USB Stick "geen medium"

Pagina: 1
Acties:
  • 904 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:03

-ET-

Phone Home

Topicstarter
Ik heb van mijn werk een USB stick van 128mb gekregen, echter als ik de stick in mijn USB poort stop dan werd hij in eerste instantie herkend maar kon windows de drivers niet vinden. (dit ging eerst wel goed). Toen ik de stick in mijn laptop stak gaf hij allemaal rare mappen aan op de stick. Geprobeerd de stick te formatteren. Helaas gaf de stick toen aan schrijfbeveiligd te zijn. Er zit op de buitenkant van de stick verder geen knopje op hem op schrijfbeveiliging te zetten. Ik heb hem nu mee naar mijn werk. Als ik hem er daar in doe ziet hij wel een stick (B: drive) echter zegt hij "geen medium". Windows vind wel netjes een "USB apparaat voor Massaopslag"

Als ik de U-storage tools installeer dan herkende het programmaatje Recoverdisk.exe de stick soms wel soms niet. Ik heb de stick ook 1 keer kunnen scannen. Echter had dat niet veel effect.

Er staat helaas alleen het logo van mij werk op de stick en verder geen merk van de fabrikant.

[edit]
en nu wordt hij weer herkend als 125MB FAT. Maar hij is nog steeds schrijf beveiligd :(

[ Voor 7% gewijzigd door -ET- op 02-11-2004 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ljkt mij gewoon dat je stick 'el corrupto grande' is geworden. Gewoon naar je systeembeheerder gaan en een nieuwe vragen :?

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

Topicstarter
Tja helaas nieuwe vragen gaat niet. Was zo'n promotie kadootje.

Ben hem nu met Recoverdisk.exe van U-storage Tools aan het scannen met Read & write test. En dit gaat tot nu toe redelijk goed.

[ Voor 54% gewijzigd door -ET- op 02-11-2004 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

-ET- schreef op 02 november 2004 @ 07:58:
Tja helaas nieuwe vragen gaat niet. Was zo'n promotie kadootje.

Ben hem nu met Recoverdisk.exe van U-storage Tools aan het scannen met Read & write test. En dit gaat tot nu toe redelijk goed.
Wat je al allemaal voor een cadeautje van je baas over moet hebben ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

Topicstarter
Anoniem: 16328 schreef op 03 november 2004 @ 01:01:
[...]

Wat je al allemaal voor een cadeautje van je baas over moet hebben ;).
Tja ik vind het zonde was toch een handig dingetje.

Maar ik ben bang dat hij gewoon overleden is. Hij ga op een gegeven moment wel weer aan dat er media in zat, maar die was nog steeds write protected.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
-ET- schreef op 03 november 2004 @ 07:18:
[...]

Maar ik ben bang dat hij gewoon overleden is. Hij ga op een gegeven moment wel weer aan dat er media in zat, maar die was nog steeds write protected.
Sommige usb sticks hebben een knopje ergens dat je write protection aan kunt zetten (geloof ik).

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66153

-ET- schreef op 03 november 2004 @ 07:18:
[...]

Wat een raar kado? Zo kan toch iedereen gevoelige bedrijfsdata mee naar huis nemen.

Misschien is ie daarom schrijfbeveiligd 8)7 })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschu68
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-06 22:56
Met een knoppix-boot cd kom je er vast wel achter wat de fabrikant van de stick is.
... Mail me maar als je de cd in handen hebt. Wat ook lekker werkt is de boot-cd van simpley mepis ...
Ook voor 'normale' windows gebruikers is deze cd prima bruikbaar

Nadeel is dat het onder linux gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

Topicstarter
Marv schreef op 03 november 2004 @ 07:51:
[...]

Sommige usb sticks hebben een knopje ergens dat je write protection aan kunt zetten (geloof ik).
deze heeft dat helaas niet
Anoniem: 66153 schreef op 03 november 2004 @ 07:58:
[...]

Wat een raar kado? Zo kan toch iedereen gevoelige bedrijfsdata mee naar huis nemen.

Misschien is ie daarom schrijfbeveiligd 8)7 })
de achterliggende gedachte is dat op de nieuwe pc's geen floppydrive meer zit. En dus krijgt iedereen die op kantoor zit een USB stick. En om het personeel uit de buitendienst niet te benadelen krijgen zei ook een stick.
remke schreef op 03 november 2004 @ 08:03:
Met een knoppix-boot cd kom je er vast wel achter wat de fabrikant van de stick is.
... Mail me maar als je de cd in handen hebt. Wat ook lekker werkt is de boot-cd van simpley mepis ...
Ook voor 'normale' windows gebruikers is deze cd prima bruikbaar

Nadeel is dat het onder linux gebeurt.
Ik had al gekeken onder knoppix echter daar kon ik die hele USB stick niet vinden.

Zal eens zoeken naar die boot cd

[ Voor 28% gewijzigd door -ET- op 03-11-2004 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06 11:43
De maker van de stick levert vaak ook een eigen programma mee. Wellicht kun je hiermee de USB stick opnieuw formatteren/indelen en is het probleem van corruptie daarmee opgelost? Dat was bij mij wel de oplossing.

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

Topicstarter
bij de stick zaten de u-storage tools. En als ik de stick dus probeer te partitioneren en/of formatteren dan geeft hij aan write protected.
Pagina: 1