[ALG] Tool gezocht voor bijhouden statische HTML weblog

Pagina: 1
Acties:

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Topicstarter
Sinds enige tijd ben ik op zoek naar een programma waarmee middels een Windows applicatie een weblog kan onderhouden worden. Dit programma moet voldoen aan de volgende eisen:
[list]• Nieuwe blog items kunnen aanmaken middels Rich Text Format editor
Deze is erg belangrijk omdat het programma gebruikt moet worden door iemand zonder enige vorm van HTML
• Statische HTML pagina's middels template kunnen genereren
Ook deze is belangrijk aangezien de persoon in kwestie geen PHP oplossing wil aanschaffen en ook niet met bv. Web-log aan de gang wil
• De statisch aangemaakte pagina's middels FTP kunnen uploaden
Optioneel: in de Nederlanse taal

Met behulp van Google heb ik de volgende programma's gevonden:
[list]
Metateque
De gratis variant lijkt nog erg in de kinderschoenen te staan en is helaas niet in staat om middels een RTF editor nieuwe berichten aan te maken. Het template mechanisme is overigens wel erg flexibel
CornSharp 0.50
Deze applicatie kan ik helaas niet bekijken aangezien het niet te dowloaden is. Verder lijkt de ontwikkeling al enige tijd stil te staan
Easy Blog
Dit programma ziet er goed uit en is een stuk verder door ontwikkeld als de rest, wel beschikt deze niet over een RTF editor. Het programma is verder het mooist, helaas zijn er ook nog de nodige kosten aan verbonden
Rest de vraag. Zijn er bij jullie (buiten bovengenoemde nog meer) programma's bekend die aan de paar eisen voldoen? En zo ja, hebben jullie er ervaringen mee? Of weten jullie een betere oplossing...

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Ik denk dat er van dergelijke programma's niet zoveel zijn. De vraag is hoe flexibel je requirements zijn. Als ik zo even nadenk zou ik kijken naar Blogger (tegenwoordig van Google), dat heeft een interface die weliswaar in je browser draait maar toch redelijk WYSIWYG is, en via templates naar statische HTML publiceert. Verder zou je Userland Radio kunnen onderzoeken, dat geen statische HTML publiceert maar werkt met een speciale server (die zijn gratis, maar dan zijn je template beperkt) en weet niet hoe die qua WYSIWYG zitten. Verder bestaan er voor LiveJournal ook WYSIWYG clients die op je desktop draaien, maar daar wordt geen statische HTML gepubliceerd (publicatie op een LiveJournal server, layout is enigszins aan te passen, maar pas echt goed als je ervoor betaalt).

Hoop dat dat helpt, verder ben ik meer bekend met de PHP-achtige tools. De kwaliteit daarvan is over het algemeen een stuk hoger. Als je echt een serieus weblog wil beginnen kan je eigenlijk niet om WordPress en Movable Type heen.

Rustacean

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Topicstarter
Manuzhai schreef op 02 november 2004 @ 00:39:
Ik denk dat er van dergelijke programma's niet zoveel zijn. De vraag is hoe flexibel je requirements zijn.
Dat is jammer dat er niet zoveel programma's van dit soort zijn. Bovengenoemde kunnen dan nog weleens de enige 3 zijn :/ De requirements zijn niet zo heel flexibel, maar ik zoek het programma voor iemand:
[list]• Zonder HTML ervaring (Word gaat al bijna te ver...)
• Geen PHP/MySQL server (er is alleen beschikking over Homepage ruimte bij de ISP)
Hierop draait al een statische HTML pagina, en daar is het de bedoeling dat het weblog in wordt geïntegreerd.
Als ik zo even nadenk zou ik kijken naar Blogger (tegenwoordig van Google), dat heeft een interface die weliswaar in je browser draait maar toch redelijk WYSIWYG is, en via templates naar statische HTML publiceert. Verder zou je Userland Radio kunnen onderzoeken [...]
Het zoeken naar eventuele gratis varianten van weblogs was ook mijn 2de stap als de eerste geen goed resultaat zou opleveren. Blogger en Web-log (omdat deze Nederlands is) komen in het vervolg lijstje dan ook voor.
Hoop dat dat helpt, verder ben ik meer bekend met de PHP-achtige tools. De kwaliteit daarvan is over het algemeen een stuk hoger. Als je echt een serieus weblog wil beginnen kan je eigenlijk niet om WordPress en Movable Type heen.
Dat ben ik mij bewust. Je komt bijna overal Movable Type tegen, dus die moet aan veel eisen voldoen, maar helaas beschikt de persoon niet over een serverruimte met PHP/MySQL voorzieningen...

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Movable Type is niet in PHP maar in Perl (via CGI, meen ik). Tot op zekere hoogte publiceert MT volgens mij wel statische HTML trouwens, maar ik heb zelf geen extensieve ervaring met die software. Ik denk dat Blogger de beste keus is.

Rustacean

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Topicstarter
Manuzhai schreef op 02 november 2004 @ 12:02:
Movable Type is niet in PHP maar in Perl (via CGI, meen ik). Tot op zekere hoogte publiceert MT volgens mij wel statische HTML trouwens, maar ik heb zelf geen extensieve ervaring met die software. Ik denk dat Blogger de beste keus is.
Ik denk ook dat dat de enige optie is. Naast de bovengenoemde varianten heb ik helaas geen andere tools meer kunnen vinden en nadat ik de diverse tools heb geïnstalleerd en heb getest moet ik zeggen dat de betaalde variant (dus: Easy Blog) de beste is en ten opzichte van de overige redelijk flexibel.

Bij het vergelijken van de specs tussen Blogger en Web-log moet ik zeggen dat Blogger meer mogelijkheden heeft en flexibeler is. Overigens moet ik op dit gebied dan nog maar even kijken naar andere Nederlandse initiatieven. Volgens Weblog.pagina.nl zijn er namelijk nog de nodige overige Nederlandse varianten.