailServer, € 449,- basis + € 129,- per jaar
MS Exchange, $699 + $67 per gebruiker
Imail, $1,495 voor 25 gebruikers

Etc.
Maximum 10 users :D

Maareuh wist niet dat dat zo duur was :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kijk eens naar Argosoft mailserver, http://argosoft.com. Win32 met freeware versie. :)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absolut
Nog 2 extra mailservers :/

Damn, en ik wou er net enkele laten afvallen zodat de keuze wat makkelijker werd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Mercury, www.pmail.com, preciezer: http://www.pmail.com/whatsnew/m32401.htm
Gratis en toppie :*) en geen beperkingen...

ow, die stond al in je lijstje :+
enniewee, die draait prima hoor. Squirrelmail moet ik nog eens gaan proberen, maar er zit een web-frontend aan te komen van Mercury zelf als ik me niet vergis...
...and web mail (in development).
ja dus :Y)

[ Voor 131% gewijzigd door RobIII op 02-11-2004 14:15 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17712

ArgoSoft is aan te raden, gebruik hem al een zo'n 2 jaar.
Kijk wel even na het configgen via een open relay checker of je niet per ongeluk een mooie spam mail server hebt opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28350

www.argosoft.com/mailserver
ArGoSoft Mail Server is fully functional SMTP/POP3/Finger (Pro version also has IMAP module) server for Windows 95/98/NT/2000, which will let you turn your computer into the email system. It's very compact, takes about 1-5 Mb of disk space (depending on the version), does not have any specific memory requirements, and what is the most important - it's very easy to use.

[ Voor 88% gewijzigd door Anoniem: 28350 op 02-11-2004 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absolut
OK? dus Mercury of Argosoft ...
Allebei eens proberen dan, oftewel maak ik een poll ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-06 21:09
Wat dacht je van Software602 LAN-Suite? Gratis t/m 5 gebruikers, werkt toppie! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Z-Dragon op 02-11-2004 14:28 ]

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Laatst online: 03-06 12:52
MailEnable. Tres geil :)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 10:47
602 Lansuite 2004 kan ik je (ook) aanraden , hoewel die voor 10 users niet meer gratis is.

En als alternatief ziet Merak er erg goed uit. Is wat prijsstelling vergelijkbaar (goedkoper zelfs) met 602 Lansuite. Voordeel van Merak is in mijn ogen dat je een outlook connector erbij kan nemen, waardoor je ook je agenda functionaliteit met alle 10 de gebruikers kunt gebruiken.

Edit : Hebben jullie een gezin van 10 users ? Je kunt namelijk meerdere mailadressen (aliassen) koppelen aan een mailbox. Dus misschien is 602 Lansuite dan toch een optie.

[ Voor 20% gewijzigd door aZuL2001 op 02-11-2004 14:34 ]

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Alhoewel argosoft leuke features heeft, vind ik het toch wel beperkt. De webmail interface is vrij matig en niet goed te veranderen (geloof ik). Ik kan niet eens mijn eigen hostname instellen waardoor ik door sommige hosts wordt aangezien als spammer. Ook is een mail enkel uit de verzendqueue te halen door handmatig in de spool folder te frutten.
Ik draaide zelf een tijd de freeware versie als smtp server. Ik wou niet aan smtp authencatie doen, ik wou enkel lokale IPs toestaan. Dit ondersteund argo niet, dus moest ik de firewall het laten blokkeren. Het programma is verschillende keren gecrashed.
Het is een leuk pakket met leuke features (WAP webmail bijvoorbeeld), maar niet helemaal het einde. Het is niet voor niks gratis waarschijnlijk :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 09:36

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Je kan natuurlijk ook alles overzetten naar een linux distributie. Daar zijn er verscheidene van die alles kunnen wat jij wilt en ze zijn dan ook nog gratis. Om een voorbeeld te noemen is er bijvoorbeeld Clarkconnect Home edition. Die heeft dus ook een webserver; ftpserver; mailserver; firewall enz ineen. Dat is niet precies een antwoord waar je op zat te wachten waarschijnlijk, maar wel een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absolut
Nee, gezin bestaat uit 3 mensen, maar wil misschien nog wel enkele extra boxen voor vrienden of mede-admins @ forum...

