[Showcase] International Tuning Salon 2004

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 22:19
Ja ik heb mij dit weekend begeven naar Mechelen waar het "International Tuning Salon 2004" plaatsvond. En natuurlijk had ik mijn digi-cam "Sony DSC-V1" me.

Over het resultaat van de foto's ben ik eigenlijk minder tevreden :(. Ik heb misschien "te vaak" op auto-stand getrokken en veel te weinig op manueel. Maar zoals je wel zult merken bij sommige foto's is dat er overal wel licht is en ik denk dat dit voor digi-cams zeer moeilijk om vatten is waar ze juist op moeten focussen dan.

Anywayzz, tips & tricks voor op zo'n events te trekken mogen natuurlijk altijd gegeven worden, allé niet echt deze events maar zo'n omstandigheden.

Hier zijn al een deel foto's waarvan ik toch een beetje tevreden was. Ze zijn verkleind maar als je erop klikt kan je de orginele versie bekijken. 'k Hoop dat ze iets of wat aanstaan. Er zullen er waarschijnlijk nog wel volgen, maar deze vind ik "toonbaar" voor het moment. Van de +/- 125 foto's vind ik deze 20 wel kunnen.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/virtualcreations/tuning-small/DSC00296.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/virtualcreations/tuning-small/DSC00304.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/virtualcreations/tuning-small/DSC00307.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/virtualcreations/tuning-small/DSC00308.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/virtualcreations/tuning-small/DSC00310.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/virtualcreations/tuning-small/DSC00317.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/virtualcreations/tuning-small/DSC00323.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/virtualcreations/tuning-small/DSC00333.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/virtualcreations/tuning-small/DSC00337.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/virtualcreations/tuning-small/DSC00352.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/virtualcreations/tuning-small/DSC00353.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/virtualcreations/tuning-small/DSC00354.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/virtualcreations/tuning-small/DSC00364.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/virtualcreations/tuning-small/DSC00390.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/virtualcreations/tuning-small/DSC00393.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/virtualcreations/tuning-small/DSC00398.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/virtualcreations/tuning-small/DSC00399.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/virtualcreations/tuning-small/DSC00400.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/virtualcreations/tuning-small/DSC00404.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/virtualcreations/tuning-small/DSC00422.JPG

[ Voor 8% gewijzigd door imp4ct op 01-11-2004 23:04 ]

Bedrijf : Webtrix

Foto materiaal:
Nikon D7100 | Nikor AF-S DX 18-105mm | Nikor AF-S 50mm | Nikon SB600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 04:49
Tja, wreed lelijke autos met belachelijke bandjes (zie 18). Maar echt 'cool' zijn je fotos niet. Geen magazine fotos. Pas ook op de volgende keren: op een paar fotos is je onderwerp (de auto dus) afgeknipt, wat niet zo mooi is(1, 2, 3, 8, 10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
Geen beste foto's ... lang niet scherp allemaal, vreemde beeldafsnijding in sommige pics ... net als overbelichting. Hmmm leuk voor op auto forum ... maar hier ... nee sorry. Krijg wel zin om naar Essen te gaan volgende maand :) :P Nu al zin in :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

wow, echt lelijk die bakken, die bmw m3 met gouden spinneweb wielen :'(

Ik heb nog nooit zukke verneukte auto's gezien, bedankt voor de post ik heb weer een goeie bui, lachen is gezond.

Van de foto's vind ik jammer dat er vaak een stukje wiel moterkap o.i.d. mist.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
Ahja, een deel van deze foto's zijn ook bedoeld voor HK-topic : [auto] Foute Tuning - Deel 12 Daarom dat er ook echt "lelijke" modellen tussenstaan.

