Toon posts:

een pagina maken

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik heb eens voor de flauwekul een bestaande internetpagina gedownload. Wanneer ik deze open in Dreamweaver zie ik allemaal <!-- xxxxxx --> staan. Ik neem aan dat dit javascript is.

Nou is het zo dat ik het bijna allemaal weg kan halen zonder enig probleem. Ik heb namelijk niets nodig van de pagina. Het is alleen handig dat ik de tabel opbouw zou kunnen gebruiken.

Wanneer ik echter de regel <!-- saved from url=(getal)http://www.joostmagwetenwathierstaat.com/index.html --> krijg ik bij het bekijken van de pagina een melding van windows xp dat hij wegens beveiligings redenen enkele dingen heeft geblokkeerd.

Wie weet wat dit is?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Alles wat tussen <!-- en --> staat is gewoon commentaar en kan je negeren. Die regel waar jij het over hebt komt in de code te staan als je een pagina opslaat, wat je beter kunt doen is "view source" en dan met ctrl-a en ctrl-c het document in een leeg document plakken.

[ Voor 10% gewijzigd door André op 02-11-2004 00:34 ]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-05 09:23

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Wat Andre zegt + het volgende:

Dit is omdat Windows ook de plaatjes en andere bestanden uit de pagina in een bijbehorende map opslaat, deze zijn aan elkaar gekoppeld via dat stuk je commentaar, als je de pagina weg gooit verdwijnt de map met de afbeeldingen ook. Die koppeling kun je niet zomaar weghalen, het makkelijkst eom dit te omzeilen is gewoon de broncode opslaan in plaats van de hele pagina met alle media.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Die koppeling is uit te zetten. Ik heb de engelse windows, dus je moet het zelf even vertalen :)

My Computer -> Tools -> Folder options... -> View
Dan bij het onderdeel "Managing pairs of Web pages and folders" het rondje bij de radio-button "Show both parts and manage them individually".

[ Voor 9% gewijzigd door Room42 op 02-11-2004 01:22 ]

Koop al mijn ads!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Room42 schreef op 02 november 2004 @ 01:21:
Die koppeling is uit te zetten. Ik heb de engelse windows, dus je moet het zelf even vertalen :)

My Computer -> Tools -> Folder options... -> View
Dan bij het onderdeel "Managing pairs of Web pages and folders" het rondje bij de radio-button "Show both parts and manage them individually".
Leuke oplossing, maar ik vind het in dit topic eigenlijk helemaal niet relevant.

De TS kan beter dus gewoon View Source doen, en dan het zaakje opslaan en in DreamWeaver weer openen.
Op deze manier kom je eigenlijk niet ver.

En waarom wil je eigenlijk een bestaande tabel hebben? Dreamweaver heeft knoppen (heb het zelf nooit gebruikt) waarmee je zo rats rats een tabel in elkaar kunt kloppen...

wat is de moeilijkheid aan zélf even wat dingen uitvinden ipv. zelfs al een tabel simpel rippen? Je moet ergens beginnen met leren he.... :) dan wordt het pas echt leuk!

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dark Blue schreef op 02 november 2004 @ 01:51:
wat is de moeilijkheid aan zélf even wat dingen uitvinden ipv. zelfs al een tabel simpel rippen? Je moet ergens beginnen met leren he.... :) dan wordt het pas echt leuk!
LOL ja sorry, dit is relevant, hier help je de ts mee. Ik vulde gewoon mijn voorganger aan. Had inderdaad niet persee veel met de TS te maken, maar maakt de informatie wel compleet, waar iemand anders, en wellicht zelfs de TS wat aan kan hebben.

[ Voor 1% gewijzigd door Room42 op 02-11-2004 02:37 . Reden: Ook lekker nuttig om mij compleet te quoten, terwijl je nota bene direct na mij reageert. ]

Koop al mijn ads!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Dark Blue schreef op 02 november 2004 @ 01:51:
[...]

En waarom wil je eigenlijk een bestaande tabel hebben? Dreamweaver heeft knoppen (heb het zelf nooit gebruikt) waarmee je zo rats rats een tabel in elkaar kunt kloppen...

Omdat hij zoals je leest niet met Dreamweaver werkt maar direct met de code zelf bezig gaat. Daarvoor ben je wel eerst voorbeeldcode nodig, en door die te ontleden leer je het het beste. Leren via Dreamweaver is onzin, daar leer je niets van, drag&drop kan iedereen.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:46

Jimbolino

troep.com

het lijkt me slimmer om hier te beginnen:
http://www.w3schools.com/html/html_examples.asp

ipv een of andere gare source te gaan bekijken...

(of hiero: http://www.w3schools.com/html/default.asp )

[ Voor 17% gewijzigd door Jimbolino op 02-11-2004 08:27 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• bat266
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-05 19:47
die tutorials op w3schools zijn heel handig. Ik heb zo een stukje css en javascript geleerd

Better to remain silent and be thought a fool then to speak out and remove all doubt.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:45

Pelle

🚴‍♂️

Tsja, beetje meer moeite doen om te begrijpen waar je mee bezig bent kan geen kwaad :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.