Windows Encode kan niet uitzenden

Pagina: 1
Acties:

• wayne1984
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-06 15:59
Hallo mensjes,

Heeft er iemand ervaring met windows encoder 9.0??

Zoja heb ik het volgende probleem.
Ik heb windows xp met norton antivirus en personal firewall geinstalleerd en zit achter een router.
Toen ik mijn pc kaal geinstalleerd had (zonder firewall en antivirus) en windows encoder had geinstalleerd kon ik gewoon mijn muziek uitzenden naar buiten (buiten de router dus) Ik had dan mijn goede ipadres van @home bv http://84.23.23.45.22:8181 .
Zodra ik mijn firewall heb geinstalleerd en liveupdate had gedaan kwam ik er niet meer door heen.. Mijn internet adres werd http://mijnpcnaam:8181 en wilde niet meer terug schakelen naar het ipadres van @home. Dus ik kon niet meer uitzenden. Ik heb vanalles geprobeerd. Poorten open gezet in de router. Firewall deinstalleerd en kwam er nog niet door. Wat ik gedaan heb is een multiboot gemaakt met nog een xp systeem ZONDER firewall. En wat gebeurd ik kan weer uitzenden. Maar het is natuurlijk wel onveilig zonder firewall te werken.

Wie kent dit probleem ook??? En wie heeft er een oplossing op gevonden??

Verwijderd

hoi,

ik heb zelf ook ervaring met encoder 9.0,

Welke poorten in je router lus je nog meer door naast 8181?
Als je alleen die poort geforward hebt, kan je volgens mij best die firewall uitzetten, aangezien je toch niet direct aan het internet zit.

Betreft je ip adres, je hebt toch een router?
dan krijgt je router toch een extern adres? en jij zelf een intern ip (bijvoorbeeld : 192.168.0.1) uitgedeeld door je router.

Heb je nog een pc in je netwerk hangen? dan kan je proberen te verbinden naar je encoder, en kijken of je binnen in je netwerk wel je stream kan ontvangen.

Maar het meest voor de hand liggend, is toch wel eens de config van je personal firewall bekijken, en misschien een rule aanmaken die verkeer op poort 8181 gewoon doorlaat..

Keep me posted

• wayne1984
Ik heb alleen de poort 8181 door gelust naar de pc. Maar als ik het andere XP gebruik waar ik een mulitboot heb gemaakt zonder firewall hoef ik helemaal NIX door te lussen. Dat snap ik dus niet.

Als ik de firewall uitgezet heb dan wilt hij toch niet het externe adres pakken. Heel vreemd dus. Je zou bijna zeggen dat de firewall toch nog acties staat.

Ik heb ook geprobeerd al contact te maken via een andere pc in het netwerk. En dit lukte gewoon. Had ik geen problemen mee

Betreft de regels van de personal firewall. Deze had ik ook al eens aangepast. Alles laten toestaan op het ip adres en poorten. En nog wil hij het niet..

Dus ik zou het niet weten wat het zou zijn..

Bedankt voor je info :)
Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 10:27:
hoi,

ik heb zelf ook ervaring met encoder 9.0,

Welke poorten in je router lus je nog meer door naast 8181?
Als je alleen die poort geforward hebt, kan je volgens mij best die firewall uitzetten, aangezien je toch niet direct aan het internet zit.

Betreft je ip adres, je hebt toch een router?
dan krijgt je router toch een extern adres? en jij zelf een intern ip (bijvoorbeeld : 192.168.0.1) uitgedeeld door je router.

Heb je nog een pc in je netwerk hangen? dan kan je proberen te verbinden naar je encoder, en kijken of je binnen in je netwerk wel je stream kan ontvangen.

Maar het meest voor de hand liggend, is toch wel eens de config van je personal firewall bekijken, en misschien een rule aanmaken die verkeer op poort 8181 gewoon doorlaat..

Keep me posted

Verwijderd

ik bedenk ineens dat er nog een poort wordt gebruikt om een connectie te maken,

hier heb ik zelf mee lopen stoeien (poosje terug)

ik zoek even de poortnummers op.

EDIT:

probeer onderstaande poorten door te lussen naar je pc met de encoder erop,

1755 TCP & UDP
554 TCP
5004 UDP
5005 UDP

Nu moet hij het haast wel doen,
hier liep ik zelf namelijk ook tegen aan :9

succes!

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2004 13:45 . Reden: poorten bijgzet ]

• wayne1984
Hmmz k heb het geprobeerd met de router, maar lukt van geen kant. Hij wilt hem niet door laten. Ik vermoed toch dat de firewall me de das omdraait. Ik heb zelfs het programma andere regels gegeven dat hij alles moet door laten. maar dat doet hij niet. Terwijl als ik die andere windows xp gebruik zonder firewall dan doet hij het prima. Dus het ligt egt aan de firewall. :S nou ja.. dan maar zonder firewall als ik wil uitzenden. Weet geen andere oplossing meer.. bedankt voor je info :D

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bij mij lukte het met alleen met windows media player om te verbinden met de host. Kansloos, aangezien ik geen fan ben van wmp. NB: Dit was met windows encoder 7.x.

• wayne1984
ja tis vaag. maar ja ik heb geen problemen als ik zonder firewall werk. maar dat is wel weer leuk voor de hackers natuurlijk. en met winamp shoutcast kan ik niet goed overweg. windows encoder 9.0 is snel opgezet en je kunt het van je eigen plek af streamen. De firewall doet me gewoon de das om. na dat ik de live updates heb gedaan vanaf een bepaalde tijd is dit probleem gekomen. Want van te voren kon ik gewoon wel met firewall en al uitzenden. Misschien heeft norton de poorten zodanig nu beveiligd dat je straks niks meer kanuitzenden. want met msn heb ik ook de problemen met microfoon, terwijl webcammen het wel weer goed doet. Egt vreemd allemaal
Pagina: 1