Nee, linux is momenteel niet echt een optie... Ga ik binnekort eens 'leren' door de 1 of andere distributie op men laptop te gooien...

[ Voor 37% gewijzigd door Absolut op 02-11-2004 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Argosoft heb ik vroeger gebruikt op windows. Werkt wel handig. Kerio is ook leuk dacht ik, maarja, die wil je niet kopen ;) en argosoft is dacht ik wat minder duur.

Maare, als je een echte mailserver wilt, dan moet je gaan voor qmail. Hierin kun je alles bouwen. Een leuke guide is te vinden op www.qmailrocks.org. Op de JMS website (daar vind je er meer over) de laatste patch gebruiken, en niet de patches die daar staan, dan patch je bugs erin :P (Heb zelf nog met die John wat patches bij elkaar gestopt en wat vreemde dingen gekortsluit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:54

Ankh

|true

pierre-oord schreef op 03 november 2004 @ 10:41:
Argosoft heb ik vroeger gebruikt op windows. Werkt wel handig. Kerio is ook leuk dacht ik, maarja, die wil je niet kopen ;) en argosoft is dacht ik wat minder duur.

Maare, als je een echte mailserver wilt, dan moet je gaan voor qmail. Hierin kun je alles bouwen. Een leuke guide is te vinden op www.qmailrocks.org. Op de JMS website (daar vind je er meer over) de laatste patch gebruiken, en niet de patches die daar staan, dan patch je bugs erin :P (Heb zelf nog met die John wat patches bij elkaar gestopt en wat vreemde dingen gekortsluit).
welke JMS website bedoel je? ik ga zo een qmailserver weer isntalleren op een debian knutselbak

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:24

Hoicks

Techno!

Ik draai zelf Mercury, Apache en Squirrelmail. Werkt prima. alhoewel ik toch wel de nodige moeite heb gehad om mercury in te stellen (Je moet mercury via file -> close afsluiten anders slaat ie instellingen niet op).

Draait prima en stabiel.

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:56
Z-Dragon schreef op 02 november 2004 @ 14:28:
Wat dacht je van Software602 LAN-Suite? Gratis t/m 5 gebruikers, werkt toppie! :)
werk ik ook mee, fijn progsel. Is niet zwaar, wel lekker eea kunnen instellen.
Aanrader dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-06 15:14
Schorre schreef op 02 november 2004 @ 14:36:
Nee, gezin bestaat uit 3 mensen, maar wil misschien nog wel enkele extra boxen voor vrienden of mede-admins @ forum...

Nee, linux is momenteel niet echt een optie... Ga ik binnekort eens 'leren' door de 1 of andere distributie op men laptop te gooien...
bij software602 lansuite kun je meerdere boxen aan een account hangen..echt handig.. heb nu een mailbox waar 5 mailadressen aan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88352

m3gA schreef op 03 november 2004 @ 13:37:
[...]

bij software602 lansuite kun je meerdere boxen aan een account hangen..echt handig.. heb nu een mailbox waar 5 mailadressen aan hangen.
Maar dat lijkt me toch hetzelfde als vier forwarders naar het éne pop-adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absolut
OK heb nu een trial van Kerio gedownload (30 dagen) om eens te kijken wat een ECHTE mailserver allemaal kan... Pretty impressive, maar ik kan geen mails versturen, ook niet de SMTP Relay functie (krijg bekende "501 5.0.0 Invalid domain name" error).
Mail ontvangen (eerder importeren) is geen probleem, het echte ontvangen heb ik me nog niet mee beziggehouden, maar verzenden lukt me atm niet. Iemand suggesties?

Heb alles in router geforward voor POP en SMTP, dus dat is ook het probleem niet. Heb al diverse topics afgezocht, maar kon geen oplossing vinden.
IK gok wel dat het er iets mee te maken heeft dat ik een dynamisch IP heb (via DynDNS.org), en dat ik daardoor iets verkeerd heb ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
Er komt wel wat kijken bij het draaien van een mailserver.

Waarom je nu al poorten aan het forwarden bent op je router ontgaat me een beetje, zeker omdat je de settings voor je lan nog niet op orde hebt.

