Toon posts:

[XP Home] Dos programma's in volledg scherm sluiten niet af

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zodra ik een dos programma in volledig scherm draai, en het daarna sluit, blijft het scherm zwart. Hij lijkt wel terug te gaan naar Windows, maar laat alleen helemaal niets zien. Met als enige uitweg een reset. (alt enter, CTRL combinaties etc werken ook niet)

Dit is ook als je via "uitvoeren -> CMD" naar de command prompt gaat en dit scherm maximaliseert met ALT-Enter. Het ligt dus niet aan de XP / Dos incompatibiliteit, aangezien de command prompt een windows onderdeel is.

Zodra een dos pakket of de cmd prompt in venster modes wordt uitgevoer is er geen enkel probleem.

Wie o wie kan mij helpen :)

- Windows XP Home Edition SP2
- Nieuwe installatie, volledig up to date. Laatste drivers voor chipset moederbord & intel graphics drivers.
- Laatste monitor drivers (Hansol TFT)

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-04 14:24
loopt de comptuter helemaal vast? (numlock lampje) en werkt de combinatie alt tab? of de windows toets?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Verwijderd

exit tikken

Verwijderd

Topicstarter
Hij loopt niet vast, je hoort hem ook reageren (de HDD etc) als je wat met toets combinaties speelt, alleen laat hij totaal niets zien. Alsof windows de grafische overgang vanuit een DOS "omgeving" weer terug naar windows niet aan kan. Alle drivers zijn wel helemaal up to date, en het is dus een verse installatie van Windows.

Exit in typen is het niet, dat gebruik ik om uit de command prompt te gaan, waarna hij dus ook vast loopt. Het gaat dus echt fout na het sluiten (dus ook na het gebruik van exit). Op de koppeling naar het DOS programma heb ik zowel met als zonder de optie "venster sluiten na afloop" geprobeert, als ook alle mogelijke instellingen en compatyibiliteits modussen. Maar aangezien het probleem zich ook met de CMD prompt voor doet denk ik niet dat ik het in het programma zelf moet zoeken maar echt in windows.