Ok ik zal beginnen met het uitleggen, dit is niet echt een doorsnee probleempje maarja.
TROUWENS: het lijkt meer op een moederbord probleem, dus om hem te verplaatsen naar het opslagmedium gedeelte heeft weinig nut denk ik! dit is vrij algemeen !!!
De algemene systeemspecs:
asus k8v se deluxe
amd 3400 64
2x 512 twinx LL corsair
2x160gb maxtor 8mb sata raid0
geforce 6800le
1x200gb ide wd 8mb cache firewire casing
aopen 300 watt voeding
dvd brander
dvd lezer
De problemen begonnen tijdens een lanparty (het was net na de dag dat ik met partition magic al mijn 3 schijven opnieuw ingedeeld had), bestanden op de bootschijf (destijds de 200gb ide) werden onleesbaar en monde uit in een BSOD die ik niet meer wegkreeg ook niet in de veilige modus.
Ok, hdd kapot dacht ik, dus de 200gb ide schijf verwisseld met de 160gb IDE schijf (dat had ik toen) in de firewire casing, kortom op dat moment had ik 1 200gber in de firewire case.
Afijn toen begon ik dus windows op de 160gb ide schijf te installeren.
Maar opeens kreeg ik ook component transfer errors bij het installeren van onder andere iso's door middel van het programmatje deamon tools.
En hij vond tijdens het opstarten diverse beschadigde bestanden.
De firewire schijf met die 200gber erin, wanneer ik veel data aan het overpompen ben op en van die schijf klapt hij er opeens uit, de pc ziet hem dan ook niet meer!
Sluit ik hem aan op de ide interface, no prob!
Ok, hdd's brak dacht ik!
de 2 ide 160 gb WD hdd's zijn inmiddels vervangen voor 2x sata 160gb maxtor hdd's in raid0 vorm op de via sata controller.
En de 200gber heb ik tijdelijk even in de firewire case zitten vanwege het niet op voorraad hebben van een nieuwe hdd in de winkel.
Ok problem solved! althans dat dacht ik, ik heb nu nog steeds last van component transfer errors bij iso's, OK deze kunnen beschadigd zijn! klopt!
Maar nu kreeg ik gisteren opeens een fatale uitzondering oid bij het starten van office - word, met het "verzenden"knopje zeg maar.
Nah toeval??
Ik wilde een cd branden, dus ik start nero op, die kreeg deze foutmelding: the nero executable file was modified! Maybe your pc is infected enz enz..
Hmmm brak geheugen?
Prime95 gedraait, draait nu al 1 dik uur zonder problemen.
Ok memtest86 .. WAAAH de pc restart gelijk al tijdens het starten van dat proggie in dos!
Ok overnieuw, geen probleem prog start perfect en heeft 30 minuten gedraait, vanavond misschien nog wat langer proberen.
Maar het lijkt alsof het niet aan het geheugen ligt.
Overige informatie:
-De biosdefaults geladen
-nog geen biosupdate uitgevoerd
-andere videokaarten geprobeerd (die moest toch vervangen worden, niet dat het hier aan ligt)
-de hddá aan de normale ide interface gehad, aan de sata promise controller en aan de via sata raid controller
-powermax gedraait, gaf geen problemen
-chkdsk vaak uitgevoerd met de bad sector repair functie
-dit is al het 2e moederbord, het eerste mobo was defect
-die component transfer errors komen VAAAAAK voor!
-XP al mwaaaa 5x? opnieuw geinstalleerd, zowel xp home als prof.
-overgeclockt? nee!
Ik ben echt hopeloos zoals je wel begrijpt, het kost veel duiten en de winkel ziet me alweer aankomen!
Althans de collega's zien me weer aankomen omdat ik daar werk.
Aangezien een amd64 niet echt standaard is bij ons kan ik dus ook niet roekeloos bestellen.
Misschien iemand met een soortgelijk probleem?