Zo zonder info kunnen wij weinig anders zeggen dan lees de documentatie.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 22:15

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zoek eens op exchange4linux... Mooi pakketje... Niet helemaal gratis... Maar je betaalt alleen voor de outlook connectors...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35517

Gebruik het Horde Application Framework :)

- IMP > Webmail
- Kronolith > Kalender
- Mnemo > Notities
- Trean > Bookmark manager
- Turba > Adresboek

Je kan helemala zelf weten welke modules je wel of niet gebruikt, zo kan je dus ook gewoon een simpel Webmail + Adresboek opzetten. Het heeft ook themes dus je kan het helemaal aanpassen zoals je zelf wil :) Het werkt zowel met IMAP als POP3 servers (ook exchange) dus je zou elke freeware maild kunnen gebruiken. Voor meer informatie zie http://www.horde.org

Ik gebruik nu de CVS versie (normale werkt niet op PHP5) op FreeBSD (met qmail) en het werkt perfect!

Screenshot (btw laat je niet afschrikken door de engelse taal, hij is multilanguage)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 35517 op 04-11-2004 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absolut
OK even wat meer info:
ik draai windows 2003 standard server + apache 2.0.5.2 + PHP 4.3.9 + MySQL 4.0.22a.
Dit alles werkt met behulp van een DynDNS adres: http://mijnadres.mine.nu

Het netwerk thuis ziet er als volgt uit:
Ethernet ADSL modem (ip = 10.0.0.138)
||
|| => DHCP => Router WAN uitgang aangesloten op modem (100 Mbit)
||
US Robotics 8054 Wireless Router => Laptop en PC van ouders wireless aangesloten
||
|| => 100 Mbit
||
US Robotics 8054 Wireless Router als switch (hadden er nog 1 tje over ;))
||
|| => 100 Mbit
||
Workstation + server wired aangesloten (server ip = 192.168.123.150)

Nu met kerio heb ik dus alles op mijn domein (http://mijnadres.mine.nu gezet en poort 25, 110, 80, 443 en 21 geforward vanuit de 1e router).
En ergens moet volgens mij iets niet kloppen. SMTP relay geeft een error en "direcly using MX records" ook.
Heb al de hele namiddag mailtjes proberen verzenden en instellingen uitgeprobeerd, maar niets lukt 8)7 ...

Ik kan lokaal (via netwerk) en van buitenuit in de webmail functie komen en alles werkt perfect, behalve mails versturen (ontvangen gebeurd momenteel nog via andere POP servers die ik importeer).

EDIT: heb deze namiddag wel een rare 'fout' gehad als ik hotmail probeerde te openen... Dit lukte niet en internet explorer crashte, begrijp er echt niets van |:(

[ Voor 9% gewijzigd door Absolut op 04-11-2004 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
Als je nou de moeite neemt om Outlook te configureren, heb je een hele mooie webmail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Duncan schreef op 04 november 2004 @ 22:00:
Als je nou de moeite neemt om Outlook te configureren, heb je een hele mooie webmail :)
Euh...

(klok klepel)

Tenzij je Exchange 2003 SP1 bedoelt...
á € 700.-

Ps: das nog zonder CALs dus er komt nog wat bij (zeg het dubbele als je over 10 users praat)

[ Voor 28% gewijzigd door alt-92 op 04-11-2004 22:06 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absolut
Euh ... outlook? Heb je daar geen superdure en nog 100 x moeilijker in te stellen exchange server voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
BackSlash32 schreef op 04 november 2004 @ 22:04:
[...]

Euh...

(klok klepel)

Tenzij je Exchange 2003 SP1 bedoelt...
á € 700.-

Ps: das nog zonder CALs dus er komt nog wat bij (zeg het dubbele als je over 10 users praat)
Geen klok, klepel; die prijs hoeft geen probleem te zijn. Ik zeg alleen, als je de moeite neemt om Exchange (inderdaad zo heet het ja) in te stellen, dan heb je een supermooie webmail (OWA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absolut
OK, via een niet legale weg, kan ik exchange mss wel hebben, maar:
1) dit mag ik niet zeggen @ GoT
2) heb nu een trial van Kerio draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Duncan schreef op 04 november 2004 @ 22:13:
[...]

Geen klok, klepel; die prijs hoeft geen probleem te zijn. Ik zeg alleen, als je de moeite neemt om Exchange (inderdaad zo heet het ja) in te stellen, dan heb je een supermooie webmail (OWA).
hij moest liefst gratis zijn, weet je nog?
Lekker dure webmail dan.
vooral omdat de CALs ook voor OWA opgaan.

