Toon posts:

maxtor diamondmax 9 200gig sataschijf brak?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hello chaps
mijn 200 gig maxtor diamond 9 sata schijf is voor de derde keer corrupt
ik heb de shijf in twee ntfs partities verdeeld me c: schijf 60 gig me d: de rest.
Zondag zat ik de demo axis and allies te spelen (vet spel trouwens) en kreeg ik een melding onder het spel in de achtergrond dus ik alt tab en toen stond er met een rood kruisje erbij u c: is corrupt.
Ik kon nergen meer in wat op me c: stond ik kon nog wel bijvoorbeeld een film afdraaien van d: het spel ook gewoon doorspelen.
ik heb dit al een keer eerder met deze shijf gehad ik denk een week of 12 geleden maar dat was snacht`s gebeurt toen ik flink aan leechen was en zelf in droomland vertoefde.

ik heb zelf me windows gister opnieuw weer geinstalleerd en vanacht is ie weer corrupt geraakt
powermax zegt dat de schijf goed is
verder heb ik te weinig verstand van dit soort zaken om te weten waardoor dit gebeurt of hoe ik mischien op een andere manier kan testen of de schijf slecht is de schijf is pas 5 maanden oud dus ik heb nog garantie maar ik wil zelf zeker zijn dat ik alles heb geprobeert om het optelossen voordat ik me schijf ga opsturen
ik heb hier op got al gezocht kon onder brakke schijf ,harde shijf corrupt onder windows etc niet veel vinden wat met dit overeen komt

mijn sys specs zijn
pentium 4 3.0 socket 775
asus p5p800 mobo
2x 512mb geil pc3200 ultra geheugen
radeon 9800 pro vidcard
antec 430 watt voeding
maxtor 200 gig diamond 9 sata

os is windows 2k pro

ik had verder de schijf nog lang niet vol
de d: schijf is nog nooit corrupt geraakt
de schijf maakt geen rare geluiden

verder weet ik zo snel niet wat ik verder nog zou toe kunnen voegen mijn vraag is heeft iemand dit wel eens meegemaakt (vast wel) wat heb jij gedaan om het op te lossen
is de schijf slecht ?
zou het door software kunnen komen ?
naar de tweede keer in twee dagen lijkt het mij dat de schijf niet goed is maar aangezien ik er tot zover verstand van heb dat ik het kan installeren en onderhouden maar diepgaand hier echt helemaal geen kaas van heb gegeten zit ik alleen met vragen zonder oplossingen alvast bedankt voor elke vorm van hulp :)

• sailor_ej
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 12:03
Download van de maxtor site de Powermax utility

http://www.maxtor.com/por...h=/en_us/Support/Software Downloads/ATA Hard Drives&downloadID=22&displayEULA=true

====================
The PowerMax utility is designed to perform diagnostic read/write verifications on Maxtor and Quantum hard drives. These tests will determine hard drive integrity. The PowerMax utility is effective on all ATA (IDE) hard drives with a capacity greater than or equal to 500 MB. Maxtor recommends the use of this utility for troubleshooting potential hard drive problems. These problems include, but are not limited to the following:

Potential hard drive surface problems (e.g., bad clusters, bad sectors, partitioning/formatting problems, etc.).
Drive recognition problems (e.g. hard drive that is not recognized by the operating system).
Software removal.

We cannot direct the wind, but we can adjust the sails

Verwijderd

Topicstarter
als je me tekst goed gelezen had dan had je kunnen zien dat ik powermax al heb losgelaten op me hardeshijf en dat hij die test goed doorkomt

• sneakyd3ad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-03 07:24
Kun je hem niet inruilen voor een ander merk? Hitachi of zo?

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-02 12:23
altijd nuttig :
- http://www.memtest86.com/ om uit te sluiten dat je heel misschien je ram iets rots deed waardoor je os op disk kappot ging bij schrijven. n8je laten draaien. je maxtor util vindt immers geen errors.
- verplaats je partities zo dat de c: partitie niet meer op dezelfde sectoren zit als toen die crashde. zie je zowiezo groeiend aantal bad sectors ?

ik heb trouwens ook een maxtor sata (160 GB) disk en moest aparte drivers gebruiken, omdat windows de controler niet kende. heb beetje de indruk dat de sata controller drivers voor windows nog niet zo ontwikkeld zijn als de ide controllers, maar na installatie geen problemen meer mee gehad met die Promise controller.

[ Voor 36% gewijzigd door arikkert op 02-11-2004 13:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
me geheugen die is inderdaad net nieuw naardat me vorige reepjes doa waaren
en de shop waar ik me geheugen en moederbord + proc naartoe had gestuurd die kwijt is geraakt hoop ik maar dat het niet het geheugen is maar zal er een memtest tegenaan gooien om dat in iedergeval uit te sluiten maar de vorige keer dat ie was gecrashed had ik dit geheugen en moederbord + proc nog niet

verder heb ik de sata schijf met f6 en een diskette bij het installeren gebruikt

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2004 14:24 ]

Verwijderd

Je moet even van de maxtor site het "MAXTOR BIG DRIVE ENABELER" tooltje downloaden.
Je pc kan die HDD van 200GB niet goed de baas (beperking in windowsXP) hij moet geloof ik de LBA Bit op 48 zetten.

Speciaal voor HDD's groter dan geloof ik 160GB

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2004 14:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 14:25:
Je moet even van de maxtor site het "MAXTOR BIG DRIVE ENABELER" tooltje.
Je pc kan die HDD van 200GB niet goed de baas (foutje in windowsXP) hij moet geloof ik de LBA Bit op 48 zetten.

Speciaal voor HDD's groter dan geloof ik 160GB
ik zal dat tooltje maar eens even toepassen thx m8 i hope it works :)

ps zou een keer niet aan windows liggen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2004 14:37 ]

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem gehad...
volgens mij kan je deze hd niet partitioneren..
ik zelf heb 2 x 200gb maxtor sata-raid 0
naja
ik kreeg steeds filesys errors.. maar windows bleef volhouden dat ie het goed deed, getest enzo op errors, maar ik kreeg niks terug, het waren *momenten* maar op een gegeven moment kreeg ik een fatal error (terwijl ik er niet was), en toen ja.....
c:\ en f:\ schijf...
de c: was de MBR dood... en van de f:\ was alle data weg.. :S
nu heb ik hem toch maar op RAID 1 gezet...
ZONDER partities... en dat werkt wel goed.. (heb iig nog geen gezeik gehad...)
dus misschien is dat het probleem (bij mij hopelijk wel...)

Groetjes Stijn

btw specs:

Win 2003 enterprise
Asus K8V SE Deluxe mobo (4 x sata)
2 x twinmos 512ddr 400ram
2x 200gb maxtor diamondmax 9 200gig sata150

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2004 15:55 ]

Pagina: 1