[XP] Dubbele processen in taakbeheer?*

Pagina: 1
Acties:
  • 773 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127797

Topicstarter
hej,

Ik ben hier pas nieuw duz gelieve niet op alle punten afkraken bvd.

pc: xp home schone installatie

Het probleem: Als ik bij taakbeheer kijk staan sommige processen er wel 3 tot 4 x in. Sommige van deze "overbodige" processen lopen vast. Tot wel cpu usage 80 %. waarna alles vast loopt

De processen waar het om gaat:

iexplorer.exe ( 4x, is niet af te sluiten komt terug) :(
ccap.exe ( virusscan geloof ik, loopt ook vast )
rundll.exe ( stuk of 6x lopen allemaal vast)

Gelieve een kort antwoord, dan mag het aan mij gelijk gesloten worden.

Iemand die er iets op weet _/-\o_ _/-\o_

ps: Hijack this, norton, (software pakket ; www.hitmanpro.nl ) allemaal up-2-date

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

RunDLL is geen Windows proces voor zover ik weet (RunDLL32 wel).
edit: en InternetExplorer = IEXPLORE en niet IEXPLORER
Lijkt me een trojan, spyware, virus ...

-> up2date virusscanner, ad aware, spybot s&d, hijackthis en scannen maar :)

[ Voor 44% gewijzigd door roelio op 02-11-2004 10:40 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:38

mvds

Totally awesome!

die iexplorer die niet te killen is dat is een trojan. Wat je daartegen kan doen is je PC in safe mode opstarten, dan naar een directory zoeken met meow in de naam. Die directory deleten, en alle waardes die in je registry staan die naar deze dir wijzen weggooien.

Rotte van deze is dat die door geen enkele scanner gezien word...

[ Voor 12% gewijzigd door mvds op 02-11-2004 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:18
Rundll is een dll die gebruikt wordt om programma's mee te draaien.

Ik zou idd ook maar even adware scannen: www.lavasoftusa.com

En virus scanner gratis : www.avast.com

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bateau
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-07 11:01
Als je precies wil weten wat er op je pc draait moet je even kijken naar de lijst (Task List) op de deze site:

http://www.answersthatwork.com/

Daar staat goed aangegeven of het noodzakenlijk is voor windows of dat het een virus, trojan, enz. is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Alvast super bedankt, ik ga zo ff je site checken

I Ow ya :P

het was trouwens iexplore.exe ( voor internet)
Deze is overgens een hijackers (als ik het goed heb). Als internetexplorer gestart word gewoon door surfen. Er komt een balk onderin het scherm die overal overheen valt, ook over cs jajaa (8>

Ennuhh het iexplore kan ik gewoon killen, telkens als ik internet opnieuw start komt het weer :(

overige informatie: Als ik deticated server doe bij cs, na een uurtje spelen loopt rundll.exe vast á 80 processen ofzow, die kan ik gewoon killen en verder spelen zonder ENIGE fout of error of iets dergelijks van het rundll.exe

Alvast bedankt !!!! _/-\o_ :Y)

Formatteren is geen optie het is een Familie-pc |:( |:( |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 127797 op 02-11-2004 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ah, de iexplorer.exe die ik bedoel die kan niet gekilled worden. Die start zichzelf twee keer op. Als je er een killt (je kan in taakbeheer niet twee taken tegelijk killen) dan start de andere weer een nieuwe op enz. Maar omdat die dan op een andere plaats in je taakbeheer opduikt, dan kan je denken dat je hem gekilled hebt... Maar helaas dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76695

Je hebt spyware en/of virussen. De oplossing is om met de juiste scanners (ad-aware, spybot S&D, HiJack This) te scannen, wat dat betreft lijkt me dit meer een topic voor het security board.

Formatteren is altijd een optie, als je maar backups maakt.

Check anders eens in "programma's toevoegen of verwijderen" in control panel, of er spyware programma's, of dingen die je niet kent in staan, Enkelen:

P2P networking
KaZaA Media Desktop
MyWay search bar
Messenger Plus (met sponsor programma)
GATOR/GAIM programma's zoals instanttime, weatherwatch.
BonziBuddy
PC optimizers...

Kijk hier ook eens:

Beveiliging en Virussen - FAQ

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 76695 op 02-11-2004 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

probeer niet-killbare processen eens te killen met pstools, en scan eens met stinger.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Natuurlijk is formateren wel een optie maar er staat ongeveer voor 100 gb data op. En voordat je dat geback-upt hebt of gedownload ben je een eeuw verder.

Wat verder nog te vermelden is, ik heb een software pakketje van www.hitmanpro.com
dit omvat:

Ad-Aware SE 6.2
Webroot SpySweeper 3.0
Spybot Search & Destroy 1.3
SpywareBlaster 3.2
McAfee Stinger
spyware blaster

- programma toevoegen/verwijderen bied ook geen oplossing helaas
- zelfs in het register kan ik niets vinden over seach now! ( de hijacker )

En als klap op de vuurpijl, ik heb de hele tweakers site al doorgespit.

Waar ik zelf aan denk is, nieuwe partitie maken. info erop dan windows formatteren ( misschien al eerder genoemt sorry).

heeft iemand een progje die een partitie bij kan maken?

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 127797 op 02-11-2004 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
wat is nou het probleem.

het is een familiepc, er staat aan 100Gb data op, de instalatie is schoon en je kan niet formateren....

