Toon posts:

Volume MP3 bestanden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag;

Ik heb gisteren een nieuwe mp3 speler gekocht(mambo-x musicdrive) en daar luister ik best wel stevige muziek op(techno e.d.)
Nadat ik mijn tracks erop heb gezet en met veel plezier de speler aanzette viel mij het volume erg tegen :(
Nu heb ik MP3Gain gedownload om het volume wat op te krikken maar het resultaat is echt belabberd........

Weten jullie een te gebruiken programma om mijn huidige MP3's wat meer pit te geven OF een formaat(niet te groot) wat wel een bevredigend resultaat kan bieden?

Alvast bedankt voor de moeite

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-07 23:51
Misschien gaat je mp3 speler gewoon niet harder? :? Dan zal volume opkrikken in de mp3 niet veel helpen. Zet er een versterkertje achter of zow.

[ Voor 48% gewijzigd door Steephh op 02-11-2004 12:44 ]

_@/'

Verwijderd

Topicstarter
dat is het idd dus nu wil ik dat op een andere manier bereiken
dat zou kunnen alleen gaat dan wel de draagbaarheid van dat ding verloren enneh de tracks krikken werkt wel alleen niet helder met mp3 gain

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2004 12:47 ]

• mahi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

mahi

God bless GoT

MP3Gain werkt wel helder, maar waarschijnlijk wil jij het volume een heel eind omhoog gooien waardoor de muziek gaat clippen. Daar valt niets aan te doen. Wil je een hoger uitgangsvolume, dan zul je met een extra versterker moeten werken of een mp3-speler kopen die wel een hoger vermogen kan leveren.

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

Verwijderd

Kijk hier eens..... B)

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 11:33

Verwijderd

Damn die zocht ik, maar kon ik niet zo snel vinden :Y)

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Het gaat gewoon niet lukken met deze speler. Ik ken mp3gain niet (mijn ipod staat altijd precies halverwege het volume, dus gebruik het nooit), maar waarschijnlijk tilt dat programma gewoon de hoogste geluidsniveaus in een mp3tje naar het maximale zonder te gaan klippen, en schalen de lagere volumes mee.

Als er een optie opzit om het nog hoger te krijgen, kunnen de hardste tonen niet hoger, en wordt alleen de rest opgetild. Je krijgt dan vervorming van het geluid :)

Oftewel : Wees blij dat mambo-x wel voor jouw gehoor zorgt ;) Leer genieten van muziek op lagere volumes ;) Als je perse harder geluid wilt met deze speler dan kan je gevoeliger oordoppen kopen. (Je hebt toch niet enorm grote schelpen eraan gehangen he? ;))

[ Voor 16% gewijzigd door eamelink op 02-11-2004 15:16 ]

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 09:59

janklp

FortyTwo Capital

Amerikaanse firmware erop zetten. Europese is begrenst door de nieuwe richtlijnen als ik het goed heb.

Verwijderd

Januszjes schreef op 02 november 2004 @ 15:17:
Amerikaanse firmware erop zetten. Europese is begrenst door de nieuwe richtlijnen als ik het goed heb.
En zeer terecht waarschijnlijk!

Aan de TS: als je volume echt te zacht is, is er misschien een ander probleem. Maar als je al een aardig volume kan bereiken is het niet verstandig om
1: De bestanden aan te gaan passen. De kwaliteit zal er alleen maar op achteruit gaan.
2: Daardoor krijgt je oor gewoon te veel lawaai te verduren. Zie bovenstaande links van andere mensen.

Kan je wat specs geven van je mp3 speler? Misschien ligt het wel aan de combinatie van oordopjes en vermogen van de speler zelf.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-07 13:27
Ik heb ook een Mambox gehad (540, 256mb flashdinges). Ik heb hem teruggestuurd. Het maximale volume was onbruikbaar laag, het kan niet eens omgevingsgeluid overstemmen.

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 09:59

janklp

FortyTwo Capital

Ik heb het gehad dat toen ik andere oordopjes kocht het volume bijna 2 keer zo hard was. Dus probeer maar eens wat zou ik zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
american firmware:D
wie wat waar?

het gaat hier om de mambox p540

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Andere koptelefoon gebruiken wil soms ook wel helpen. De meeste CD's zitten al ver boven het normale volume, dus als je die mp3s nog harder gaat maken, hou je alleen gekraak over.

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-07 23:51

_@/'

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-07 13:27
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 17:02:
american firmware:D
wie wat waar?

het gaat hier om de mambox p540
Had je mijn opmerking nog gelezen? Ik heb er zelf ook nog ooit eens een topic over geopend en er loopt ook nog een origineel "P540" topic over.

Dat model heeft gewoon een erg laag volume. Als het ding nog nieuw is en je de verpakking ed. nog hebt bewaard, kan je hem mischien nog omruilen. Ik heb een mobiblu DAH1000 ervoor in de plaats genomen en die bevalt me veel beter.

Voor het prijsverschil hoef je het niet te laten. Liever een paar eurootjes extra uitgeven dan je de hele tijd ergeren aan de speler :)
Pagina: 1