Wat is makkelijkste chipset voor OC op amd64 3200+

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hoi,

Ik heb nu het volgende systeem:

Asus k8v deluxe mobo
2x Corsair XMS ram, dat met OCen op 2-2-2-5 kan lopen (Stabiel)
amd64 3200+, de 2.0ghz versie

Mijn Linux draait hier heel lekker op, maar OCen is echt niet te doen: met dikke waterkoeling krijg ik er niet meer dan 2.2 uitgeperst.....

Ik wil dus eens een nieuw bordje halen, en met de HCC voor deur heb ik besloten hier eens te vragen wat een heel aardig bord is.

Ik heb zelf voorkeur voor een Tyan of GigaByte, maar die schijnen niet echt te OCen te zijn. Ik heb met asus bordjes negatieve ervaringen, maar evt kan dat ook (laatste kans voor die pruts0rs).

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-08 14:40
BoudewijnLinux schreef op 01 november 2004 @ 23:18:
Hoi,

Ik heb nu het volgende systeem:

Asus k8v deluxe mobo
2x Corsair XMS ram, dat met OCen op 2-2-2-5 kan lopen (Stabiel)
amd64 3200+, de 2.0ghz versie

Mijn Linux draait hier heel lekker op, maar OCen is echt niet te doen: met dikke waterkoeling krijg ik er niet meer dan 2.2 uitgeperst.....

Ik wil dus eens een nieuw bordje halen, en met de HCC voor deur heb ik besloten hier eens te vragen wat een heel aardig bord is.

Ik heb zelf voorkeur voor een Tyan of GigaByte, maar die schijnen niet echt te OCen te zijn. Ik heb met asus bordjes negatieve ervaringen, maar evt kan dat ook (laatste kans voor die pruts0rs).
Overklokbaarheid is niet perse bij de athlon 64 afhankelijk van het merk, maar nog belangrijker van de chipset. In jouw geval heb je een chipset zonder pci/agp lock waardoor overklokken een stuk lastiger wordt.

Bovendien is misschien je 2,2ghz wel het maximum (alhoewel ik dat niet denk) dat je uit je cpu kunt halen, overklokken is soms ook een kwestie van geluk hebben. ;)

Eigenlijk vind ik dit topic ook meer wat voor Die-Hard Overclocking & Cooling en kun je misschien beter hier posten: [rml][ OC & INFO] AMD Athlon64 OC resultaten deel 7[/rml] en jezelf wat meer verdiepen in reviews en chipsets over athlon 64 moederborden. Een minuutje googlen levert mij bijvoorbeeld de volgende goed bruikbare review op:
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2206

Succes!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
hey hardstikke bedankt zeg voor de link (ja ik had ook al gegoogled, maar deze er niet tussenuit gepikt).

Over de postlocatie; ik twijfelde ook, maar dit gaat toch echt over mobo (en niet over koeling). Als ie geschopt wordt is dat echter imho ok

Verwijderd

Wat je wilt hebben is om te beginnen een Newcastle core, met 512KB cache, dat klokt al beter. DH7-CG is wat dat betreft mss het beste op S754. Op S939 wil je graag D0.

Verder is de MSI K8N NEO een leuke nForce 3 (= PCI lock) plank, net zoals de Asus K8N-E Deluxe.

Oudere VIA chipsets, zoals op je k8v klokken door de PCI/AGP lock (die er niet is) crappy over.

Onderstaand @ 2640 zonder problemen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zie de reactie van pyro83 :) Alle informatie kun je prima zelf uit DOC en uit reviews halen.

Dit topic is gesloten.