Toon posts:

[SQLserver] Kan niet meer connecten vanaf externe machine?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een aantal dagen is het niet meer mogelijk om vanaf ons locale netwerk te connecten (via enterprisemanager) naar de SQL-server 2000 op internet. We hebben niet gewijzigd aan de instellingen van de server (mogelijk in de tussentijd een aantal updates van MS geinstalleerd) en ik kan geen verklaring geven voor het probleem.
Zijn we de enige mensen die hier nu last van hebben of heeft dit misschien te maken met een security update van MS of zoiets?

Heb de server al een keer gereboot zonder resultaat.
Als ik inlog op de webserver (met terminal server) dan kan ik middels de Enterprise manager wel normaal connecten.

Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-04 15:47

mulder

ik spuug op het trottoir

Toevallig SP2 geinstalleerd? Kan zijn dat de poorten geblockt zijn

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

Topicstarter
Heb service pack 3 geinstalleerd staan (8.00.818 SP3)
Waar kan ik zien of die poorten dicht zitten?

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 10:36:
Heb service pack 3 geinstalleerd staan (8.00.818 SP3)
Waar kan ik zien of die poorten dicht zitten?
Hij bedoelt SP2 van XP.

Je kunt in de eventviewer zien of de poorten geblokkeerd worden.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

Topicstarter
Nee, client draait windows 2000 professional en server draait windows 2000 server.
Zal eens even kijken of er poorten geblokkeerd worden.

edit: zie niets staan in de event viewer wat er op duid dat er poorten dicht zitten.
Waar moet ik precies op letten?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2004 10:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb bij de TPC-IP instellingen gekeken (ipfiltering) en daar staat 'alles toestaan' zowel op server als client.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-04 08:14

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dit heeft niks met programmeren te maken. Dit topic hoort meer thuis in WOS (hoop ik)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

server site kan je kijken of sql nog luistert op de standaard porten door: "netstat -an|find "1433" (en port 1434).

in de sql properties kan je zien of die porten ook daadwerkelijk gebruikt worden (de 1433 tenminste).

verder kan je remote kijken door een telnet of je nog wel port 1433 kan bereiken over inet...

Verwijderd

Topicstarter
Onze SQL-server draait op een andere poort dan 1433 ivm virussen / wormen e.d. die default op deze poort gaan scannen maar heb op de betreffende poort geprobeerd via telnet verbinding te maken en mijn verbinding wordt geaccepteerd. (kan er vervolgens niets mee maar dat klopt wel als het goed is).
Pagina: 1