Toon posts:

Chello proxyserver fout?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
voor dat er wat over gezegd word :
ik heb gezocht met google en op GoT, maar nix concreets gevonden hierover.

ik woon in putten en heb proxy als : proxy.arnhem.chello.nl (met me oude com21 modem)

na het verkrijgen van de nieuwe thompson modem en de router goed geconfigd werkt alles weer als te voor.. behalve het internetten met de oorspronkelijke proxyserver.

als ik deze invoer, doet nix het. als ik op de chello site kijk. neem ik aan dat je de proxy inmoet vullen waar jou postcode in die range bij hoort

newsserver/proxyserver

1005 AA t/m 2063 ZZ
news.ams.chello.nl
proxy.ams.chello.nl:8080

2651 AA t/m 4247 ZZ
news.rott.chello.nl
proxy.rott.chello.nl:8080

5091 AA t/m 6092 ZZ
news.brabant.chello.nl
proxy.brabant.chello.nl:8080

6704 AA t/m 9873 ZZ
news.arnhem.chello.nl
proxy.arnhem.chello.nl:8080

mijn postcode is 3882GN dus ik verneem aan de hand van bovestaande gegevens dat ik proxy.rott.chello.nl:8080 moet hebben

als ik deze invoer doet me internet het ook niet.. ook als ik arnhem.chello.nl gebruik doet ie nix.. alleen ams.chello.nl doet het.. klopt toch niet helemaal? of doe ik iets fout :?

• tharkun
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-01-2025
Voor zover ik weet heb je de proxy servers helemaal niet nodig. Wat gebeurt er als je geen proxy instelt?

Voor grote problemen hebben we de computer

Verwijderd

Ik heb ook geen proxyserver ingesteld! Werkt prima!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Je hebt idd helemaal geen proxy nodig. Scheelt ook een hoop in snelheid. Proxyservers zijn bijvoorbeeld nodig als je je ID op een of andere manier probeerd te maskeren, bijvoorbeeld om op de site van Bush te komen. Een proxyserver in noord Amerika nemen, zodat de site denkt dat je niet uit NL komt, maar uit bijvoorbeeld Canada.

Verwijderd

Topicstarter
het gaat me er niet om of ik wel of geen proxyserver moet gebruiken..

soms als ik een site wil openen, doet deze het vaak sneller met dan zonder proxy..

ik vraag gewoon waarom het niet werkt. als ik de proxy invoer die ik hoor te gebruiken met behulp van de postcode lijst in de first post.

ik vraag niet om reacties of ik het nou wel of niet moet gebruiken of dat het zonder toch wel werkt.. blijf gewoon even ontopic.

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 13:18
Een proxy doet niets meer dan opslaan van veel gevraagde website, hierdoor zijn sommige sites sneller beschikbaar maar er is wel kans dat de website dan "oud" kan zijn.

Als je zonder proxy goed kan internetten dan ligt het aan de instellingen.
Weet je zeker dat de poort ook juist staat?? poort 8080

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Verwijderd

Topicstarter
ach laat ook maar.. ben geen varken dat niet weet dat de port 8080 moet zijn als het ook nog eens vermeld word op de site.. of dat ik dit ook nog eens fout zou typen.

het ligt niet aan de instellingen, ik loop normaal alles 2 of 3 keer na als ik denk dat ik een fout heb gemaakt.. heb ik dus niet.

weet zolang ik me kan heugen dat het proxy.arnhem.chello.nl:8080 moet zijn.

en snap niet waarom ams.chello.nl:8080 wel werkt terwijl dit in een compleet andere regio zit.

verder heb ik niet gevraagd wat een proxy is en wat deze doet.. dat weet ik ook wel langer als vandaag.

ben gewoon benieuwd wat de oorzaak kan zijn dat mijn regio proxy het niet doet en die van een andere wel (ams.chello is trouwens de enigste die het uit het lijstje doet).

ik heb er soms gewoon baat bij om een proxy te gebruiken.

ik kan internetten zonder proxy
en ik kan internetten met proxy.ams.chello.nl:8080

maaaaar ik snap nu dus alleen neit waarom me oude proxy het niet doet omdat deze van mijn regio is.. en ik snap ook niet, waarom die van rotterdam nu als die voor mijn regio aangeduid wordt, want deze doet het ook niet.

8)7 ;(

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Het zou me niet verbazen als je nu een ander ipadres hebt. :)
Mogelijk zijn er access controls of routerings technische zaken die hierdoor van toepassing zijn.

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

Verwijderd

Topicstarter
jah het klopt dat ik een ander ip adres heb.. had er eerst 1 in de reeks van 213.**.**.** en nu iets met 81.**.***.**

kan dat de oorzaak zijn?

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Mogelijk zit je nu in een iprange die vroeger aan een andere regio toegekend was.

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk! dat zijn reacties waar ik iets meej kan ;)

bedankt kerel. ik denk dat ik wel genoeg weet nu.. _/-\o_
Pagina: 1