Foto materiaal:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:42

Rudedadude

Maybe we were born to run

Tja, ik denk dat zo'n volle hal met op elkaar gestapelde auto's zich niet echt goed leent voor het maken van de meest mooie foto's, maar zoals gezegd is het nogal storend dat veel auto's er maar voor een gedeelte op staan.
verder is het flitsen ook niet heel bevordelijk in deze foto's (ik zie een aantal keer een flits-weerspiegling op de auto's, omdat het bereik van de flitser daar toch te klein voor is.

Mogelijke oplossingen waren het zoek van stevige punten om foto's vanaf te nemen of het meenemen van een statief. Ook het instellen van een hogere iso-waarde had de sluitertijden kunnen verkorten en daarmee het aantal onscherpefoto's kunnen verminderen.

En tenslotte had een ander perspectief of het meer keizen van details uit de auto's het meer een showcase kunnen maken. Nu zijn ongeveer alle foto's vanaf ooghoogte genomen, door bijvoorbeeld ook wat foto's vanaf een laag punt te nemen had je wat meer afwisseling in de foto's kunnen krijgen.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ik heb misschien "te vaak" op auto-stand getrokken en veel te weinig op manueel.
Nee hoor, zoals hierboven ook al gezegd wordt, het scheelt hem voornamelijk in jouw composities.

Maar inderdaad, niet flitsen met iets hogere ISO waardes had iets aan de quantitatieve kwaliteit van de foto's toegevoegd.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Wat een lelijke bakken en wat een lelijke foto's...
Dit is geen showcase waard imho, veel zijn onscherp en ik vind er geen een bij zitten bij een leuke compositie. Allemaal heel standaard, maar dan slecht uitgevoerd...

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Heb je mischien wat betere pics van nummer 13 (bmw geloof ik )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
B0MBACI schreef op 02 november 2004 @ 02:57:
Heb je mischien wat betere pics van nummer 13 (bmw geloof ik )
Heb er nog 2 foto's van maar die zijn eigenlijk gewoon mislukt... denk niet dat je daarmee iets zou kunnen doen.
McFlipp schreef op 02 november 2004 @ 02:05:
Wat een lelijke bakken en wat een lelijke foto's...
Dit is geen showcase waard imho, veel zijn onscherp en ik vind er geen een bij zitten bij een leuke compositie. Allemaal heel standaard, maar dan slecht uitgevoerd...
Mja dat het niet echt zo hoogstaand is heb je zeker gelijk in, kwas er zelf niet echt tevreden van. Maar al doende leert men zeker ?

[ Voor 46% gewijzigd door imp4ct op 02-11-2004 12:29 ]

Foto materiaal:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een aantal van je foto's zijn bewogen. Probeer daar iig al iets aan te doen. Veel oefenen en streng blijven voor jezelf. Neem meer tijd om je onderwerp mooi te cadreren, nu lijken het allemaal snapshots.

*edit* Links verwijderd, als jij nu nog hetzelfde doet in je quote... Je had het over 120 gemaakte foto's en ik was wel benieuwd of die er misschien ook tussenstonden.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2004 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 16:54:
Altijd leerrijk zo'n open dir.
En leuk.
[afbeelding]
Een aantal van je foto's zijn bewogen. Probeer daar iig al iets aan te doen. Veel oefenen en streng blijven voor jezelf. Neem meer tijd om je onderwerp mooi te cadreren, nu lijken het allemaal snapshots.
Niet alle foto's zijn door mij getrokken, daarmee dat er soms echt "ramp" foto's tussen zitten. 't Was ook niet echt de bedoeling dat je ging rondneuzen. Maar jah... Die foto wat je nu laat zien is trouwens door m'n vriendin getrokken, explains misschien ?

*edit*
Gelieve de URL-link & foto te verwijderen, mits dit behoord tot privé dingen. Oki je kon er dan wel in rondneuzen maar dat was niet de bedoeling. Misschien mijn fout dat je het wel kon, maar 'k vind niet dat jij het recht heb de foto's op het forum te posten.