TROUWENS: het lijkt meer op een moederbord probleem, dus om hem te verplaatsen naar het opslagmedium gedeelte heeft weinig nut denk ik! dit is vrij algemeen !!!
De algemene systeemspecs:
asus k8v se deluxe
amd 3400 64
2x 512 twinx LL corsair
2x160gb maxtor 8mb sata raid0
geforce 6800le
1x200gb ide wd 8mb cache firewire casing
aopen 300 watt voeding
dvd brander
dvd lezer
De problemen begonnen tijdens een lanparty (het was net na de dag dat ik met partition magic al mijn 3 schijven opnieuw ingedeeld had), bestanden op de bootschijf (destijds de 200gb ide) werden onleesbaar en monde uit in een BSOD die ik niet meer wegkreeg ook niet in de veilige modus.
Ok, hdd kapot dacht ik, dus de 200gb ide schijf verwisseld met de 160gb IDE schijf (dat had ik toen) in de firewire casing, kortom op dat moment had ik 1 200gber in de firewire case.
Afijn toen begon ik dus windows op de 160gb ide schijf te installeren.
Maar opeens kreeg ik ook component transfer errors bij het installeren van onder andere iso's door middel van het programmatje deamon tools.
En hij vond tijdens het opstarten diverse beschadigde bestanden.
De firewire schijf met die 200gber erin, wanneer ik veel data aan het overpompen ben op en van die schijf klapt hij er opeens uit, de pc ziet hem dan ook niet meer!
Sluit ik hem aan op de ide interface, no prob!
Ok, hdd's brak dacht ik!
de 2 ide 160 gb WD hdd's zijn inmiddels vervangen voor 2x sata 160gb maxtor hdd's in raid0 vorm op de via sata controller.
En de 200gber heb ik tijdelijk even in de firewire case zitten vanwege het niet op voorraad hebben van een nieuwe hdd in de winkel.
Ok problem solved! althans dat dacht ik, ik heb nu nog steeds last van component transfer errors bij iso's, OK deze kunnen beschadigd zijn! klopt!
Maar nu kreeg ik gisteren opeens een fatale uitzondering oid bij het starten van office - word, met het "verzenden"knopje zeg maar.
Nah toeval??
Ik wilde een cd branden, dus ik start nero op, die kreeg deze foutmelding: the nero executable file was modified! Maybe your pc is infected enz enz..
Hmmm brak geheugen?
Prime95 gedraait, draait nu al 1 dik uur zonder problemen.
Ok memtest86 .. WAAAH de pc restart gelijk al tijdens het starten van dat proggie in dos!
Ok overnieuw, geen probleem prog start perfect en heeft 30 minuten gedraait, vanavond misschien nog wat langer proberen.
Maar het lijkt alsof het niet aan het geheugen ligt.
Overige informatie:
-De biosdefaults geladen
-nog geen biosupdate uitgevoerd
-andere videokaarten geprobeerd (die moest toch vervangen worden, niet dat het hier aan ligt)
-de hddá aan de normale ide interface gehad, aan de sata promise controller en aan de via sata raid controller
-powermax gedraait, gaf geen problemen
-chkdsk vaak uitgevoerd met de bad sector repair functie
-dit is al het 2e moederbord, het eerste mobo was defect
-die component transfer errors komen VAAAAAK voor!
-XP al mwaaaa 5x? opnieuw geinstalleerd, zowel xp home als prof.
-overgeclockt? nee!
Ik ben echt hopeloos zoals je wel begrijpt, het kost veel duiten en de winkel ziet me alweer aankomen!
Althans de collega's zien me weer aankomen omdat ik daar werk.
Aangezien een amd64 niet echt standaard is bij ons kan ik dus ook niet roekeloos bestellen.
Misschien iemand met een soortgelijk probleem?
[ Voor 9% gewijzigd door THxZ0NE op 02-11-2004 09:13 ]