Toon posts:

Bepaalde pagina's wel opvraagbaar, bepaalde niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb echt een vaag probleem en hoewel ik zelf op de helpdesk van Chello heb gewerkt, kom ik hier niet uit.

Ik woon in een studentenhuis met 7 mede bewoners. We hebben Chello en om iedereen van internet te voorzien, hebben we een router er tussen zitten. Probleem is alleen dat we ontzettend veel problemen met onze verbinding hebben. De verbinding valt (meestal) niet helemaal weg want msn & de mail blijven het gewoon doen. Wel is het zo dat bepaalde pagina's niet meer opvraagbaar zijn. We krijgen dan de provisioning pagina van Chello te zien, terwijl andere sites wel gewoon opvraagbaar zijn. Welke sites opvraagbaar zijn en niet, dat wisselt regelmatig.

Wat doen we er tegen? Aangezien ze bij Chello zeggen dat het signaal van de modem in orde is, hebben ik en een huisgenoot een keer een laptop rechtstreeks op de modem aangesloten gehad toen we weer dit probleem hadden. We hebben ons toen netjes opnieuw aangemeldt, maar niet bleek niet afdoende. Nadat we de router echter gereset hadden en opnieuw geprogrammeerd hadden, werkte de verbinding weer goed. Dit heeft nu 2 weken stand gehouden en nu hebben we weer het zelfde probleem. Het lijkt erop dat een dns flush een tijdelijke oplossing geeft maar dit kan natuurlijk niet zo doorgaan.

Wie heeft er nog suggesties? Zelf vermoed ik dat het bij de router fout gaat maar goed, hoor graag jullie mening erover. :)

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 22:26:
We krijgen dan de provisioning pagina van Chello te zien, terwijl andere sites wel gewoon opvraagbaar zijn. Welke sites opvraagbaar zijn en niet, dat wisselt regelmatig.
Als je de provisioningpagina krijgt en dan die site pingt, krijg je dan ook een reply van 172.29.11.36? Je zou ook eens andere DNS-servers kunnen proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Bergen schreef op 01 november 2004 @ 22:35:
[...]
Als je de provisioningpagina krijgt en dan die site pingt, krijg je dan ook een reply van 172.29.11.36? Je zou ook eens andere DNS-servers kunnen proberen.
Dat pingen heb ik nog niet gedaan en kan het nu ook niet doen omdat het nu net weer ff werkt. Maar de ip-aanvraag etc. gaat via dhcp dus alles wordt automatisch toegewezen, ook de dns.

Maar thx voor je antwoord. :)

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 22:39:
[...]

Dat pingen heb ik nog niet gedaan en kan het nu ook niet doen omdat het nu net weer ff werkt. Maar de ip-aanvraag etc. gaat via dhcp dus alles wordt automatisch toegewezen, ook de dns.

Maar thx voor je antwoord. :)
I know; IP, gateway en subnetmasker moeten zowieso dynamisch zijn ingesteld, maar je mag de DNS-servers best statisch instellen.

Verwijderd

Topicstarter
Bergen schreef op 01 november 2004 @ 22:41:
[...]
I know; IP, gateway en subnetmasker moeten zowieso dynamisch zijn ingesteld, maar je mag de DNS-servers best statisch instellen.
I know maar ik wist niet zeker of je op de hoogte was dat alles via dhcp ging of dat je bedoelde dat ik de dns statisch moest invoeren. :) Ik ga het proberen zodra het probleem zich weer voortdoet. Kwam er ook pas vandaag achter dat een dns flush tijdelijk lijkt te helpen. Thx again! :)