Toon posts:

Win2000 geen koude start?!?!?!

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Win2k loopt prima, het opstarten is echter nog een probleem bij mij. Koude start lukt 'm niet. Blijft hangen bij "een ogenblik geduld a.u.b." Geduld had ik wel maar een half uur werd me toch te gortig.
Een reset na het hangen en hij start gewoon op! Bekend probleem? Weet iemand de oplossing?

Athlon 500@750, 128mb infineon, 32 mb TNT, K7M, IBM 13,5, AWE32.

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
WTF is een koude start?

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 11:40
wordt de hd wel goed gedetect?

Verwijderd

Hoi,

Dit probleem heb ik ook PRECIES! Als ik m'n pc uitzet en win2k opstart hangt ie altijd de 1e keer (Hij blijft bij mij dan hangen voor het inlogscherm), maar als ik dan m'n pc reset dan start win2k gewoon door!?
Ik draaide hiervoor ook altijd win2k, maar ik heb het opnieuw geinstalleerd en vanaf die tijd doet win2k dat..

Misschien ligt het aan een patch ofzow? Of hardware..? Ik ben van plan om win2k toch maar opnieuw te installeren, misschien dat het dan over is...

ps: catfish ik denk dat het niet aan de hd-detectie ligt :)
Grtz

Verwijderd

Hai die hai,

heb ik ook éénmaal meegemaakt!!!!! gat je niet in de koude kleren zitten.

na een bios update niet meer meegemaakt, maar ik weet nog steeds niet hoe dat kan. maar mijn harde schijven worden wel heel erg warm
8-)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op maandag 01 januari 2001 17:26 schreef RubZie het volgende:
WTF is een koude start?
starten in een keer, dus niet de hele tijd resetten voordat er iets werkt, denk ik.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Frank een koude start is gewoon de computer aanzetten, dus niet resetten etc.
Lijkt me nogal logisch...

• Tha_LeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 06:46
Een koude start is via hardware je computer te laten starten, dus powerknop en reset knop

warme start is via software

Roses are red, violets are blue, God made me beautiful, but what the FUCK happened to you?

Verwijderd

Topicstarter
De harddisk wordt goed gedetect.
Het schermpje voor het inlogscherm daar blijft ie hangen bij mij en de muispointer is ook bevoren. Precies zoals bij Vortec3211
De lampjes van hd activiteit bewegen wel maar verder gebeurt er niks. W2k is voorzien van de laatste patches, dx 8 en de K7M heeft het laatste bios. Kan het iets met het geheugen te maken hebben :?

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op maandag 01 januari 2001 17:57 schreef vortex3211 het volgende:
Frank een koude start is gewoon de computer aanzetten, dus niet resetten etc.
Lijkt me nogal logisch...
Dat zeg ik dus, lezen!

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Op maandag 01 januari 2001 17:42 schreef Majapro het volgende:
Hai die hai,

heb ik ook éénmaal meegemaakt!!!!! gat je niet in de koude kleren zitten.

na een bios update niet meer meegemaakt,
Ik had hier op een aantal machines geruzie met ACPI (powuhmanagement, :r ) vs Windows 2000 wat soortgelijke of ergere problemen gaf. Het enige dat helpt is een BIOS-update of de HAL vervangen door een met "Standard PC" ipv "ACPI".

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-05 09:35
Heb ik ook wel eens gehad !!

Athlon 600@650
MSI k7pro (slot A) (laatste bios 1.7)
128 MB pc100
win2000 met alle patches
Matrox G400 DH

tja.. :?

• Juicy
  • Laatst online: 15:57
Wat een gelul ... Een koude start is dus als je PC uit staat en waarna deze dus aangezet wordt ... Geen reset want dat is "warm".

Hoop dat het nu zo duidelijk is ... ;)

-

Verwijderd

Een koude en warme reset zijn beide softwarematig mogelijk, alleen bij de koude doet ie ook geheugencontrole enzo. Maar of je dit in Win2k kunt kiezen?

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-05 08:17
:? Ik snap het niet meer... Reset is volgens mij ook koud, de POST (power on self-test) wordt dan ook helemaal uitgevoerd. Warm is idd softwarematig (in dos ctrl-alt-del, in windows opnieuw opstarten); bij het opstarten wordt dan bijvoorbeeld het geheugen niet gecontroleerd.

Je zegt dat 'ie blijft hangen bij 'een ogenblik geduld aub', is dat bij die witte streepjes of bij de blauwe progressbar erna?

• Snoekieboe
  • Laatst online: 25-05 12:35
wat een oftopic gelul allemaal.
ik heb hetzelfde probleem als hierboven beschreven maar er is niemand die er ook ,maar probeert een antwoord op te geven.
Het enige wat hier gebeurt is een hoop geouwehoer over de te gebruiken termen.
daar hebben ze van die boekjes voor bij de betere boekhandel genaamde computers voor dummies.|:(|:(|:(|:(

8000WP op Z-W & 1800WP op Z

• wouterve
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

Ik heb dit probleem ook gehad; bij mij was het opgelost door nieuwe drivers voor mijn videokaart te installeren. Vanaf dat moment start-ie ook 'koud' weer goed op en blijft-ie niet meer hangen. Kweenie wat voor videokaart je hebt, maar het kan dus een oplossing zijn.
Pagina: 1