Toon posts:

US Robotics niet te krijgen op 100 Mbs maar op 11 Mbs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
[Okee.. nog een keer.. want me vorige topic werd verwijderd :S]

Ik heb 2 US Robotics PCI kaarten in 2 PC's gestopt.. (US ROBOTICS HEEFT MAAR 1 SOORT PCI KAART!!!)
Ad-Hoc verbinding gemaakt.. Maar hij pakt niet de 100 (125)Mbs :S
Hij beweert 11 Mbs te zijn.. (HIJ HERKENT DUS GEEN 100 (125) Mbs!!

signaal sterkte is uitstekend.. en ik heb de nieuwste drivers van al me hardware!

Ik heb het hier niet over de bijgeleverde software.. en al zouw ik de software gebruiken dan doet de software hetzelfde als Windows XP doet alleen kan XP niet met een bepaalde encryptie omgaan.. maar dat is hier niet relevant!

Specs:
AMD 3200+
Windows XP SP2 (Schone instalatie ja!)
1 Gb geheugen op FSB 400Mhz
480 Watt voeding..
US Robotics PCI kaart 8)7

Meer info nodig dan hoor ik dat graag.. en sleut nou niet weer dit topic want ik ben ten einde raad..

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

First of all, MSN-smileys werken niet op GoT.
Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 22:31:
[Okee.. nog een keer.. want me vorige topic werd verwijderd :S]
Hij is niet verwijderd, hij is op slot gegaan.
Ik heb 2 US Robotics PCI kaarten in 2 PC's gestopt.. (US ROBOTICS HEEFT MAAR 1 SOORT PCI KAART!!!)
Sorry, onze kristallen bol doet het vandaag niet, dus dat konden wij ook niet weten. Maar voor de volledigheid, deze dus.
Ad-Hoc verbinding gemaakt.. Maar hij pakt niet de 100 (125)Mbs :S
Hij beweert 11 Mbs te zijn.. (HIJ HERKENT DUS GEEN 100 (125) Mbs!!

signaal sterkte is uitstekend.. en ik heb de nieuwste drivers van al me hardware!

Ik heb het hier niet over de bijgeleverde software.. en al zouw ik de software gebruiken dan doet de software hetzelfde als Windows XP doet alleen kan XP niet met een bepaalde encryptie omgaan.. maar dat is hier niet relevant!
Natuurlijk is de bijgeleverde software relevant! Die is meestal speciaal voor die specifieke hardware geschreven en kan meer instellingen voor je verzorgen. Het zou me niets verbazen als hij wel op 100 mbps liep als je de software ff installeert. Die doet namelijk meer dan alleen de encryptie instellen. "Zou" is trouwens zonder w.
Specs:
AMD 3200+
Windows XP SP2 (Schone instalatie ja!)
1 Gb geheugen op FSB 400Mhz
480 Watt voeding..
US Robotics PCI kaart 8)7

Meer info nodig dan hoor ik dat graag.. en sleut nou niet weer dit topic want ik ben ten einde raad..
Behalve dat je XP met SP2 hebt en dat 't een schone installatie is, is de rest van die specs natuurlijk niet relevant. Ten einde raad vind ik wat overdreven; je hebt de bijgeleverde software nog niet geprobeerd.

Succes. :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou vooruit dan maar.. De bijgeleverde software is geïnstaleerd en nog steeds die 11 Mbs..

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:02
Volgens mij zit jij met een probleem en proberen wij je te helpen en dan zijn zinnen als vooruit dan maar niet echt motiverend.

En in die drivers kun je niets instellen???

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

Servowire

prutser:~#

Rightclick op je netwerkadapter in config scherm> Eigenschappen> instellingen> Geavanceerd > link speed?

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor mijn late reactie maar het heeft helaas niet gewerkt wat hierboven aan mij is verteld...

