Hallo allemaal,
de snelste processor die in de dell dimension 8200 kan is volgens het meest recente bericht hier de 2,4GHz.
Echter, nou heb ik nog een aantal aanvullende vragen:
- is dit de snelste processor voor deze machine? Volgens de tool Sandra ondersteund het moederboard tot 3.06MHz (zie hieronder)
- de FSB is nu 400MHz. Kunnen dus alleen procs met deze snelheid of is 533MHz ook mogelijk?
- de Intel Pentium 4 2,40GHz (S478, 512KB, 400MHz FSB) die ik bij pricewatch zie staan heeft als omschrijving "...en beschikken als enige desktop-CPU over ondersteuning voor simultaneous multi-processing - door Intel HyperThreading genoemd....". Wordt HyperThreading ondersteund (is dit onafhankelijk van het moederbord) ? Qua FSB snelheid en socket zou het moeten passen denk ik...
Sysinfo die SiSoftware Sandra weergeeft (alleen belangrijkste weergegeven):
Processor
Model : Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 1.80GHz
Speed : 1.80GHz
Performance Rating : PR1975 (estimated)
Type : Standard
Package : FC µPGA478
Rated Speed/FSB : 1800MHz / 4x 100MHz
Multiplier : 18/1x
Generation : G8
Name : P4W (Willamette) Pentium 4 180nm 1.5-2GHz 1.70-1.75V
Revision/Stepping : 1 / 2 (
Stepping Mask : D0
Microcode : MU0F1228
Core Voltage Rating : 1.750V
Maximum Physical / Virtual Addressing : 36-bit / 32-bit
Native Page Size : 4kB
Upgradeability
Socket/Slot : Microprocessor
Upgrade Interface : ZIF Socket
Supported Speed(s) : 3.06GHz+
Ik heb al redelijk wat uit proberen te zoeken, maar blijf dus met deze vragen zitten. Dus experts, help s.v.p!
Alvast bedankt voor eventuele antwoorden!
Groeten,
Patrick
de snelste processor die in de dell dimension 8200 kan is volgens het meest recente bericht hier de 2,4GHz.
Echter, nou heb ik nog een aantal aanvullende vragen:
- is dit de snelste processor voor deze machine? Volgens de tool Sandra ondersteund het moederboard tot 3.06MHz (zie hieronder)
- de FSB is nu 400MHz. Kunnen dus alleen procs met deze snelheid of is 533MHz ook mogelijk?
- de Intel Pentium 4 2,40GHz (S478, 512KB, 400MHz FSB) die ik bij pricewatch zie staan heeft als omschrijving "...en beschikken als enige desktop-CPU over ondersteuning voor simultaneous multi-processing - door Intel HyperThreading genoemd....". Wordt HyperThreading ondersteund (is dit onafhankelijk van het moederbord) ? Qua FSB snelheid en socket zou het moeten passen denk ik...
Sysinfo die SiSoftware Sandra weergeeft (alleen belangrijkste weergegeven):
Processor
Model : Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 1.80GHz
Speed : 1.80GHz
Performance Rating : PR1975 (estimated)
Type : Standard
Package : FC µPGA478
Rated Speed/FSB : 1800MHz / 4x 100MHz
Multiplier : 18/1x
Generation : G8
Name : P4W (Willamette) Pentium 4 180nm 1.5-2GHz 1.70-1.75V
Revision/Stepping : 1 / 2 (
Stepping Mask : D0
Microcode : MU0F1228
Core Voltage Rating : 1.750V
Maximum Physical / Virtual Addressing : 36-bit / 32-bit
Native Page Size : 4kB
Upgradeability
Socket/Slot : Microprocessor
Upgrade Interface : ZIF Socket
Supported Speed(s) : 3.06GHz+
Ik heb al redelijk wat uit proberen te zoeken, maar blijf dus met deze vragen zitten. Dus experts, help s.v.p!
Alvast bedankt voor eventuele antwoorden!
Groeten,
Patrick