Verder is exchange dikke vette overkill voor het doeleinde wat TS voor ogen heeft en dusdanig afhankelijk van AD, een 2000/2003 Server met IIS en de clue van de installerende figuur dat ik dat zeker niet aan zou raden.

[ Voor 32% gewijzigd door alt-92 op 04-11-2004 22:29 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absolut
Wat wil de error : "4.4.2 No greeting from remote host" zeggen?

Krijg dit bij alle mails die ik via DNS MX records wil versturen...

EDIT:
Net op http://www.abuse.net/relay.html getest en kreeg dit resultaat:
Mail relay testing
Connecting to kevinvanschoor.mine.nu for anonymous test ...

Relay test result
Could not connect, test failed.

=> Volgens mij zit er dus iets niet snor in de portforwarding, maar poort 25 staat open, moet toch lukken dan?

[ Voor 58% gewijzigd door Absolut op 04-11-2004 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
Ik zal je vertellen hoe ik het hier met 602 Lansuite heb gedaan.

602 haalt voor mij om de 5 minuten een slordige 8 mailboxen leeg.
Daar zijn er een aantal gekoppeld aan een (602)user, zodat daie netjes in de (602)mailbox terechtkomen.

Daarnaast haalt ie een catchall pop box voor een domein leeg, waarvoor hij de mail verdeelt naar de usernamen @domein.

Dan draaien de mailclients intern één accountje naar de 602 mailserver waar ze de mail ophalen en afleveren. 602 levert het dan weer af bij de smtp server van mijn provider. En die mag het verder zelf uitzoeken.

Zo werkt het voor mij. En dat doet het erg goed.

Geen geklooi met portforwarding, met uitzondering van de webmail die via een niet standaard poort op https loopt.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Schorre schreef op 04 november 2004 @ 23:22:
=> Volgens mij zit er dus iets niet snor in de portforwarding, maar poort 25 staat open, moet toch lukken dan?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
terok-nor:/home/dirk# dig kevinvanschoor.mine.nu
; <<>> DiG 9.2.1 <<>> kevinvanschoor.mine.nu
;; global options:  printcmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 58107
;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 1, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 0

;; QUESTION SECTION:
;kevinvanschoor.mine.nu.                IN      A

;; ANSWER SECTION:
kevinvanschoor.mine.nu. 60      IN      A       81.11.176.9

;; Query time: 21 msec
;; SERVER: 192.168.0.2#53(192.168.0.2)
;; WHEN: Fri Nov  5 01:25:59 2004
;; MSG SIZE  rcvd: 56

terok-nor:/home/dirk# host 81.11.176.9
9.176.11.81.in-addr.arpa domain name pointer u81-11-176-9.adsl.scarlet.be.

Staat port 25 niet gewoon blocked @ scarlet.be DSL gebruikerslijnen?

Dan gaat het nooit werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absolut
Volgens mij blocked scarlet geen enkele poort...

En aan die log van jou geraak ik niet echt wijs... Wat is dat ?

EDIT: Hoe kan ik 100% zeker weten dat scarlet het blocked of niet?

[ Voor 24% gewijzigd door Absolut op 05-11-2004 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absolut
Dit zijn alle poorten die in de router open staan ...
Volgens mij klopt dit, alhoewel ik er nog niet uitben of SMTP nu TCP of UDP is? (weet eigelijk ook het verschil niet, neem meestal gewoon TCP)

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~geerdi1/portforward.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
No offense maar ik krijg sterk de indruk dat je geen flauw idee hebt waar je mee bezig bent.

Je geeft nauwelijks antwoord op de concrete vragen die gesteld worden, doet zelf erg weinig moeite om de materie enigzins te begrijpen, zet maar poorten open zonder dat de noodzaak daarvoor nog maar aangetoond is.

Ik kan het helemaal mis hebben, maar zo zie ik het op dit moment.

En eerlijk gezegd krijg ik steeds minder zin om je nog proberen te helpen.

