Toon posts:

[MCE 2005] Melding schijf vol tijdens kijken naar live tv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met het bekijken van live tv in mce 2005. Als ik een keer op de pauze knop druk om later verder te kijken, of een stukje terugspoel en een uitzending hervat vanaf een eerder punt, dan geeft mce na een aantal minuten aan dat de schijf vol is en dat er niet verdergekeken kan worden.

Nu is het zo dat ik op mijn harddisk 2 partities heb nl:
- 5 Gb voor Windows
- 69 Gb voor opnames.

Ik heb in de tv setup bij recorder gewijzigd dat het station voor opname station D is met de volledige 69 Gb voor de opslag van de video. De opnames die ik maak worden daar ook neergezet.

Nu heb ik het vermoeden dat er voor de timeshifting tijdens het kijken van live tv ergens anders (op de c-schijf) bestanden worden neergezet waardoor ik deze melding krijg.

Ik kan nergens in de mce setup een optie vinden waar ik dat kan wijzigen.

Ik denk niet dat het relevant is, maar in ieder geval nog mijn systeem specs:
- Asus Pundit-R
- Celeron 2,40 Ghz
- 512 Mb DDR PC2700
- Hauppauge WinTV-PVR-150MCE
- XFX FX5200 128 Mb
- WD 80 Gb
- LG DVD speler
- Windows Media Center 2005 NL

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:39

bladebla

<Piéééép>

Ik heb geen oplossing voor je probleem, maar wel hetzelfde probleem voorbij zien komen. Ik mijn systeem pas gisteren afgebouwd en kort getest en daarbij tweemaal deze melding gehad. Ik heb ook een kleine partitie van 5 gig en vermoed dat hij die inderdaad gebruikt i.p.v. de aangegeven partitie bij de instellingen...

Ik wilde een kleine partitie zodat ik makkelijk een image kan maken om daarna weer verder te kunnen sleutelen. Maar ik denk dat ik eerst met partition magic die 5 gig wat moet oprekken.

Een andere melding overigens is dat geen er geen signaal meer o.i.d. is. Schakelen naar een ander kanaal helpt dan ook niets. Als ik MCE herstart is alles weer ok. Misschien dat dit ook aan een kleine partitie gerelateerd is?

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook getest of het werkt om de swap file op de andere partitie te zetten, dit helpt ook niet.

bladebla, ik denk niet dat het signaal probleem te wijten is aan de kleine partitie, ik denk eerder dat dat een driver probleem is.

Verwijderd

Topicstarter
klein trapje, ik heb de oorzaak namelijk nog niet kunnen achterhalen.

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:39

bladebla

<Piéééép>

Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 14:00:
klein trapje, ik heb de oorzaak namelijk nog niet kunnen achterhalen.
Ik een nieuwe installatie moeten uitvoeren (om een reden die hier niets van doen mee heeft) maar ik heb het probleem nu niet meer. Zelfde partitie setup...

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60