hitte van netwerkkaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 21:18
Toen net toen ik me verveelde ging ik eens even in de kast van mijn Peeceetje kijken en voelen, hij staat toch bijna altijd open dus het is een kleine moeite!

Ik voelde te temperatuur, van Proc/koeler die was erg koel voor een proc die 100% draait omdat hij MP3tjes aan encode is! Toen Videokaart was ook nog erg koel! Toen mijn hardeschijven, die waren best wel heet. Maar ja die stonden al een half uurtje ofzo op volle toeren te draaien!

Tenslotte voelde ik eens aan mijn netwerkkaartje, 3COM 10/100 PCI UTP kaartje! En dit was behoorlijk warm! Ik had de laatste tijd al vermoeden dat netwerk performance afnam als het systeempje al wat langer draaide? Zou koeling van netwerkkaart nut kunnen hebben? Of is het normaal dat een netwerkkaart warm wordt!

Groeten Mark,

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Vergeet maar dat de stijgende temperatuur een oorzaak is van de verslechterende netwerk-prestaties, dat werkt niet zo. Net zoals een te warme processor niet slechter presteert, maar gewoon gaat barbecueen, zo zal een oververhitte netwerk-kaart opblazen.

Het kan wel zo zijn dat je een netwerk-configuratie hebt gecreeerd waarbij op een of andere manier pakketjes gaan "rondzingen" over het netwerk (heb je meerdere segmenten met routers en/of switches gekoppeld), en dus je netwerk steeds 100% belast wordt, en dus ook je netwerk-kaart hard moet werken, en dus heet wordt.

Gezien echter de prijzen van een netwerk-kaart zou ik eerder een spare op de plank leggen dan een fors bedrag in koelingen gaan steken, anders dan zorgen dat je hele kast voldoende wordt gekoeld en ook de airflow afdoende langs je kaartje strijkt.

Overigens, was dit voor of na dat je het aardings-probleem uit je andere post had opgelost. Als namelijk je PC zich had geaard via het netwerk en een andere PC, dan is die lekstroom ook een goede bron van overdadige warmte.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

hmm... mijn netwerkkaart word dus echt niet warm. Heb er ook nog nooit eentje gezien die echt warm word.
Raar...