[ Voor 33% gewijzigd door imp4ct op 02-11-2004 17:58 ]

Foto materiaal:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
I_M_P_A_C_T schreef op 02 november 2004 @ 12:17:
[...]

Mja dat het niet echt zo hoogstaand is heb je zeker gelijk in, kwas er zelf niet echt tevreden van. Maar al doende leert men zeker ?
Ik dacht dat je alleen een showcase maakt van je mooiere foto's van 1 onderwerp je heb nu al 3 keer gezegd dat je ze zelf ook niet mooi vind :? WRM dan een showcase er van maken ???????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
micdis schreef op 02 november 2004 @ 18:31:
[...]

Ik dacht dat je alleen een showcase maakt van je mooiere foto's van 1 onderwerp je heb nu al 3 keer gezegd dat je ze zelf ook niet mooi vind :? WRM dan een showcase er van maken ???????
Wel ongeloofelijk slecht vond ik ze nu ook weer niet, trouwens als ik zeg dat ik niet tevreden was over het resultaat dan heb ik het over het geheel. 'k Denk dat als je +/- 135 foto's trekt en je haalt er maar een 20 redelijke goeie uit, vind ik dat toch niet echt goed.

En oki, ik vind de foto's ook zelf nie enorm mooi, maar ook niet aardslelijk. Gewoon... still need to learn. Maar mag ik daarom geen showcase maken ? 'k Wist niet dat je foto's fenomenaal moesten zijn eer je een showcase mag starten.

[ Voor 8% gewijzigd door imp4ct op 02-11-2004 18:36 ]

Foto materiaal:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
Rudedadude schreef op 02 november 2004 @ 00:58:
Tja, ik denk dat zo'n volle hal met op elkaar gestapelde auto's zich niet echt goed leent voor het maken van de meest mooie foto's, maar zoals gezegd is het nogal storend.......
Thx for the tips :)

[ Voor 4% gewijzigd door imp4ct op 02-11-2004 18:38 ]

Foto materiaal:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
I_M_P_A_C_T schreef op 02 november 2004 @ 18:35:
[...]

Wel ongeloofelijk slecht vond ik ze nu ook weer niet, trouwens als ik zeg dat ik niet tevreden was over het resultaat dan heb ik het over het geheel. 'k Denk dat als je +/- 135 foto's trekt en je haalt er maar een 20 redelijke goeie uit, vind ik dat toch niet echt goed.

En oki, ik vind de foto's ook zelf nie enorm mooi, maar ook niet aardslelijk. Gewoon... still need to learn. Maar mag ik daarom geen showcase maken ? 'k Wist niet dat je foto's fenomenaal moesten zijn eer je een showcase mag starten.
Showcases van foto-series zijn toegestaan. Aangezien Fotografie tegenwoordig wat drukker is, zijn de eisen voor een [showcase] topic wat aangescherpt/uitgebreid:

- Minimale fotografische / originele kwaliteit, ze moeten 'showcasewaardig' zijn
- Thumbs (400 ~ 600px groot) verplicht met link naar grote foto of origineel
- Foto's nummeren!
- Minimaal 4 foto's, tot een max van 24
- Beschrijving van locatie/onderwerp, en gebruikte cam/lens (lenzen)
- Hou rekening met minder snelle internetverbindingen van anderen: resize/compress je foto's
-----------------------------------------------------------

ja er moet dus enige kwaliteit in de foto's zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
  • Laatst online: 14-09 20:01
Probeer eens rustig twee keer zoveel tijd (of minimaal een minuut) te nemen voordat je de foto's maakt. Je zult zien dat ze een stuk beter worden.

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tomleeuw schreef op 01 november 2004 @ 23:18:
wow, echt lelijk die bakken, die bmw m3 met gouden spinneweb wielen :'(
Het is geen M3 (die heeft om te beginnen maar 2 deuren)...
Zoals gewoonlijk met dit soort "auto's": veel plastiek, zeer weinig motor...

