[Java] Na compilatie naar Jar geen Dbase connectie meer

Pagina: 1
Acties:

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Ik heb mijn programma inmiddels bijna af en wilde het nu is testen op andere pc's dus heb ik een jar file gemaakt.

jar .cmvf Manifest.mf Application.jar *.class

Alleen nu kan ik het programma netjes starten enzo, allemaal geen probleem. Alleen als ik dan data wil opvragen van de database maakt hij geen connectie. Hoe kan dit. Dit gebeurt op de pc waar ik het programma op gemaakt heb.

Op deze pc is wel de goede dbase driver gezet in de map ext van java. Deze jar file voor een MySQL database zit dus niet in mijn package.

Hoe kan ik dit oplossen. Zodat ik wel weer connectie kan maken?

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:33

BCC

Gokje: Classpath goedzetten?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• BSeB
Mijn classpath staat zo dat ik vanaf elke plaats kan starten. Ik kan in de map waar ik programmeer gewoon compileren en starten.

Dus waarom bij een jar file dan niet. Deze start gewoon op iig de grafische schil dan. Als ik het niet als jar start maar als class dan werkt het wel.

Verwijderd

http://java.sun.com/j2se/1.3/docs/guide/jar/jar.html

kijk eens naar

# Class-Path :

The value of this attribute specifies the relative URLs of the extensions or libraries that this application or extension needs. URLs are separated by one or more spaces. The application or extension class loader uses the value of this attribute to construct its internal search path.

en via de ant manifest task kun je dat instellen met je build classpath parameter

• BSeB
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 11:13:
http://java.sun.com/j2se/1.3/docs/guide/jar/jar.html

kijk eens naar

# Class-Path :

The value of this attribute specifies the relative URLs of the extensions or libraries that this application or extension needs. URLs are separated by one or more spaces. The application or extension class loader uses the value of this attribute to construct its internal search path.

en via de ant manifest task kun je dat instellen met je build classpath parameter
Ik zie het, alleen wat ik dan precies in mijn manifest moet adden weet ik dus niet, aangezien ik darin alleen de class-path wil setten.

Die heb ik in mijn autoexec ook al geset!

• BSeB
Het is gelukt, door deze regel toe te voegen:

Class-Path: mysql-connector-java-3.0.15-ga-bin.jar

Alleen nu moet deze jar file speciaal erbij geplaatst zijn om te werken. Als ik hem meecompileer heeft dit geen zin. Hoe kan ik een jarfile in een andere jar file opnemen en toch het classpath ernaar setten?

• kasper_vk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-04-2025
Een klein beetje zoekwerk (+- 3 min. ;) ) op google en vervolgens java.sun.com leverde het volgende op:
[google=include jar classpath manifest]
Zoeken op java.sun.com naar "manifest jar"

In de resultaten vond ik dit, daar staat je antwoord in.
Classpath for another jar file in a manifest file
Understanding the manifest - java.sun.com

Suc6 :)

PS: een beetje meer eigen zoekwerk mag wel vind ik. Maar ik ben geen mod; no offence intended. :)

[ Voor 4% gewijzigd door kasper_vk op 02-11-2004 13:28 ]

The most exciting phrase to hear in science, the one that heralds new discoveries, is not 'Eureka!' but 'That's funny...'

Pagina: 1