Cd/Dvd zien in Finder

Pagina: 1
Acties:
  • 848 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90875

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleempje. Als ik een cd of dvd in mn speler doe dan zie ik die doorgaans verschijnen in Finder. Ik heb nu echter een gebrande dvd met film erop die niet wordt afgespeeld. Dus ik kan em met de standaard mac os dvdspeler niet afspelen. Het lukt wel met VLC maar dan doet het geluid het niet. Ik heb de dvd nu net in mn windowsbak gedouwd endaar kan ik em gewoon openen in de verkenner. Kan ik dat in mac os ook niet op de 1 of andere manier. Ik bedoel dus dat de speler altijd zichtbaar is in Finder. Ik kan de dvdspeler nu pas openen alstie de dvd goed ingelezen heeft. Ik stond dus weer lekker voor lul met mn apple :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmm, ik moet zo weg en ben weer laat terug maar ik zou graag nog wat reacties zien :) Bvd alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04 06:48
het kicken van een topic op got binnen 24 uur wordt over het algemeen niet op prijs gesteld. je kan je voorstellen dat veel gebruikers op school of werk zitten en je dus niet binnen het kwartier kunnen helpen, wat geduld en zelf gericht verder zoeken wordt dan ook wel op prijs gesteld :)

voor je probleem heb ik geen oplossing maar mischien dat de lens van je mac een beetje vies is oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 17:53

chem

Reist de wereld rond

Ik snap niks van je verhaal.

Het enige wat ik kan concluderen is dat een defecte DVD niet werkt onder OS X :?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-04 19:02

HJR

Als de player van Apple hem niet af kan spelen en VLC gedeeltelijk, heeft het dan niet met de regiocode van de DVD te maken? VLC checkt de regiocode niet geloof ik, terwijl de DVD software van Apple dit wel doet. Het kan dus best dat de DVD een andere regiocode heeft dan de DVD speler in de Apple, terwijl de DVD speler in de Windows bak hier geen last van heeft...

Doen andere DVD's het gewoon wel op de Apple? Dan kan het ook nog zo zijn dat de DVD niet lekker is geschreven of Apple DVD speler is gevoeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sorry Chem :) Ik bedoel dus dat ik een dvd heb die ik in windows gewoon kan lezen en kan zien in de verkenner maar op mn powerbook wil ie em niet inladen. Probleem bij de powerbook is dan dat ie niks laad. Dus ik zie em ook niet in Finder. En je kan niet zoals in windows je cd speler bekijken terwijl er geen cd inzit. De dvd werkt dus wel in windows met powerdvd. En met vlc doet het beeld het wel maar het geluid het niet. Met vlc kan ik namelijk wel de dvd speler aanroepen op de 1 of andere manier. Dus ik vroeg me af wat ik hieraan kan doen. Misschien heeft HJR wel gelijk met dit:

"Doen andere DVD's het gewoon wel op de Apple? Dan kan het ook nog zo zijn dat de DVD niet lekker is geschreven of Apple DVD speler is gevoeliger."

Dus als iemand nog een verhelderend idee heeft :) Anders ga ik wel uitzoeken of ik het geluid met vlc ook aan de praat kan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:54

botoo

💀 too old to die young

Gebruik je misschien een zelfgebrande DVD+R(plus) terwijl je drive alleen DVD-R(min) kan lezen?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmm de drive zelf zou alles gewoon moeten kunnen lezen lijkt me. Wat branden betreft komt dat misschien om de hoek kijken. Is er misschien een ander soort verkenner ipv Finder die misschien wel standaard de cd/dvd drive laat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

de drive zelf zou alles gewoon moeten kunnen lezen lijkt me.
Niet als de drive +R is en het schijfje -R (of omgekeerd). Drives die alles lezen bestaan overigens niet (er bestaat nl. altijd de mogelijkheid dat het schijfje brak is, versleuteld etc ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110164

Het enige dat ik hier aan kan toevoegen is dat ik dit verhaal al vele malen heb gehoord van Mac gebruikers. Zelf gebrande DVD's die op de PC prima af te spelen zijn worden door de Mac niet herkend of zelfs uitgespuugt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmm aparte zaak. Maar zoals ik al eerder zei, het is niet zo dat ie em helemaal niet leest. Ik kan met VLC dus wel voor mekaar krijgen dattie het videogedeelte laat zien. Hij vertikt dan echter om het geluid ook af te spelen. Ik probeer wel effe uit te vinden of dat ik dat geluid aan de praat krijg dan maar. Verder tips, suggesties en oplossingen blijven natuurlijk welkom :)
Pagina: 1