Wat de foto's betreft: ik denk niet dat je op zo'n event mooie foto's kan maken.
TL-Licht, veel te veel volk, reflecties, omheiningen,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 18:50
even een niet fotografisch technische reactie, maar die 307 cabrio zou zonder de chrome velgen en achtelijke spoiler erg mooi zijn :) :) doe mij er maar een! ;)

edit: over de foto's zelf. Je foto's zijn vaak wat bewogen. Probeer de tijd ervoor te nemen :) bij je compositie moet je er denk ik beter opletten dat je het onderwerp er goed op krijgt. Even een boorbeeldje: bij de eerste foto van de hummer, is het jammer dat de auto er nét niet helemaal op staat. Dit is ook bij de 2e en 3 foto het geval. Deze reactie is niet om je foto's af te kraken, maar om je te helpen om in de toekomst mooiere platen te schieten :)

[ Voor 60% gewijzigd door marteltor op 02-11-2004 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
En dan die striping nog... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
micdis schreef op 02 november 2004 @ 19:05:
[...]

Showcases van foto-series zijn toegestaan. Aangezien Fotografie tegenwoordig wat drukker is, zijn de eisen voor een [showcase] topic wat aangescherpt/uitgebreid:

- Minimale fotografische / originele kwaliteit, ze moeten 'showcasewaardig' zijn
- Thumbs (400 ~ 600px groot) verplicht met link naar grote foto of origineel
- Foto's nummeren!
- Minimaal 4 foto's, tot een max van 24
- Beschrijving van locatie/onderwerp, en gebruikte cam/lens (lenzen)
- Hou rekening met minder snelle internetverbindingen van anderen: resize/compress je foto's
-----------------------------------------------------------

ja er moet dus enige kwaliteit in de foto's zitten ;)
Er staat eigenlijk enkel in dat ze "showcasewaardig" moeten zijn, voor de rest ben ik volledig in orde. Jij vind ze dus totaal niet showcase waardig, maar moest dit echt zo zijn dan zou deze topic waarschijnlijk al lang gesloten zijn geweest. Trouwens 'k vind dat het "wreed" off-topic aan't gaan is.
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 19:40:
[...]

Wat de foto's betreft: ik denk niet dat je op zo'n event mooie foto's kan maken.
TL-Licht, veel te veel volk, reflecties, omheiningen,...
Dat "dacht" ik ergens ook, alleen wist ik het niet zeker, 'k heb m'n best proberen te doen. 'k Heb er nu zeker uit geleerd, 't kan alleen maar ten goede komen denk ik.

Foto materiaal:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
overigens kun je een aantal van de reflecties wegrkijgen door een polarisatiefilter te gebruiken. Maar volgens mij kan deze niet op jouw camera...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nofi. Maar echt bijzonder vind ik ze niet. Geen enkele foto springt eruit. Het zijn standaard foto's van een tuningbeurs, er is niets mis mee maar echte hoge kwaliteit zie ik er niet in.

Laat ik het zo zeggen, iedereen had ze kunnen maken, zonder er iets voor te hoeven doen, behalve dan klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 20:15:
Nofi. Maar echt bijzonder vind ik ze niet. Geen enkele foto springt eruit. Het zijn standaard foto's van een tuningbeurs, er is niets mis mee maar echte hoge kwaliteit zie ik er niet in.

Laat ik het zo zeggen, iedereen had ze kunnen maken, zonder er iets voor te hoeven doen, behalve dan klikken.
Nofi taken ;). Had geen "whauw" reacties verwacht. Soit, uit het advies dat ik hier heb gekregen zeker proberen van te leren.
marteltor schreef op 02 november 2004 @ 20:08:
overigens kun je een aantal van de reflecties wegrkijgen door een polarisatiefilter te gebruiken. Maar volgens mij kan deze niet op jouw camera...
Een goeie vraag, ik zou het totaal niet weten, 'k zal het eens moeten opzoeken. Kan je dit ook niet doen met bv. PS ofzo ?

