[A8V Deluxe Wifi] Wireless kaart hang PC op

Pagina: 1
Acties:

• Repeat64
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-01 18:54
Ik heb een Asus A8v Deluxe Wireless Edition, dus met gebundeld wireless PCI-kaart. Als de kaart geactiveerd is, loopt de PC na enkele minuten vast. Als ik de kaart disable dan blijft de PC onbeperkt stabiel.

Ik dacht dat het misschien met IRQ-sharing te maken heeft, dus ik heb de handleiding er eens op nageslagen:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/V82L2B750G27

Wil dit nou zeggen dat slot 2 gedeeld wordt door de LAN en de PCI 2? Ik heb namelijk de onboard LAN gedisabled in de BIOS en de wireless kaart in PCI 2 gepropt. Dit loste het probleem niet op. Waar slaat die "INT x" trouwens op?

Verdere details van het systeem:

Asus A8V Deluxe Wireless Edition
AMD Athlon64 3500+
1GB Kingston DDR
2xMaxtor Diamondmax 10 Plus 200GB in RAID1 (SATA)
Soundblaster Audigy Player OEM (PCI 4)
Windows XP SP1 (nieuwe installatie)

Check hier mijn Specs

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Anders probeer je het in PCI4? :) Anyway, IRQ delingen mogen geen probleem zijn, mits ACPI is enabled en het OS ACPI ondersteunt (2K/XP enzo).

INT = Interrupt.
whatis.com » Interrupts
wikipedia.org » Interrupt
howstuffworks.com » how PCI works

Wat betreft jouw probleem: al diverse BIOS'sen en (wifi)drivers geprobeerd?

• Repeat64
Ik heb mijn BIOS gisteren geflashed naar de laatste versie (ik liep één versie achter). Dit loste het probleem echter niet op.
Ik kan op de Asus-site geen (andere) drivers voor het kaartje vinden. Ik weet niet eens welk type kaartje het is.

Check hier mijn Specs

Verwijderd

Ik heb ook een A8V maar als ik mijn Gigabit LAN aansluiting gebruik dan wordt de connectie verbroken bij een upload (bijvoorbeeld mail versturen). Kan dat er ook mee te maken hebben dat mijn PCI slot 2 gevuld is?

@Repeat64
Heb je er ook last van als je de PCI kaart in een ander slot stopt?

• Repeat64
In eerste instantie had ik de Wireless kaart in slot 3 zitten. Maar omdat ik het IRQ-overzicht zag dat hier ook de RAID en de S-ATA gebruik van maken, heb ik hem verplaatst naar slot 2. Dit had dus niet het gewenste effect.

Op dit moment is de indeling als volgt:

PCI 1: Leeg i.v.m. AGP-kaart
PCI 2: Wireless Kaart
PCI 3: Leeg
PCI 4: Soundblaster Audigy
PCI 5: Leeg i.v.m. USB-bracket

Check hier mijn Specs

Verwijderd

probeer hem eens in slot 5. staat me iets van bij dat deze kaart het alleen doet in dat slot. had er mee te maken dat het kaatje niet de volledige hardware is voor een wifi kaartje. Dit was ook de reden dat het kaartje niet te gebruiken is in combinatie met een ander moederbord.

Bij mij draait hij overigens perfect (slot 5)

• Repeat64
@marcelbogers: heb je dan de drivers van de CD gebruikt of de drivers van de WL-130g van internet? Hoe staat ie in je hardware monitor?

[Update] Ik heb het kaartke verplaatst naar slot 5, maar hij hangt de PC nog steeds op.

[ Voor 26% gewijzigd door Repeat64 op 03-11-2004 12:43 ]

Check hier mijn Specs

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 11:29

nIghtorius

Poef!

Repeat64 schreef op 03 november 2004 @ 09:51:
@marcelbogers: heb je dan de drivers van de CD gebruikt of de drivers van de WL-130g van internet? Hoe staat ie in je hardware monitor?

[Update] Ik heb het kaartke verplaatst naar slot 5, maar hij hangt de PC nog steeds op.
Over dat hang probleem met de A8V WiFi kaartje.. gebeurt dit wanneer je poogt een verbinding te maken via wireless? i.a.w.: loopt hij ook vast als je accespoint uitstaat.. zo niet dan heb ik hetzelfde probleem..

ding loopt.. maar zodra ie een accespoint vind is 't afgelopen.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

gewoon met de drivers van de cd geinstalleerd.

apparaatbeheer ziet hem als een "ASUS 802.11b/g Wireless Lan Card

ik heb trouwens de driver versie 2.2.3.5 .

mocht je een ander hebben dan kunnen we hem vast wel even doorsturen ;)

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

Ik maak gebruik van driver versie 2.2.4.0 (zat bij m'n CD geleverd)..

en nog een vraagje?

draai jij WinXP ServicePack 2? Ik iig wel. misschien dat de oorzaak hier ligt?

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

ik draai ook sp2

hiervoor draaide ik ook ale met dezelfde drivers en nog nooit problemen gehad. dus ik denk niet dat sp2 het probleem is

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 15:44:
ik draai ook sp2

hiervoor draaide ik ook ale met dezelfde drivers en nog nooit problemen gehad. dus ik denk niet dat sp2 het probleem is
bij mij is het zo.. als dat ding de accesspoint ziet. en op het moment als er mee wil connecten kan hij 2 dingen doen.

gewoon weigeren te connecten of een keiharde crash.. (meestal de laatste). terwijl mijn USB2.0 SMC Ez-Connect 54MBps 802.11b/g het gewoon doet.

maar ik zie zo dat ik een nieuwerde driver gebruik dan jij. misschien is die "nieuwere" niet zo "goed" als de oude versie.

als je wilt wil je a.u.b. de 2.2.3.5 driver opsturen naar de volgende email adres
dan kan ik hem on-line zetten op m'n site..

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/emailadres/?UserID=65374

[ Voor 19% gewijzigd door nIghtorius op 04-11-2004 16:48 ]

Pagina: 1