Toon posts:

Dedicated COD Server optimaliseren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een COD server draaien onder Windows 2003.
De server is een Compaq, type weet ik niet.
De specs er van zijn.
1 Ghz P3
512 MB 133 Mhz werkgeheugen
Er zit een Asus moederbord in met geintregeerde grafische kaart.(met compaq bios)
60 GB maxtor hardeschijf.
Er zit nu een Geforce 4 MX 460 er extra in.

Mijn internet verbinding is Basic ADSL van XS4ALL 2240/416 Kbit/s.
Mijn standart ping naar www.tweakers.net, www.xs4all.nl, www.speedtest.nl is 8 MS

Op de server draait ventrilo.
En COD OU.
Ik heb zelf al het nodige verandert.
Zoals overbodige service´s uitgezet.
En het virtuele geheugen vast gezet op 850 MB
Bij prestaties ingesteld dat:
Het geheugen gebruik en de procesor is op geontimaliseerd voor programma´s.

Nu vraag ik me af wat ik nog verder kan optimaliseren.

Ik zou graag willen weten hoe je programma standard met hogere prioriteit kan starten.(en niet via ALT CTRL DEL ff een proces handmatig meer prioriteit geven).
[jah heb dr al op gezocht op google, maar kon het niet vinden]

Wat zou ik verder nog moeten verbeteren.
Ik vraag dit omdat als we rond de 7 mensen zitten de pings erg hoog worden +/- 100.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2004 11:11 ]

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
de pings worden hoog omdat DSL niet geoptimaliseerd is voor zoveel threads. Bovendien zou ik de pagefile niet vast zetten. Windows weet zelf heel goed hoe groot dat ding moet zijn. Laat windows dat dus lekker zelf bepalen :)

Verwijderd

Topicstarter
Jah als ik de pagefile niet vast zet gaat windows veel swappen en dat komt de ping waarschijnlijk ook niet te goede.
ADSL zou trouwens dit toch moeten aankunnen ik heb een Draytek Vigor 2600 daar achter een Gigabit switch van Netgear Model GS108 en de server is via een Intel Gigabit kaartje er op aangesloten.

Verwijderd

Dit is meer een vraag dan een discussie, en dus iets voor Spielerij - Problemen & Vragen

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 11:16:
Jah als ik de pagefile niet vast zet gaat windows veel swappen en dat komt de ping waarschijnlijk ook niet te goede.
ADSL zou trouwens dit toch moeten aankunnen ik heb een Draytek Vigor 2600 daar achter een Gigabit switch van Netgear Model GS108 en de server is via een Intel Gigabit kaartje er op aangesloten.
wat is het nut van iets via gbit aansluiten als het modem zelf fysiek al de 10 mbit down niet kan halen? Met 7 man begint het toch echt druk te worden op zo'n lijn hoor :) dan heb je nog zo'n 100 kbit per persoon over (effectief). Ik vraag me af of dat soepeltjes gamet :)

[ Voor 14% gewijzigd door HunterPro op 02-11-2004 11:24 ]

Verwijderd

ik zou de ventilo server maar ergens anders onderbrengen. want zoals Hunterpro
de pings worden hoog omdat DSL niet geoptimaliseerd is voor zoveel threads.
en verder is het bekend dat cod ou servers vaak een hoge ping hebben.
zie hiervoor [rml][ PC] Call of Duty - deel 3[/rml]

Het is wachten op een patch die dit verhelpt....s

• Zephyer
  • Laatst online: 01-12 08:59
Heb dit ergens gelezen (http://www.olddogvt.net/cod-firewall/) :
sv_maxRATE determines the amount of bandwidth your server uses for each client. It is a calculation based upon your bandwidth (size of your UPLOAD pipe, not DOWNLOAD) and the numbers of players you plan on hosting. Here is the calculation:

# of clients * sv_maxrate * 8(for 8bits) = upload speed
or
Upload speed / ( # of clients * 8 ) = sv_maxrate

To determine your DOWNLOAD and UPLOAD speeds, use http://www.dslreports.com. You can do 4 free tests in a day, and I advise testing over several days, especially if you’re a cable subscriber. For example, my DOWNLOAD speed (on a cable modem) averages around 2200KBps to 2900KBps (that’s 2.2MBps to 2.9MBps), but my UPLOAD speed averages between 242KBps and 253KBps. Quite a difference. Therefore, the calculation I used is:

243000 / (13 * 8) = 2336

My total number of players is 13 (10 with 3 private slots), my UPLOAD speed is 243000Bps (243KBps), and I rounded 2336 to 2300.

Use RudeDog's Excel calculator for determining maxrate (NOTE: you need to have Excel installed locally):

http://www.mohadmin.com/maxrate/
Wellicht helpt dit ? :)

MW | BF1 Stats

Verwijderd

Topicstarter
Thanks ga het zo direct uitproberen..:D:D
EDIT: het lijkt er op dat het zo stukken beter gaat tnx.
PS: k ga binnekort maar ff kijken of ik een sneller ADSL abbonement ga nemen

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2004 16:24 ]

Verwijderd

mmm zal ik ook eens proberen met mijn cod servetje..

bedankt voor de link in ieder geval..... _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
HunterPro schreef op 02 november 2004 @ 11:23:
[...]

wat is het nut van iets via gbit aansluiten als het modem zelf fysiek al de 10 mbit down niet kan halen? Met 7 man begint het toch echt druk te worden op zo'n lijn hoor :) dan heb je nog zo'n 100 kbit per persoon over (effectief). Ik vraag me af of dat soepeltjes gamet :)
Het nut van gigabit is dat de server meer is dan een cod server in de avond download ik films en zet ze over.
Bovendien had kaarten gehad van me chef dus heb gewoon elke pc er mee uitgerust.
Pagina: 1