[ Voor 42% gewijzigd door imp4ct op 02-11-2004 20:39 ]

Foto materiaal:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
  • Laatst online: 14-09 20:01
I_M_P_A_C_T schreef op 02 november 2004 @ 20:36:
Een goeie vraag, ik zou het totaal niet weten, 'k zal het eens moeten opzoeken. Kan je dit ook niet doen met bv. PS ofzo ?
Kort en bondig: nee. In een pixel wordt geen info opgeslagen over de polarisatie van het licht, dus je kunt ongepolariseerd niet achteraf wegpoetsen.

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Hummer op foto 1 is buiten genomen in daglicht veronderstel ik. Waarom hebben de tekens op de nummerplaat dezelfde kleur als de carrosserie? Moet dat geen zuiver rood op wit zijn? Is je fototoestel wel volledig in orde want de DSC-V1 kan normaal veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
waarschijnlijk zijn de foto's op dpreview met statief genomen om zo echt de camera te testen, en niet de fotograaf. En het is natuurlijk buiten, dus geen flits nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 21:36:
De Hummer op foto 1 is buiten genomen in daglicht veronderstel ik. Waarom hebben de tekens op de nummerplaat dezelfde kleur als de carrosserie? Moet dat geen zuiver rood op wit zijn? Is je fototoestel wel volledig in orde want de DSC-V1 kan normaal veel beter.
Volgens mij is deze foto buiten en met flits gemaakt dat is niet het geval bij dpreview denk ik. Denk dat daardoor de kleuren vervormen/doorlopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
beters eindelijk een goede pic van die F&F supra :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:47

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

PilatuS schreef op 04 november 2004 @ 21:20:
beters eindelijk een goede pic van die F&F supra :)
In zijn voorbumper zit een dikke scheur, + een lapje lak eraf :(

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
Gewoon wat tips voor autofotografie; kijk eens naar Topgear, als je dat niet al doet. Analyseer voor je zelf eens hoe ze daar buiten zaken of presentaties van autos doen. Vaak hebben ze zeer goed camera werk, ook foto waardig camera werk.

1 tip: Lager standpunt, veel indrukwekkender, zo zijn het gewoon point en shoot pics :)

|>

Verwijderd

I am from the uk, I visited the belgium tuning salon this year and took some video footage which can be viewed here:

www.skipperjack.com/carshows/euro.htm

I'm sorry that I do not speak your language.

Regards

Skipper.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Heja Skipper,

We all talk english and somehow I think we can type it too ;) Most of this thread is about the quality of the pictures and how ugly some of the cars are (loads of plastic, shitty engine). I'm downloading your video at the moment, will get beack to you on that one. :)

Okay I've decided: This tuningstuff showed is nothing for me. And I'm sorry to say the lady singing is really off-tone. :Y)

[ Voor 20% gewijzigd door Floor-is op 11-11-2004 00:13 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
Lol ineens leven terug in de topic.

Ermm wat die foto betreft van die Hummer, 't zal waarschijnlijk met flits getrokken zijn denk ik, of dat er JUIST iemand ook een foto maakte met flits toen ik het deed, want ik was nie echt de enige die foto's van dat monster aan't maken was.

Anywayzz... een statief heb ik niet voor m'n cam. Dus jah, maar ik moet inderdaad nog veel bijleren, zeker in de manual mode. Maar we zijn er mee bezig. Op m'n website zie je de "beter" foto's getrokken met de Sony DSC-V1, denk niet dat er iets scheelt aan het fototoestel, toch niet echt iets gemerkt.

Foto materiaal:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

offtopic:
Het 'trekken van foto's' is waarschijnlijk Vlaams, of niet? wij hebben het altijd over het maken van een foto :P

Bericht hierboven

Pagina: 1