Toon posts:

Nikon Coolpix 8800 ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

heeft iemand al uitgebreide ervaring met dit nieuwe toestel?
Ik heb nu een 8700 en vraag me af of de verbeteringen (vooral dan de stabilisator) een overstap zouden rechtvaardigen.

Alvast bedankt ;)

Verwijderd

Hoi,

Ik heb eigenlijk precies dezelfde vraag, maar ik zie dat er helaas niemand gereageerd heeft. Zou je mij kunnen vertellen waarom je eventueel wil overstappen op de 8800? Is dat alleen vanwegen de stab. of zijn er nog meer punten die verbeterd moeten worden bij de 8700 en dat hopelijk zijn bij de 8800? Ik ben vooral benieuwd naar de sluitertijdvertraging. Ik heb zelf een Olympus 5060, maar daar kan ik mijn kleine neefje niet mee fotograferen, want hij blijft echt niet even stilzitten tot de foto klaar is :)

Ben benieuwd!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Op DPReview kun je veel info vinden.
TS, als je zo'n overstap overweegt, kun je dan niet beter voor een DSLR gaan?

It’s the economy, stupid!

Verwijderd

Topicstarter
Wel, de overstap zal puur zijn voor de stabilisator en de extra zoom.

Iig, de 8800 is al een tijdje binnen, zal hem eens testen ;)

@dawg: mja, voorlopig ben ik nog meer geneigd een full-digi te nemen ipv een DSLR. Maar ik twijfel er niet aan dat de DSLR mooiere foto's zal nemen. Alleen spijtig dat zo'n toestel wat onhandig in gebruik is.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 17:50:
voorlopig ben ik nog meer geneigd een full-digi te nemen ipv een DSLR.
Een DSLR is net zo 'digitaal' als een digicompact :)
Alleen spijtig dat zo'n toestel wat onhandig in gebruik is.
Tsja, dat is een kwestie van gewenning natuurlijk. Ik kan totaal niet uit de voeten met die compacts, ik vind ze zó ontiegelijk onhandig...

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:42
Ik kan de 8800 wel uitproberen met bepaalde features, als iemand daar interesse in heeft. Ik verkoop hem in de winkel waar ik werk, dus als er vragen zijn, stel ze gerust, dan kijk ik het na.

Verwijderd

Shutterlag van deze camera is redelijk rap. De 5700 was niet mee te werken, maar deze reageert gewoon lekker vlot. Niet supersnel als een DSLR, maar net zo rap als bijvoorbeeld een Casio of een Ixus 30/40. Ik zou zelf de overstap niet maken van een 8700 naar een 8800, tenzij je het extra zoombereik en de IS nodig hebt. Heb je dit niet absoluut nodig, dan is het naar mijn mening kapitaalvernietiging.

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:44

TTLCrazy

Listen to Frankie

Ik schop dit topic omdat ik me afvraag of niet meer mensen deze camera hebben. Ik zou graag wat meer gebruikers ervaringen willen zien. Ik zit zelf op het moment nog te kiezen tussen de nikon 8800, canon powershot pro 1, eos 20d of wachten op de vervanger van de eos 300d (500d ?).

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Pagina: 1