Toon posts:

[WinXP SP2] memory error?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Sinds kort krijg ik de volgende error:

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/wernerdebijl/error.gif

Dit gebeurt als ik één of meerdere bestanden op mijn pc aanklik. Ik krijg het ook als ik ze open, maar als ik ze alleen aanklik gebeurt het ook.

Nu heb ik al een memtest86 uitgevoerd en die gaf aan dat er een probleem was met één van mijn geheugenlatten. Die heb ik er inmiddels uitgehaald.

Nu heb ik al mijn disken laten checken op fouten met de error checking mogelijkheid van Windows (XP SP2) en die gaf geen problemen.

Het valt me wel op dat ik deze error vooral heb als ik bestanden aanklik die op een bepaalde harddisk staan.

Kent een van jullie deze error en misschien een oplossing? Bedankt

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:44
ik weet niet of je je pc overclockt.

Zo ja terug klokken tot de errors weg zijn..
Zo niet, probeer je pc opnieuw te installeren.. Zijn er dan nog steeds errors dan is waarschijnlijk je geheugen brak

Het kan 'op' dit moment zoveel zijn dat je eerst zelf bovenstaande testen zult moeten uitvoeren voordat iemand je kan helpen denk ik. Kan wel gaan speculeren maar daar schiet je ook niet veel mee op

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn pc niet overklokt (noch processor, noch geheugen), maar ik zal de default settings eens terugzetten in mijn BIOS.
Ook heb ik nog een memcheck gedaan en die vertelde me nadat ik er die defecte lat heb uitgehaald dat er geen problemen waren met het geheugen.

Ik heb nog eens gezocht op het net, en daar "denken" ze dat het zou kunnen liggen aan een .dll.

Misschien kan ik er nog eens SP2 overeen gooien.

Verwijderd

Met geheugentest bedoel je memtest86?

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 07:44

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Ik heb hetzelfde probleem gehad met ZoneAlarm Pro en SP2, dus ik denk dat SP2 niet echt gaat helpen. Zodra ik mn pc opstartte, kreeg ik een soortgelijke foutmelding, maar Zonealarm startte wel op. Als ik Zonealarm echter opnieuw moest starten in Windows (omdat ik m daarvoor had afgesloten bijv.) dan gaf die dezelfde foutmelding en vertikte hij het om te starten. Na een verse herinstallatie van een paar dagen terug werkt hij nu bij mij weer perfect (ondanks overgeklokt geheugen). Je hebt toch niet een programma zoals XPlite gebruikt om windows te strippen? dat was waarschijnlijk de vorige keer bij mij het probleem (heb bij deze install nog niet geschrapt m.b.v. XPlite)

[ Voor 4% gewijzigd door SleutelMan op 02-11-2004 09:08 ]

Logius | Somda | Twitter

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:20
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 09:02:
Met geheugentest bedoel je memtest86?
Lees de ts ;)

@925013: Kun je misschien wat meer informatie geven? Bijvoorbeeld welke hardware je gebruikt, of kort geleden programma's / drivers geïinstalleerd/verwijderd hebt e.d. :)

-

Verwijderd

Topicstarter
SysRq schreef op 02 november 2004 @ 09:27:
[...]

Lees de ts ;)

@925013: Kun je misschien wat meer informatie geven? Bijvoorbeeld welke hardware je gebruikt, of kort geleden programma's / drivers geïinstalleerd/verwijderd hebt e.d. :)
Oke het probleem is nu opgelost door SP2 er nog een keer over te gooien.
De enige driver update die ik gedaan heb was een installatie van een Intel gigabitkaart.
Ik weet nu niet wat het was, maar SP2 heeft het opgelost. BEdankt voor de tips allemaal
Pagina: 1