@Bergen:
Dat je kristallen bal het niet doet dat is logisch want die dingen zijn niet echt.. Dus om je even uit die waanzin te halen.. zo'n kristallen bol die jij bedoeld is nep..
Als je hier in dit forum moderator bent dan neem ik aan dat je verstand van zaken heb.. Dus als ik zeg dat het om een PCI - US Robotics NIC kaartje gaat en hij gaat lope blère dat ik moet zeggen welke het is dan heeft hij toch niet echt z'n huiswerk gedaan. Als die zelf even had gekeken had die gezien dat er maar één bestaat. Als ik een 3COM netwerk kaart had gehad had ik heus wel gezegt wat voor type het was. Maar dat is hier dus niet het geval.

Maar goed even on-topic:
Heeft er nog iemand ervaringen met deze netwerk kaart? want deze tips zijn allemaal algemeen en werke niet voor de USR........

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Gooi die service pack 2 eraf en installeer service pack 1.

Het is nogal gebleken dat er veel mensen zijn die hun hardware niet meer kunnen gebruiken na installatie van SP2.

Als je een beetje op google rondzoekt vindt je veel problemen met SP2 in combinatie met een Athlon 64 processor.
Ook kan het zijn dat SP2 met al zijn beveiligingen natuurlijk ook weer wat kan beschermen of tegenhouden van hoe jij je snelheid wil.

p.s. niet flamerig bedoelt, maar een beetje sarcasme op z'n tijd is wel leuk, maar probeer toch aardig te zijn voor je medemens/tweaker want misschien lossen de tips hier wel wat op... ;)

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 16:34:
Sorry voor mijn late reactie maar het heeft helaas niet gewerkt wat hierboven aan mij is verteld...

@Bergen:
Dat je kristallen bal het niet doet dat is logisch want die dingen zijn niet echt.. Dus om je even uit die waanzin te halen.. zo'n kristallen bol die jij bedoeld is nep..
Ohjajoh? :)
Als je hier in dit forum moderator bent dan neem ik aan dat je verstand van zaken heb..
Mee eens.
Dus als ik zeg dat het om een PCI - US Robotics NIC kaartje gaat en hij gaat lope blère dat ik moet zeggen welke het is dan heeft hij toch niet echt z'n huiswerk gedaan.
Mee ONeens. Een moderator wordt geacht verstand van zaken te hebben, maar het is hier geen helpdesk; de moderators zijn er niet om jouw een oplossing te bieden. Moderators zijn ervoor om in de gaten te houden of iedereen zich aan de policy houdt en dergelijke! Je kunt toch niet van JSS verwachten dat hij van elk merk (en dat zijn er nogal wat) weet hoeveel versies er van een elk apparaat zijn? Je verwacht toch niet van hem dat hij een lijst met wireless nics boven zijn bed heeft hangen en dat hij zo uit zijn hoofd weet dat US Robotics maar 1 type wireless PCI nic heeft? (tenminste... dat heb je toch niet, JSS? :? :))
Als die zelf even had gekeken had die gezien dat er maar één bestaat.
Zo werkt het dus niet. Je kunt van een moderator niet verwachten dat hij bij elk topic wat hij sluit eerst op de website van de fabrikant kijkt, of hij daar misschien een oplossing kan vinden. Het is juist de taak aan jou om dat te voorkomen! Want zo werkt het hier; jij draagt zoveel mogelijk informatie aan, zodat wij je zo snel mogelijk kunnen helpen. Als je een onverschillige houding aanneemt zoals: "Het type zet ik er niet bij, jullie zoeken maar lekker zelf maar uit dat US Robotics maar 1 type wireless nic heeft!" dan vraag je in mijn ogen al om een slotje.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:23

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
US Robotics 100Mbps Wireless Turbo Acces Point & Router

Misschien kun je hier wat in vinden :)

Search biedt bovendien nog meer resultaten.

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
Helaas heeft niets hierboven tot een goede oplossing geleid.. Maar het gaat me lukken :P
Pagina: 1