Verbaas me ;)

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 23:19
Schorre schreef op 05 november 2004 @ 18:20:
... of SMTP nu TCP of UDP is? (weet eigelijk ook het verschil niet, neem meestal gewoon TCP)
Ga dat eerst maar eens uitzoeken dan, en ga dan maar eens kijken hoe een MTA werkt :)
FYI: telnet naar kevinvanschoor.mine.nu op poort 25 (ik zeg lekker niet of het TCP of UDP is ;) mislukt.

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absolut
OK OK, doe dus wel degelijk moeite, na me bijna 3 avonden lang op die domme mailserver ZOT gezocht te hebben is het gelukt! Ben in een supereuforische staat!

Het toppunt van de hele zaak is dat ik niet juist weet wat het probleem net heeft verholpen. Had weer 10 instellingen tegelijk veranderd, maar nu werkt het :)!

Kan mail verzenden EN ontvangen. Opeens kwamen al men 30 tal mails die ik als test verzonden had toe! Al een geluk dat ik nog enkele mails had gecancelled in de queue ;)

Thanks, het werkt dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
ik kan de mailserver van buitenaf nog steeds niet bereiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absolut
OK idd, net iets te vroeg gejuicht, verzenden lukt, maar ontvangen nog niet :(

EDIT: Waar kan dat nu nog aan liggen?

[ Voor 22% gewijzigd door Absolut op 05-11-2004 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
begin hier maar eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115138

@Wannapuf
MDaemon van Alt-N is volgens mij een zeer ondergewaardeerde mailserver. Goedkoop (deels gratis), eenvoudig te installeren, pop3, webmail, groupware (kost iets extra), LDAP, Imap, enz.
Draait met of zonder IIS of Apache.
En een fantastische interactie/helpdesk met de afnemers.
Wij gebruiken het naar tevredenheid met 500 users.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 115138 op 05-11-2004 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Schorre schreef op 05 november 2004 @ 17:25:
Volgens mij blocked scarlet geen enkele poort...
EDIT: Hoe kan ik 100% zeker weten dat scarlet het blocked of niet?
Bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
misschien zegt dit al genoeg :?

[ Voor 0% gewijzigd door Spider.007 op 12-12-2004 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Yup.

Scarlet laat je ook geen eigen mail draaien @ thuislijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absolut
Ja, maar de helpdesk is al gesloten ;)
Dit is blijkbaar dan nog niet lang, want een vriend heeft me enkele maanden geleden verzekerd dat er geen poorten geblocked werden bij scarlet.

Maar nu het grote probleem: Wat kan ik eraan doen dat poort 25 idd geblocked wordt?
Bij mij DynDNS account kan ik niet instellen dat er een andere poort dan poort 25 in mijn MX record staat. Daarvoor moet ik een betaald abonnement nemen :(.
Was eerst aan het denken aan een Secure SMTP server, maar die poort kan dan niet bereikt worden (enkel 25).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Schorre schreef op 05 november 2004 @ 23:10:
Was eerst aan het denken aan een Secure SMTP server, maar die poort kan dan niet bereikt worden (enkel 25).
Dat kan dus wel.

Domain records hebben geen reet met poorten van doen. Wel met services. En een service kan je ook op een andere poort hangen.

Lees dat linkje nog maar eens goed door.
Overigens wil je dan wel een mailserver hebben die dat ook ondersteunt (en kom je automatisch bij een *nix doos uit met postfix/exim/whatever of een duurder betaalde windows-based MTA).

[ Voor 13% gewijzigd door alt-92 op 05-11-2004 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absolut
http://www.dyndns.org/services/dyndns/faq.html#65

I want to run a mail server, but my ISP has blocked port 25. Is there anything I can do?
Yes! You can use our MailHop Relay service to relay your mail to a mail server which you run on a different port, such as 2525 or 52525, which your ISP is not likely to have blocked.
(top)
Volgens mij wordt het maildomein dan automatisch geredirect naar poort 25, en deze is geblocked. Daardoor krijgt mijn server niets aan, dus dit werkt niet?

Dus ik kan er weinig aan veranderen als ik het goed begrijp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StickyPoundeZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-12-2023
Ik gebruik al een tijdje Visnetic Mailserver. Heeft veel qua webbase, ik had het in 5 minuutjes aan de gang.....

Everything is possible, until it's not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absolut
Ik kan een domeinnaam registreren voor 5 euro, kan ik dan zelf men MX-record aanpassen en laten 'doorverbinden' naar een andere poort ?

