Toon posts:

Offline productdatabase suggestie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen!

Kan iemand mij een goede suggestie doen voor een offline productdatabase? Ik zoek gewoon een programma waarmee ik simpel plaatjes kan invoeren, teksten kan bijvoegen (inkoopprijs, fabrikant, details, etc.) en waarmee ik later zoekopdrachten kan uitvoeren.

Een klein voorbeeld: ik wil een pennen database hebben. Als een klant belt wil met de vraag, "ik wil een gele pen met een prijs to 1 euro" wil ik met de offline database simpel kunnen invoeren: gele pen tot 1 euro, en zoeken maar. Het liefst wil ik ook nog kunnen rekenen met het programma maar dat is geen vereiste.

Ik zoek me suf en kom zoveel tegen maar misschien heeft iemand hier ervaring met een goed pakket. Alvast bedankt!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:10

Nitai

Live the life you love.

je kan een MySQL db lokaal draaien op je machine? Dan kan je dit middels een browser gewoon benaderen.

Je kan een Access db gebruiken, je kan een Oracle Personal Edition gebruiken, etc.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik en daar heb ik ook aan zitten denken. Probleem is alleen dat ik het eigenlijk liever gisteren dan vandaag wil hebben en ik niet genoeg kennis heb van Access of MySQL om het zelf in elkaar te zetten. Ik wil dus liever een bestaand pakket gebruiken, kopen is geen probleem. Maar bedankt voor je suggestie!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 10:31:
Dat weet ik en daar heb ik ook aan zitten denken. Probleem is alleen dat ik het eigenlijk liever gisteren dan vandaag wil hebben en ik niet genoeg kennis heb van Access of MySQL om het zelf in elkaar te zetten. Ik wil dus liever een bestaand pakket gebruiken, kopen is geen probleem. Maar bedankt voor je suggestie!
Accountview, Exact of een van de vele "kleinere" pakketjes van Davilex en andere consorten :?

Nogal afhankelijk van je budget.

[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 02-11-2004 10:35 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 21:28

we_are_borg

You will Comply

Wel er zijn meer dan genoeg oplossingen. Exact heeft geloof ik zoiets, databecker ook. Ik denk dat je het beste even met google een zoek opdracht kan geven. Databecker is trouwnens niet aan te raden hij is onstabiel.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Verwijderd

Topicstarter
AccountView draaien wij al, dit pakket ondersteunt geen productdatabase zoals wij die willen hebben. Je kan daar helaas alleen debiteuren instoppen maar daar verder geen artikelen aan koppelen en geen plaatje (wat voor ons het belangrijkst is). Op de websites van Exact en Davilex heb ik gekeken maar kan daar niets vinden wat aan onze eisen voldoet. Zal nog eens dubbelchecken.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Accountview heeft toch een mogelijkheid om te koppelen met een website? of ben ik nou gek?

Effe vlug gekeken, heb het nog niet gelezen, maar moet je dit niet hebben: http://www.accountview.nl/ebusiness/ebus_ecommerce.htm :?

[ Voor 44% gewijzigd door RobIII op 02-11-2004 10:58 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1