Toon posts:

Audigy 1 probleem of toch niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer loopt steeds in spelletjes vast en ook gewoon in windowsXP. Het gebeurt trouwens alleen als er geluid bijkomt.

Dus ik denk geluidskaart eruit en ja probleem weg. Ik schakel de geluidskaart die op het moederbord zit maar eens in (dan heb ik toch weer wat geluid) en krijg weer dezelfde problemen. Dan probeer ik ook nog een sb live en weer dezelfde problemen. Zonder geluidskaart geen problemen.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen.

Mijn spec
Athlon XP 200+
Gigabyte 7vrxp rev. 2.0
512 MB geheugen
3 harde schijven waarvan 2 in raid

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2004 22:45 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Poe hey! Probeer eens je schrijfstijl aan te passen, er is geen touw een vast te knopen. Niet dat ik altijd foutloos tiep (verre van), maar het is wel altijd leesbaar ;)

Tja, het kan natuurlijk aan vanalles liggen. Probbeer eens memtest86 voor een paar uutjes. Geheugen kan ook nog wel eens de oorzaak zijn bij dit soort dingen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:25

KneoK

Not in a million lightyears

Zijn je speakers wel goed ? Geen kortsluiting ofzo (geen idee of het een vastloper kan veroorzaken maar heb vreemdere dingen meegemaakt).
Is je voeding goed ? Misschien dat dat beetje audio output net teveel is ?
Weet je zeker dat je bij het wisselen van de kaarten alle driverresten hebt verwijderd ?
Enig idee of alle geluidskaarten (ook je onboard) op hetzelfde IRQ werden gezet ?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn speakers heb ik al getest op een andere computer, dus die zijn goed.

Ik even memtest86 de hele nacht laten draaien en het ziet er naar uit dat daar het probleem zit. Hij gaf naar een hele nacht draaien 16 fouten. Toch wel vreemd dat de computer dan alleen crashed als een geluidskaart is ingeschakeld.

Kan het zo zijn dat een foute instelling in het bios een foutmelding veroorzaakt in het geheugen.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 07:26:
Kan het zo zijn dat een foute instelling in het bios een foutmelding veroorzaakt in het geheugen.
Nope! Je geheugen is brak, zo simpel is dat gewoon. Als je meerdere DIMM's gebebruikt moet je ff uitzoeken welke kapot is (een voor een testen), en dan vervangen.

Dat de fout niet altijd merkbaar is, kan komen door het defecte stukje geheugen in een gebied zit dat weinig gebruikt wordt... Kapot datageheugen valt niet erg snel op, pas als er exicuteerbare code in staat gaat het mis.

Verwijderd

deepspace schreef op 02 november 2004 @ 09:40:
[...]

Nope! Je geheugen is brak, zo simpel is dat gewoon. Als je meerdere DIMM's gebebruikt moet je ff uitzoeken welke kapot is (een voor een testen), en dan vervangen.

Dat de fout niet altijd merkbaar is, kan komen door het defecte stukje geheugen in een gebied zit dat weinig gebruikt wordt... Kapot datageheugen valt niet erg snel op, pas als er exicuteerbare code in staat gaat het mis.
Ligt eraan: staan de timings wel op SPD?

(Als je bv een te lage CAS waarde opgeeft kan het ook mis gaan, evenals met overklokken :) )

Verwijderd

Topicstarter
Ziet er toch echt naar uit dat het geheugen kapot is. Cas aangepast en zo, maar het probleem blijft.

3dmark2003 draait prima. Draai ik de demo binnen 3dmark, waar geluid bij zit, dan krijg ik een vastloper. :(

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Ik had trouwens "vroegâh" altijd last met games in combinatie met mn Audigy Player..

Na het downloaden van de meest recente drivers van support.creative.com waren die problemen opgelost; misschien een idee voor jou (drivers van de cd zijn buggy)...

k weet dat dat het probleem blijft als je de onboard gebruikt; maar de drivers blijven geinstalleerd :)...

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

SyS_ErroR schreef op 02 november 2004 @ 20:34:
Ik had trouwens "vroegâh" altijd last met games in combinatie met mn Audigy Player..

Na het downloaden van de meest recente drivers van support.creative.com waren die problemen opgelost; misschien een idee voor jou (drivers van de cd zijn buggy)...

k weet dat dat het probleem blijft als je de onboard gebruikt; maar de drivers blijven geinstalleerd :)...
Dit lost geen defect geheugen op ;)

• The Eagle
  • Laatst online: 19:06

The Eagle

I wear my sunglasses at night

SyS_ErroR schreef op 02 november 2004 @ 20:34:

Voor zover ik weet staan er op de site van Creative sowieso geen drivers (meer). Policy van Creative, zie AV FAQ; Veelgestelde vragen

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuw geheugenbankje geplaatst, maar het probleem blijft. Ik mag nu dus wel aannemen dat het niet aan mijn intern geheugen ligt.

Ik heb geen idee waar het aan kan liggen. :( :(

Verwijderd

Topicstarter
Nou het wordt steeds gekker. Ik heb alle onderdelen vervangen op mijn moederbord en processor na. Dat heeft dus niet geholpen.

Vandaag een film aangezet met een ac3 codec. Eerst zonder geluidskaart. Alles ging natuurlijk uitstekend. Daarna de geluidskaart erin en weer geprobeerd. Het ging goed en dat vond ik gek. Na controle bleek de ac3 codec nog op stereo te staan met 2 boxen. Ik geef aan dat ik 5 boxen en start de film opnieuw. Ja hoor binnen 5 minuten een vastloper.

Hoe kan dat nu. Met geluid over 2 boxen geen probleem maar over 5 boxen wel. 8)7 8)7 Ik ga dit nog even testen in spelletjes.
Pagina: 1