EDIT: sry voor deze op het eerst zicht nogal domme vraag, maar de site van de webhost laat dit nogal vaag...
www.websspace.com

[ Voor 36% gewijzigd door Absolut op 08-11-2004 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
Schorre schreef op 08 november 2004 @ 22:56:
Ik kan een domeinnaam registreren voor 5 euro, kan ik dan zelf men MX-record aanpassen en laten 'doorverbinden' naar een andere poort ?

EDIT: sry voor deze op het eerst zicht nogal domme vraag, maar de site van de webhost laat dit nogal vaag...
www.websspace.com
info@websspace.com en daar vragen.
Die weten dat het beste lijkt me.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

www.websspace.com
't is maar een gevoel, maar voor 5 euro denk ik het niet... Goedkoop = duurkoop...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

MX records hebben niks met poorten van doen op zich.
Dat kun je dan ook niet in een zonefile aangeven.

Wat je wel kan doen is een relay host / fallback constructie waarbij de andere server de mail op jouw server aflevert op poort 2525 ipv de standaard SMTP port 25 (waar 99.999% op afgesteld staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absolut
Ik heb me vrijdag een domeinnaam aangevraagd bij lycos.nl ... gratis! 8)
[rml][ gratis .NL naam] Lycos geeft 1000 gratis .nl namen weg[/rml]

Nu zie ik hier bij de Domain Zone Manager wel staan : MX, dan mijn domein met iets ervoor en dan 20 en een 10 (ik gok dat dit de poorten zijn).
Dus ik kan men mail laten doorsturen naar mijn server dan?

Heb nu een hosting pakket van 83 euro, gratis voor een jaar. Dus ik denk dat er wel ergens een mogelijkheid om mail te forwarden naar een andere poort in het pakket moet zitten! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
Schorre schreef op zondag 12 december 2004 @ 11:59:
Ik heb me vrijdag een domeinnaam aangevraagd bij lycos.nl ... gratis! 8)
[rml][ gratis .NL naam] Lycos geeft 1000 gratis .nl namen weg[/rml]

Nu zie ik hier bij de Domain Zone Manager wel staan : MX, dan mijn domein met iets ervoor en dan 20 en een 10 (ik gok dat dit de poorten zijn).

Heb nu een hosting pakket van 83 euro, gratis voor een jaar. Dus ik denk dat er wel ergens een mogelijkheid om mail te forwarden naar een andere poort in het pakket moet zitten! ;)
die getallen hebben helemaal niks met poorten te maken, maar met de prioriteit van afleveren bij welke host.

wil je het op een andere poort laten afleveren dan moet je andere wegen gaan bewandelen, (het laten afleveren bij een host die wel op poort 25 luisterd en die naar jouw server laten doorsturen

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p_m
  • Niet online

p_m

Waarom niet gewoon een goed open-source pakket als Courier of Dovecot?

Putting the bit in Biton since 1997

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Schorre schreef op zondag 12 december 2004 @ 11:59:
Wat zei ik een maand geleden nou tegen je? Staat hierboven ook, en Zwelgje zegt het ook al.
DNS geeft geen poortnummers mee.
p_m schreef op zondag 12 december 2004 @ 12:29:
Waarom niet gewoon een goed open-source pakket als Courier of Dovecot?
Omdat je het topic even moet lezen of dat een verstandige keuze zou zijn voor user?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absolut
OK, nu begrijp ik het volledig!

Dit is wat ik ga doen:
-Het volgende jaar blijf ik bij lycos en gebruik de mailbox die bij men domein zit om mail te ontvangen. Deze haal ik vervolgens via POP3 binnen op men eigen server. Verzenden kan ik, dus alles is opgelost!
-Na dit jaar (want ik blijf NO WAY betalend bij lycos ;)), ga ik bij 1 of andere provider host mijn domeinnaam laten overzetten (5 à 10euro/jaar) en neem ik een mail forward (dacht 10euro/jaar) en dan zou alles moeten werken... I hope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Laat ik je dan nog even op wijzen dat er erg weinig hosters zijn die standaard een mailforward service naar een non-standaard poort zullen aanbieden. De mailforward services die je overal zult vinden zijn om mail naar een ander email adres toe te sturen; waar de poorten dus gewoon volgens de standaard zijn :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1