Toon posts:

[HD] Hitachi geen garantie.

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok, een week geleden kwam ik erachter dat m'n pc vaak vast liep, en dat hij zeer onstabiel is. Dus had ik format c: gedaan ( natuurlijk eerst al m'n belangrijke files backuppen ). Dus windows er weer op, en hij crasht bijna meteen weer. Dus ben ik gaan kijken waar het aan lag. Ik heb toen niets gevonden.

Maar toen kreeg ik bij het booten dat mijn pc vastliep bij het checken van IDE devices, en ik hoorde mijn hardeschijf ook niet opspinnen, toen ben ik mijn hd gaan inspecteren, en zag ik dat 1 pinnetje van mijn ide aansluiting, gewoon van de printplaat af was, en de ene keer gewoon contact maakte, en de andere keer tegen een ander pinnetje aan kwam.

Dus toen heb ik meteen de winkel waar ik hem vandaan gehad gebeld ( <nospam>Rob Kiens</nospam> ) en die zei van breng maar langs dan stuur ik hem op, ik had er nog 7 maanden garantie op ofzo. Dus heb ik hem vandaag gemailt over hoe het staat met mijn hardeschijf, en toen kreeg ik deze mail terug
Hallo Freek,

Die ligt hier, kun je komen ophalen.
Is helaas geen garantiewerk wegens beschadiging.
Moet je maar iemand zoeken die de verbinding weer recht kan buigen en
vastsolderen, dan kun je hem misschien weer gewoon gebruiken.
Daar verbaaste ik me dus heel erg over, omdat ik nooit iets raars heb gedaan met die hardeschijf, en er zaten geen krassen op alles was punt gaaf, op dat pinnetje na dan. Maar mogen ze dit dan weigeren ?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, zoiets kan alleen gebeuren zijn wanneer de gebruiker onzorgvuldig met de harddisk omgaat. Overduidelijk "user abuse" dus. Ook al meen je van niks te weten, daar is niks aan te doen. Zo'n pinnetje valt er niet zomaar af en ze inspecteren de HDD's wel voor ze het in de bus doen.

Je zou inderdaad iemand moeten zoeken dat het pinnetje weer erop zou kunnen solderen :) Een welwillend elektroboer misschien?

Verwijderd

Topicstarter
Mmm, ik kan het pinnetje er zelf ook wel op solderen, maar ik heb er helemaal niets verkeerd mee gedaan. Ik heb hem alleen vaak als test opstelling staan, dus vaak ide kabel erin en eruit.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-03 12:38
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 10:47:
Mmm, ik kan het pinnetje er zelf ook wel op solderen, maar ik heb er helemaal niets verkeerd mee gedaan. Ik heb hem alleen vaak als test opstelling staan, dus vaak ide kabel erin en eruit.
Daar is weinig aan te doen.
Bewijzen dat jij er nix mee van doen hebt is moeilijk.

Dus helaas zul je die garantie zo wel kunnen vergeten.
Even zelf proberen dus.

Verwijderd

Topicstarter
SandeR schreef op 02 november 2004 @ 10:49:
[...]

Daar is weinig aan te doen.
Bewijzen dat jij er nix mee van doen hebt is moeilijk.

Dus helaas zul je die garantie zo wel kunnen vergeten.
Even zelf proberen dus.
Mjah, eigenlijk wel. Maar ik hoor van anderen die de 3d-kaart flashen, en er een andere koeler opbouwen, dan sturen ze hem met die zooi terug naar de fabriek en krijgen ze zo een nieuwe :|

Ik d8 juist nog mooi m'n hd nieuw kopen zodat ik nog garantie heb, mmmm laatste keer dat ik iets nieuws koop, gaat altijd verkeerd met garantie bij mij !

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-03 12:38
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 10:51:
[...]

