Toon posts:

[ASP] ASP naar ASP webservice

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om ASP code om te zetten naar een .NET ASP webservice?

Ik heb namelijk een ASP pagina waarmee ik een database kan uitlezen, maar wil dit graag als webservice maken met mijn huidige ASP code.

Is dit mogelijk?

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:34

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Het is niet zomaar mogelijk je ASP code om te zetten naar ASP.NET code als je dat ten minste bedoeld.

Hieronder staat een tutorial over hoe je dit het beste kunt aanpakken, hopelijk heb je er iets aan.
ASP to ASP.NET migration

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik in ASP .NET een webservice wil maken moet ik OF C# OF JScript OF VB gebruiken.

Ik wil echter graag ASP code gebruiken. Dus een webservice met ASP code.

Verwijderd

ASP code bestaat niet. Voor asp kun je kiezen uit vbscript of javascript. Als je niets opgeeft gebruik je vbscript.

vbscript != vbscript.net maar het komt wel aardig in de buurt.

Verwijderd

Je kunt wel in VB 6 een web service maken, als je niet naar .NET wilt. Wellicht dat je iets kunt vinden op de Webservices pagina
vbscript zou moeten compileren in VB 6. Gebruik de SOAP toolkit om een webservice te maken.

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 11:43:
ASP code bestaat niet. Voor asp kun je kiezen uit vbscript of javascript. Als je niets opgeeft gebruik je vbscript.
op zich kun je ook andere scripttalen gebruiken mits je de scriptengines er maar voor hebt geinstalleerd...

verder een beetje een gok omdat ik het zelf nog niet heb gelezen, maar deze stond nog op mijn todo lijst en lijkt me wellicht verhelderend voor de TS:
webservices in vb6

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 11:43:
vbscript != vbscript.net maar het komt wel aardig in de buurt.
afaik bestaat vbscript helemaal niet in .NET, daarin heb je VB.NET

@TS:
wat versta je onder een webservice??? Je kunt met je ASP/ vbscript icm MSXML toch ook gewoon XML responsen naar een vragende partij???

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu opgelost met een C# webservice.
ASP is niet standaard voor webservice, dus heb ik C# gebruikt om tijd te besparen.
Pagina: 1