surroundspeakers waar plaatsen?

Pagina: 1
Acties:

• Dr_oetker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-01 21:59
Ik heb een 5.1 receiver en speakers gekocht. Nu heb ik gelezen dat voor het beste resultaat de surroundspeakers het best iets achter de luisterpositie gemonteerd moeten worden (naar elkaar gericht), als dit niet wil dan moet je de speakers op de achterwand monteren (naar voren gericht).

Door de indeling van mijn kamer is het alleen mogelijk om mijn surroundspeakers precies ter hoogte van de luisterpositie te plaatsen (en dus niet iets erachter). In hoeverre zal dit het resultaat negatief beinvloeden en is het misschien beter om de surroundspeakers dan op de achterwand te monteren?

Verwijderd

Helpt dit misschien? :)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ekokrebbers/Stuff/ex_nonex.jpg

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het zal het wel iets beinvloeden, maar heb jij ooit wel eens een HT gezien waar de audio wel perfect geplaatst is? Die zijn erg schaars kan ik je vertellen. Voor een perfect resultaat moet je simpelweg de kamer speciaal ontwerpen voor HT en bijna niemand heeft daar het geld en tijd voor. Ik denk niet dat jij er ook maar iets van zal merken.

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Ik heb het in mijn kamer ook zo, de surroundspeakers staan gelijk aan de luisterpositie. Ik heb niet echt het idee dat het geluid daardoor slechter wordt, je moet er alleen wel op letten dat de surrounspeakers op de goede afstand van de luisterpositie staan, of je moet ze iets zachter zetten dan de frontspeakers anders worden de fs overstemd door de ss.

public void ik()