Mjah, eigenlijk wel. Maar ik hoor van anderen die de 3d-kaart flashen, en er een andere koeler opbouwen, dan sturen ze hem met die zooi terug naar de fabriek en krijgen ze zo een nieuwe :|

Ik d8 juist nog mooi m'n hd nieuw kopen zodat ik nog garantie heb, mmmm laatste keer dat ik iets nieuws koop, gaat altijd verkeerd met garantie bij mij !
Je kunt hem altijd rechtstreeks naar Hitachi proberen op te sturen, toch ?
Een winkelier heeft nooit dezelfde RMA-voorwaarden als een Fabrikant :)
Misschien heb je "geluk"

[ Voor 10% gewijzigd door Hoyden op 02-11-2004 10:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
SandeR schreef op 02 november 2004 @ 10:52:
[...]

Je kunt hem altijd rechtstreeks naar Hitachi proberen op te sturen, toch ?
Een winkelier heeft nooit dezelfde RMA-voorwaarden als een Fabrikant :)
Misschien heb je "geluk"
Ok, kheb er net een deftige e-mail naartoe gestuurd, met wat er nou het probleem is etc.

Hopen dat zei mijn hardeschijf wel willen rma'en, maar dan moet ik waarschijnlijk handelskostenb etalen of niet ?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 10:51:
Dat is inderdaad lame, maar zolang er geen fysieke beschadigingen zijn en je de originele koeler terugzet, dan is het omruilen wel een eitje.

Verwijderd

Ik had een Hitachi HDD waar de SATA connector was afgebroken door mijn eigen stomme schuld. Ik kreeg van Hitachi gewoon een nieuwe toegestuurd.

:D

Dus stuur gewoon op naar Hitachi (www.hgst.com/warrenty) daar kun je een formuliertje invullen en krijg je een adres in Nederland waar je de hdd naar opkansturen. (Zit in herkenbosch).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 11:02:
Ik had een Hitachi HDD waar de SATA connector was afgebroken door mijn eigen stomme schuld. Ik kreeg van Hitachi gewoon een nieuwe toegestuurd.

:D

Dus stuur gewoon op naar Hitachi (www.hgst.com/warrenty) daar kun je een formuliertje invullen en krijg je een adres in Nederland waar je de hdd naar opkansturen. (Zit in herkenbosch).
Mmm, cool. Alleen de link die je geeft werkt niet meer (404).

Btw hij heeft me weer een e-mail gestuurd :
Kom maar langs om hem op te halen, dan zal ik je uitleggen hoe de technische
dienst van Hitachi dit heeft geargumenteerd.
Ik rij er zo even naartoe, en even z'n verhaal aanhoren.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

warrenty) --> warranty ;) Anders navigeer je even vanuit www.hgst.com :?

[ Voor 56% gewijzigd door BalusC op 02-11-2004 11:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, zojuist m'n hardeschijf opgehaald, nu zie ik dat er 2 pinnetjes krom staan, terwijl dit voor de tijd 1tje was. Dus tijdens het inbouwen werkt de hardeschijf wel ( deed hij eerst ook wel eens ). Alleen ineens sloeg m'n pc vast, en bleek dat 1 pinnetje af was gebroken.

Na wat denken d8 ik wrom vervang ik dat pinnetje gewoon niet, dus heb ik de ide kabel erop gezet, en een pootje van een ledje genomen, en die eraan gesoldeert.

En nu werkt de hd weer 100% :D, en dat met zo'n brakke oude soldeerbout !

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

d:)b

• goof.
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 15:46
Maar wat was nou die zgn. 'argumentatie' van de TD van Hitachi?

Assumption is the mother of all fuck-ups

Verwijderd

Topicstarter
goof. schreef op 02 november 2004 @ 12:47:
Maar wat was nou die zgn. 'argumentatie' van de TD van Hitachi?
Nou volgens hitachi was er een pinnetje krom doordat ik mijn ide kabel er schuin uit zou hebben getrokken, en doordat ik er na de tijd weer een ide kabel in wou steken, duwde ik het pinnetje krom, en naar achteren, en dat hij daardoor van de printplaat af is geknapt.
Pagina: 1