Toon posts:

Van WMA Zonder Kwaliteitsverlies naar WMA

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Hopelijk kunnen jullie antwoord geven op mijn vraag!
Nadat ik een nieuwe laptop had aangeschaft, heb ik heel opportunistisch mijn cd-verzameling op de hoogst mogelijk kwaliteit mogelijk geript in Windows Media Player. Ofwel, op 470 tot 940 kbps (WMA Zonder Kwaliteitsverlies, Beste Kwaliteit). Alleen begint m'n schijf nu een beetje vol te raken.. Ik heb dan ook gezocht naar een proggy die mijn nummers kan veranderen naar 192 kbps (WMA, Beste Kwaliteit). Ik heb gezocht in de Howto's en FAQ's op deze site, Microsoft Support en Google, plus dat ik Nero Wave geprobeerd heb. Overal vind ik proggy's om wma-bestanden over te schrijven naar mp3-bestanden, maar geen enkele om van de ene WMA-modus naar de andere WMA-modus over te schrijven.

Bestaat er dus een proggy of een andere methode om WMA Zonder Kwaliteitsverlies-bestanden te veranderen in normale WMA-bestanden?!

Met vriendelijke groet,

Gerben Nij Bijvank

Verwijderd

Hallo!

Kijk eens op www.sourceforge.net naar het programma CDex! Daarmee kun je mp3, ogg, en wma naar elkaar converten. BTW wma kan max tot 160 geencodeerd worden met CDex wat nog een prima kwaliteit is.

Korte beschrijving:
Start CDex (eerst installeren natuurlijk :P ) druk op F4 om de settings te veranderen.
Vervolgens als je de settings ziet, pak je het tabblad "encoder" en stel je het tweede uitschuif menu in op "microsoft wma encoder", daarna nog even de bitrate op 160 zetten en klaar! Het converten kan beginnen. Je kunt de settings in principe afsluiten nu.

In het menu "convert" pak je "re-encode compressed audio files" ff je bestanden selecteren en klaar! Ze staan nu ge-encodeerd in je "mijn documenten" map in het mapje "music" Hoop dat je hier wat aan hebt!

Met vriendelijke groet,

Robert

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Zonder Kwaliteitsverlies
Kan "per definitie" niet. Maar CDex is leuk \o/

offtopic:
Je kunt je ook afvragen of je wel bij wma wilt blijven of over gaat op bijv. mp3.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
F_J_K schreef op 02 november 2004 @ 09:16:
[...]

Kan "per definitie" niet.
Waarom niet? Volgens mij is het gewoon een soort wav formaat, maar dan met lossless compressie?

-

Verwijderd

dbpoweramp en de wma plugin installeren.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

SysRq schreef op 02 november 2004 @ 09:22:
[...]

Waarom niet? Volgens mij is het gewoon een soort wav formaat, maar dan met lossless compressie?
Als je de bestanden op 192kbps wil hebben dan heb je dus wel kwaliteitsverlies hoor.

En daar gaat het dus om.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-03 16:33

elinsen

Fear me......

dBpowerAMP Music Converter is precies wat je zoekt. Daar kan je gewoon WMA naar WMA. Bovendien kan je na conversie het oude bestand weg laten gooien, zodat je schijfruimte dus niet eerst nog voller gaat lopen (op een MB of 10 na voor het eerste bestand dan).

dbPowerAMP vindt je op http://www.dbpoweramp.com/

E.P.M. Linsen

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Wolfboy schreef op 02 november 2004 @ 09:34:
[...]
Als je de bestanden op 192kbps wil hebben dan heb je dus wel kwaliteitsverlies hoor.

En daar gaat het dus om.
Dat begrijp ik. :) De (volledige) quote was:
(WMA Zonder Kwaliteitsverlies, Beste Kwaliteit).
En volgens mij is dat wél mogelijk. Dan heb je echter weer van die grote bestanden, en vandaar wil de ts naar kleinere bestanden, maar dan wél met kwaliteitsverlies.

-

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:36

Cyphax

Moderator LNX/AI
Waarom dan niet een programma'tje gebruiken waar je er zoveel van vindt en er MP3 van maken? Of beter nog: ogg?

Saved by the buoyancy of citrus

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
F_J_K schreef op 02 november 2004 @ 09:16:
[...]

Kan "per definitie" niet. Maar CDex is leuk \o/

offtopic:
Je kunt je ook afvragen of je wel bij wma wilt blijven of over gaat op bijv. mp3.
Oeh, ga je schamen :)

WMA Zonder Kwaliteitsverlies (lekker vertaling voor WMA Lossless) is weldegelijk 'lossless' (ala FLAC en APE). Zie Hydrogenaudio en microsoft.com voor details.

Het programma wat de TS zoekt is trouwens idd dBpowerAMP Music Converter. Doet precies wat je wil. Is het trouwens geen idee om een schijfje erbij te kopen? Voor 100 euro kun je weer een heel eind vooruit.

[ Voor 22% gewijzigd door Brent op 02-11-2004 09:59 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
OK, ik ga me schamen. Is altijd wel reden voor :o
Maarrrr mijn punt was juist dat naar 192 niet lossless is ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
F_J_K schreef op 02 november 2004 @ 19:02:
Maarrrr mijn punt was juist dat naar 192 niet lossless is ;)
het tegengestelde wordt ook nergens beweerd ;)
Pagina: 1