Hoe kan er al 100Gb op staan, als de install schoon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76695

http://housecall.trendmicro.com <== online virusscan, altijd up to date.

Proggies zoals HitmanPro vertrouw ik voor geen meter, probeer de tools los eens, altijd beter, zowiezo.

Post anders eens een HiJack this log.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Anoniem: 127797 schreef op 02 november 2004 @ 11:22:
Natuurlijk is formateren wel een optie maar er staat ongeveer voor 100 gb data op. En voordat je dat geback-upt hebt of gedownload ben je een eeuw verder.
Suggestie: gebruik separate partities voor Windows / Program Files (5GB ofzo) en voor de Data. Zo hoef je in geval van een verneukt OS enkel de Windows/ProgramFiles partitie te formatteren :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
allemaal bedankt voor de moeite, ik heb nog niets kunnen proberen sorry. Ik zit nog op me werk. Ben half 7 thuis dan ga ik gelijk aan de slag :9~ Eten kan later wel :Y)

Installatie is niet schoon sorry, dacht ff niet na !! :X :X :X :X :X :X :X

btw, hoe maak je nieuwe partities? beetje nooby maar toch, ik weet het niet.

Dan mag hij wel dicht please!!!...Beetje gênant dit

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 127797 op 02-11-2004 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Koop gewoon voor 100 euro een 160-200GB schijf erbij. Gooi daar alle data naartoe. Formatteer de C: schijf en installeer alles opnieuw.

Maar ja, uit eigen ervaring zeg ik dat zodra er een PC-n00b voor 15 minuten op internet gezeten heeft, dan staat je PC alweer vol met rotzooi. Dus dan kan je weer opnieuw beginnen.... Je zou eigenlijk een n00b account moeten maken waarin zo'n beetje alle rechten zijn afgenomen. Geen registry rechten, geen installatierechten geen configpanel. Gewoon helemaal niks. Beetje browsen, beetje MSN en thats it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou nee, ik heb altijd mijn computer goed kunnen onderhouden, partities maken had ik altijd partition magic voor die niet onder xp werkt daarom vroeg ik dat.

Ik ben geen pc-noob athans voor dagelijks gebruik kan ik er goed mee overweg.
games, surfen enzow, dit is gewoon een **** virus ofzow dat niet weg wil, daarom vroeg ik het hier. snaps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Weet ik wel, bedoelde jou ook niet :) Maar iemand die een beetje weet waar ie mee bezig is krijgt niet zo snel van die zooi op zijn/haar pc :) En je zei al dat het een familie PC was, dus je bent dan vast niet de enige die gebruikt maakt ervan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Okej tof, mijn eerste reactie was dat ik het een beetje zielig vond, iedereen begint toch al noob? om het maar zo te zeggen, iedereen moet het leren..
Maarja dat neem ik duz terug :P

Ennu ik heb wel zown broertje die overal shareware en muziek vanaf haalt, ook warez site is dagelijkse koek, hoewel ik zelf probeer de pc zo schoon mogelijk te houden, blijkt er toch nog iets lang te zijn gekomen maarach..

@Obsidian, heb jij zo een programmatje voor mij ( liefst gratis) waarmee ik partities kan maken? :9 .. Klinkt erg stom maybe maar ik heb het al 3 jaar niet meer gedaan, mijn ouwe-vertrouwde progje werkt niet meer onder xp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

XP heeft zelf een schijfbeheer programma. Helaas werkt die alleen bij een schijf waar niet het OS zelf op staat. En ik zou verder geen freeware software weten die dat kan...

Maar ik ken genoeg n00bs hoor :) Van die mensen die bij een popup waarop staat "Uw PC kan risico lopen als u dit programma niet installeerd" gewoon netjes op "Ok" drukken enzo. Of het leuk vinden om het weer continue in de taakbalk te zien, of het geweldig vinden om een mailprogramma te gebruiken waarbij je je mailtjes heel makkelijk kan versieren met bloemetjes, hartjes en beestjes...

En tja... Probeer ze maar eens uit te leggen wat spyware is....

[ Voor 58% gewijzigd door mvds op 02-11-2004 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hahahahaha.... Nou dan ben ik duz een héél ander type

om je een beeld te geven wat voor een gebruiker ik ben:

Ik speel cs run zelf ook een server, duz ik zoek op internet voor plugins ed.
ik msn 24/7 :P
Pc staat ongeveer 10 uur per dag aan met lopende internet verbinding.
Maar elke dag bij het afsluiten lopen alle spyware progjes ff. Ook difragmentatie gebeurt vaak. Overklok is ook een hobby :P
Ook firewall en virusscan van norton is aanwezig.

That's it,

Alleen het progje om partities te maken ontbreekt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:44

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
nieuwere versies van Partition Magic werken wel met XP en NTFS :D, dat gebruikte ik een tijdje totdat ik doorhad dat je gewoon tijdens de install van XP partities kan aanmaken enzo :D, ik weet alleen niet of het wel mogelijk is om partities te maken van een schijf die al vol staat met data, zonder hem te wissen...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ow cool dankje wel dat word duz opnieuw indelen en formatteren.
Dank jullie allemaal voor het snelle antwoorden, hoewel sommige antwoorden niet meer van toepassing zijn.

Dan mag dit topic wel gesloten worden :)
Pagina: 1